Totaal aantal Berichten: 667
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
@Mulder: Natuurlijk is het materiaal van mij beschikbaar voor de LCER. En we wachten natuurlijk allemaal met spanning op de foto’s van Cire. Daar zit zeker ook prachtig materiaal bij.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Totaal aantal Berichten: 6507
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
OK mooi, ik zie de PB’s wel verschijnen dan…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
DSuper1970 schreef:Mooi mooi, meer meer!!
![]()
Gisterenavond alle filmpjes die ik gemaakt heb bekeken en daar word ik niet vrolijk van! Ik vind de kwaliteit belabberd dus weet nog niet of ik het ga monteren…
Ik heb mijn filmpjes nog niet bekeken, maar mag ik vragen welk programma je gebruikt om de je filmpjes te bewerken. Ben benieuwd hoe die van mij zijn geworden, zo
of
Mijn foto’s (zijn er niet veel) moet ik ook nog even bij elkaar harken van de SD kaarten en in een bestand parkeren
Wil ik gelijk nog even alle deelnemers bedanken voor voor het deelnemen aan het evenement!
Het was een leuke groep!
- Er is best wat afgelachen….....
- Maar ook situaties van afslag gemist,
- of het volgende moment van bedoelt (Rens) nou rechtdoor, of met de weg mee naar links? Ik
weet het ff niet
- Geen bespeurd
- Wel werd er af en toe de hulplijn gebeld, voor als we er niet uit kwamen…..
Het was (perfect) weer voor het rijden van de CX (niet te warm). Leuk evenement met een hoge “fun” factor! Zeker voor herhaling vatbaar.
“gewoon” Window’s movie maker…heeft mijn dochter van 12 me uitgelegd… ops:
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
@Mulder:
1. Rens reed onderweg naar Maastricht een lekke band met de XM; er is hem in de afgelopen week geen enkel leed bespaard gebleven: Prestige niet op tijd klaar, lekke band met de Super en ook nog een lekke band met de XM. Het had overigens geen invloed op zijn humeur
2. ik zal mij vanavond zetten aan een artikel voor LCER. Met alle foto’s die er zijn genomen door Cire en de deelnemers ben je verzekerd van voldoende fotomateriaal.
Ook hier een kleine impressie (van de deelnemers ...)
de eerste “foto-stop”; helaas was het pleintje wat voller dan verwacht, maar de foto’s zijn er niet minder om.
Nederlands is een lastige taal ...
Wie kent ‘m niet ...
CX-en zijn zeer fotogenieke auto’s ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Totaal aantal Berichten: 9492
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Kon er wegens een aantal redenen helaas niet bij zijn, maar is de gereden route eventueel beschikbaar, zodat ik ‘m op een voor mij gelegen moment kan rijden?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Totaal aantal Berichten: 17420
- CX 2400 Super
PM!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Ik heb ook wat gemist zo te zien Leuke foto’s iedereen, ziet er super gezellig uit!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Wat een goed idee zo’n toertocht!
Zal ik dan toch maar een CX aanschaffen?
Of heeft Rens ook een Ds in z’n verzameling?
Heel leuk om te lezen en foto’s te bekijken.
Peter.
Ik weet nog wel een heel fijne en heel mooie CX voor je
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
pavang schreef:Wat een goed idee zo’n toertocht!
Zal ik dan toch maar een CX aanschaffen?
Of heeft Rens ook een Ds in z’n verzameling?![]()
Heel leuk om te lezen en foto’s te bekijken.
Peter.
Binnenkort weer een tour tocht door Rens uitgezet met de C6 club
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

- CX 2400 Super
Peter “Pavang”: ook met een DS was je welkom geweest!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zut alors!
Net was Marcelka hier en we hebben even de film geanalyseerd; ik had mijn cameraatje pas vrijdag binnen en had m op een te lage framesnelheid staan….
Marcelka gaat kijken of er toch nog iets van te brouwen is….
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

- CX 2400 Super
van de voorpagina
Citroën CX Tour de Luxembourg
Onzinnige xenon-vergelijkingen in donkere bossen, hellingproeven op steile kasteelopritten, keren in rulle akkers, parkeren op het brede “strand” van Bourscheid-Plage. Het lijkt wel eb, dus vragen meerdere CX-eigenaren zich af wat er gebeurt als het vloed wordt. We zijn echter niet in de lage landen bij de zee, maar in Luxemburg: dit is de Citroën CX Tour de Luxembourg. In drie dagen zijn ongeveer 12.000 CX-kilometers afgelegd zonder ongevallen en zonder pech en dat ook nog eens in een heel goede sfeer.
Op het forum zoemde het al enige tijd rond en afgelopen weekend was het zover: de Citroën CX Tour de Luxembourg! Georganiseerd door de twee enthousiaste forummers RensKorevaar en Eric ‘Tinfoil’ Weggeman. Was de aanleiding voor de trip naar Parijs nog een foto, ditmaal was het een aanrijding met een Luxemburgs paaltje! CX-rijders hebben maar een heel kleine aanleiding nodig om met z’n allen in de auto te stappen…
Zaterdagmorgen verzamelden zich 24 deelnemers met 12 voitures in Maastricht. Het deelnemersveld was in alle opzichten divers. Berlines variërend van een série 1 ‘platte’ diesel tot het racemonster van Sans-Pareil, een GTi Turbo 2 Vems, en daarnaast nog een break en een Prestige. En een XM, want ongelukjes blijven in kleine hoekjes zitten. Na de kennismaking, het bevestigen van marcelka’s rallyschildjes, het bezoek aan het Bonnefantenmuseum en de lunch werden we uitgezwaaid door de honorair consul voor Luxemburg. We vertrokken voor de eerste etappe over kleine weggetjes naar Stavelot. Op de locatie van de indrukwekkende abdij is een aantal musea gevestigd, onder andere dat voor het Circuit van Spa-Francorchamps. Daarna ging het via een prachtige route over Luxemburgse paadjes en laantjes naar Bourscheid voor een gezellig terras, het gezamenlijk diner en de overnachting.
Dag twee voerde opnieuw door het imposante Luxemburgse landschap naar het pittoreske Duitse wijnstadje Saarburg en vervolgens naar het Franse kasteel Malbrouck. Jullie zien: Luxemburg is een ruim begrip. De helling naar Malbrouck vergde wel het uiterste van de CX-motoren. Een klim van 15% met haarspeldbochten is immers van de buitencategorie. De weg terug richting Luxemburg voerde naar het oude stadje Vianden waar we een hotel hadden met uitzicht op het sprookjeskasteel dat ook nog eens dramatisch werd verlicht.
Dag drie begon met de vaststelling dat je in Luxemburg niet half uit het raam mag hangen om te filmen. Daar zijn ze heel streng in, maar het verschafte ons een mooie tankpauze. Ik hoop dat het ook mooie plaatjes heeft opgeleverd. We vervolgden onze weg naar Château en vooral kasteeltuin d’Ansembourg om af te sluiten met een gezamenlijke lunch net over de Luxemburgse grens in België. En voor alle deelnemers gold: graag tot de volgende keer, en wellicht al tot CitroMobile. Het was een prachtige minivakantie!
tekst: kunstenvliegwerk, foto: DSuper1970, redactie: RensKorevaar

- CX 2400 Super
Er staat nu een foto van forum-auto’s op de voorpagina, maar deze door marcelka gemaakte foto van forummers zou ook heel geschikt zijn geweest: