1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
‘La Poubelle’, de vaagbeige GSA van Desperado
Desperado
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 14 juni 2011 07:12 AM

Het mag alweer een tijdje geleden zijn dat ik van Art (alhier) deze dame kocht voor loop of sloop. Als ze het redt tot de keuring dan mag je al blij zijn, of iets van die strekking. Het gaat om deze http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/205497/ GSA…

Was het toen inderdaad de bedoeling om erin te rijden tot de datum van keuring, dan is dat onderhand veranderd: ik ben van haar gaan houden en voorlopig is ze in elk geval wettelijk voor een jaar in orde.
Voor de keuring hebben we het een en ander gedaan:
* natuurlijk het gewone werk: vloeistoffen vervangen, bougies en contactpuntjes, bobine en dingen van dergelijke strekking;
* wiellagers voor vervangen (god, wat een %$*#-karwei!). Waarom lees ik nou net te laat in een thread dat je die ring in het wiel niet hoeft los te HAMEREN?
* Borgmoer van de linker as voor zat zonder borgpen, begon eraf te lopen, dus vervangen;
* Talloze lampjes in het dashboard vervangen;
* Startmotor vervangen;
* Nieuwe banden (OINK, wat is dat duur!).
* En wat hoognodige cosmetische ingrepen…

Op dit moment rijdt ze dus op ‘s Neerlands wegen en ik moet steeds weer vaststellen dat ze heerlijk rijdt! Zelfs mijn moeder moest na enige tijd toegeven dat ze ‘best wel lekker rijdt’. En geloof mij: ze houdt niet van dat gedonder met die ouwe barrels, dus als ze al mee wil rijden, EN als ze zegt dat hij best wel lekker rijdt, dan heeft ze gezwoven als God in Frankrijk.
En dat is ook echt zo. Ik heb al heel wat Citroens gehad: GS, GSA, BX, DS, CX, en zelfs een Xsara Picasso EN een ZX, maar geen enkele zwoof zoals deze dame.

Dus, ‘La Poubelle’ mag blijven. Er moet nog heel wat gebeuren. Ze dankt haar naam aan het totaal uitgewoonde interieur en misschien ook aan de eh… wat kleine puntjes aan het uiterlijk, maar daar gaan we aan werken. Voorlopig heeft ze 367.000 op de teller en met honderd kilometer per dag gaan we met volle kracht op weg naar de vierhonderdduizend. Of ze dat zal redden, weet ik nog niet.
Er zijn nog wat dingen die me niet lekker zitten: het staionair toerental krijg ik niet lekker en ze blijft stinken naar benzine. Van binnen blijft het een ‘Poubelle’. Ik wil nieuwe stoelen, deurbekleding en zonneschermen. En eh… een hoedenplank!
Er blijft nog genoeg te doen, maar ik heb het op me genomen om haar op de weg te houden. Ze heeft zelfs geschitterd tijdens de Franse dag in Kruisland. Ziehier een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=WZXuJV8QO7A van dit evenement.
Binnenkort de puzzelrit van een van onze leden en daar zal ook wel gefimd worden. Reken maar dat ik m’n nieuwe vriendin daar pontificaal in het zonnetje zal zetten!

Ger J Regtop
(seriewoordenaar)
~
Bier is nooit het antwoord.
Bier is de vraag.
Het antwoord, is JA
~
Citroen GSA-X3 (La Poubelle)
Citroen Saxo (mijn gebakje)
Hyundai Excel 1.5 automaat

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 14 juni 2011 11:14 AM
  [ # 1 ]

He, mooi man! Succes om deze auto op de weg te houden. Ben je al lid van de vereniging? Daar puilt het magazijn uit van de nuttige onderdelen voor deze bolide Smile .

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Desperado
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 14 juni 2011 04:29 PM
  [ # 2 ]

Ik ben lid van de BXclub omdat ik altijd BX-en heb gehad. Hoewel het logo bijna hetzelfde is, moet ik zeker opnieuw lid worden? Ga ik dan snel eens doen. Ik vrees dat ik zo links en rechts wel wat onderdelen nodig zal hebben…

Ger J Regtop
(seriewoordenaar)
~
Bier is nooit het antwoord.
Bier is de vraag.
Het antwoord, is JA
~
Citroen GSA-X3 (La Poubelle)
Citroen Saxo (mijn gebakje)
Hyundai Excel 1.5 automaat

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 18 juni 2011 11:53 PM
  [ # 3 ]

Hey leuk, een topic over m,n oude gsa.Ik zie het nu pas!
Gaaf dat ie weer voor een jaar de weg op kan. Zo heb ik z,n leven vorig jaar al 1x verlengt, nu jij ook weer voor een jaar. Goed bezig aan deze wagen.Ik zou zeggen: Op naar de 4 ton!
Leuk filmpje trouwens! Laughing

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 19 juni 2011 01:40 AM
  [ # 4 ]

Leuk filmpje. Die GSA klinkt mechanisch nog uitstekend. Volgens mij kunnen de motor en bak in elk geval nog wel even mee.

Als je op de goede manier zwengelt krijg je ‘m op die manier trouwens echt aan. Uit ervaring weet ik inmiddels dat je ‘m eerst tegen een compressiepunt moet aandrukken om vervolgens een snelle tik te geven. Je kunt daarbij het beste zijwaards staan en de zwengel voor je uit/naar beneden duwen. Dat ritueel net zolang volhouden tot ie aanstaat. Uiteraard moet ie daarbij op contact staan. Een GSA met elektronische ontsteking krijg je niet -of in elk geval heel erg moeilijk- aan als de accu dood is.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 19 juni 2011 02:32 AM
  [ # 5 ]
Desperado schreef:

Ik vrees dat ik zo links en rechts wel wat onderdelen nodig zal hebben…

Mocht je onderdelen zoeken kan je altijd even Pb-en, ik heb nog een schuur vol, en ga over een paar weken waarschijnlijk weer een GSA slopen Very Happy

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Desperado
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 19 juni 2011 04:33 AM
  [ # 6 ]
Midfriesland schreef:

Als je op de goede manier zwengelt krijg je ‘m op die manier trouwens echt aan.

Vast wel, maar ik heb niet voor niets een halve middag liggen prutsen om een nieuwe startmotor in te bouwen. Het was even de vraag of de starterkrans niet naar de vaantjes was, maar ook daar hadden we geluk.
Deze demonstratie was alleen voor de film en het moge duidelijk zijn dat het fake is. We waren al laat, zie je…
Ik ga het toch een keertje proberen. Enkel voor de fun.

Franse dag was meest Lelijke Eendjes. Leuk, maar er was maar een BX, twee CX-en en wat DS-en. Slechts een GSA (La Poubelle) en geen enkele AMI. Maar het was gezellig en er waren weer wat nieuwe kennissen.

Ik merk dat het echt leuk is om met een dergelijke auto te rijden. La Poubelle houdt zich prima, ze heeft alleen een nieuw mankementje waar ik niet blij mee ben. Ze knippert niet meer. De richtingaanwijzer blijft constant branden. Ik weet dat het ergens een weerstand moet zijn (toch?), maar ik heb geen idee hoe of waar ik die moet vinden. Voorlopig knipper ik handmatig en krijg lamme vingers op een rotonde, maar dat lijkt me dan weer geen goeie oplossing voor de schakelaar.

@Goofblikscha: Onderdelenwensen genoeg. Een hoedenplank en volgens mij is een rechtse achterdeur ook geen overbodige luxe. Ik moet even kijken wanneer ik weer in de buurt ben van het Drentse land, maar dan krijg je een PB. De rode BX is trouwens verkocht aan iemand in Oudenbosch.

En voor wie het iets kan schelen: de Saxo van MdB is aangereden door een vrachtwagen. Dat vond het achterspatbord niet zo leuk. Omdat het alleen het achterspatbord was, blijft het gewoon bij “niet zo leuk”. En dat is dan weer wel leuk…

Ger J Regtop
(seriewoordenaar)
~
Bier is nooit het antwoord.
Bier is de vraag.
Het antwoord, is JA
~
Citroen GSA-X3 (La Poubelle)
Citroen Saxo (mijn gebakje)
Hyundai Excel 1.5 automaat

Profiel  
 
Desperado
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 19 juni 2011 04:35 AM
  [ # 7 ]
GoofBlikscha schreef:

...en ga over een paar weken waarschijnlijk weer een GSA slopen Very Happy

BRUUT!!!

Ger J Regtop
(seriewoordenaar)
~
Bier is nooit het antwoord.
Bier is de vraag.
Het antwoord, is JA
~
Citroen GSA-X3 (La Poubelle)
Citroen Saxo (mijn gebakje)
Hyundai Excel 1.5 automaat

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 19 juni 2011 10:38 AM
  [ # 8 ]

Zit je knipperautomaat niet gewoon vast?

Ik vind het stijl hebben, zo`n verdrietig uitziende auto op de weg houden.
Ik ken deze GSA nog uit zijn tijd in Enschede (2006 ofzo) ik vond het toen al wonderlijk dat ze toen nog deelnam aan het verkeer.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 19 juni 2011 01:16 PM
  [ # 9 ]

Dat met die knipperlichten heb ik ook wel eens gehad, lag toen aan de bedrading bij het l.v knipperlicht.Die deed het toen ook niet.
Is het maar 1 kant dat ze constant branden? En branden ze voor en achter? Alarmlichten doen het nog wel?
Bij de eend heb ik ook gehad dat alles beide kanten bleef branden, was toen opgelost met een ander relais.
Succes

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 19 juni 2011 05:14 PM
  [ # 10 ]

Dat is inderdaad wel van belang om te weten, welke lampjes wél branden.
Ik begrijp eruit dat alles wel brandt, maar niet knippert.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 19 juni 2011 09:44 PM
  [ # 11 ]

Als er een lampje stuk is of geen contact maakt dan blijft het relais ook hangen. Even op alarm zetten en kijken of ze het allemaal nog wel doen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Mario tt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241
Geregistreerd: 18-05-2011

- GS/GSA 1220 Club Convertisseur
Gepost: 19 juni 2011 10:27 PM
  [ # 12 ]

Vanmorgen half slaperig wilde ik mijn auto starten maar hij wilde niet echt makkelijk ronddraaien. Geen idee waarom want later deed hij dat wel, wellicht een hapering. De accu leek wel wat leeg. Maar ik besloot dus om de slinger te pakken en hem aan te draaien. Nog nooit geprobeerd en ik heb de auto net 3 weken dus tja, ik dacht ik probeer het en anders pak ik de startkabels. Mijn schoonvader heeft twee DS-en en had het nog nooit meegemaakt dat een citroen werd aangeslingerd, in 30 jaar.. Ik pak de slinger, zette hem inderdaad tegen het compressiepunt, ik gaf een slinger en hij startte in 1x! Met de hand op de carb even gas gegeven, beetje rook en hij deed het perfekt. Ongelooflijk! Betekend dus dat je in ieder geval met een GS met contactpunten altijd weg komt!

Profiel  
 
Desperado
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 20 juni 2011 04:56 PM
  [ # 13 ]
Maurice van Mourik schreef:

Dat is inderdaad wel van belang om te weten, welke lampjes wél branden.
Ik begrijp eruit dat alles wel brandt, maar niet knippert.

Inderdaad. Alles brandt, maar knippert niet. Linksaf knipperlicht; linkse knipperlichten branden. Rechtsaf knipperlicht: rechter knipperlichten branden. Alarmlichten: Alle knipperlichten branden.
Ook op de satelliet blijft het lichtje gewoon branden…

Dit is overigens niet zomaar gekomen. Ik had al een paar keer gemerkt dat hij bleef ‘hangen’. Dus misschien inderdaad mechanisch. Ik weet alleen niet waar ik die meuk moet zoeken. Knipperlicht automaat, en zo.

@MARIO TT:  En dat had je dus eigenlijk moeten filmen!

Ger J Regtop
(seriewoordenaar)
~
Bier is nooit het antwoord.
Bier is de vraag.
Het antwoord, is JA
~
Citroen GSA-X3 (La Poubelle)
Citroen Saxo (mijn gebakje)
Hyundai Excel 1.5 automaat

Profiel  
 
Mario tt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241
Geregistreerd: 18-05-2011

- GS/GSA 1220 Club Convertisseur
Gepost: 20 juni 2011 05:28 PM
  [ # 14 ]

Ik ga hopelijk deze week wat filmpjes maken van mijn GS.. er zijn op youtube veels te weinig filmpjes van de GS.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 20 juni 2011 06:17 PM
  [ # 15 ]

Onder je stuurkolom, een grijs aluminium tonnetje met wat stekkertjes erop?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook