3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Verkeerd getankt, niet gestart. kosten? (ds3 ehdi)
ds3haarlemnl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 29-01-2011

- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
Gepost: 08 september 2011 07:51 PM
  [ # 31 ]
Razzie schreef:

Mijn faal actie van deze week was dus 26 liter benzine in m’n arme ehdi te gooien. ik kwam er achter voordat ik betaalde dus heb de auto nog niet gestart.

Hij is weggesleept en gaat morgen naar de dealer maar heeft iemand hier een idee wat dat ongeveer zou moeten gaan kosten? Sad Vind citroen nog dat er allerlei onderdelen moeten worden vervangen of is het leeghalen en spoelen van de tank/brandstofleidingen voldoende?

Helaas vergoed de leasemaatschappij dit niet dus ik hoop eigenlijk op een meevaller (aangezien hij niet gestart is)

Hé Willem,je had beter de ANWB kunnen bellen,die had hem ter plaatse afgetapt en met 5 liter diesel gewoon weer gestart,heb ik zelf ook meegemaakt,starten en rijden zónder verdere problemen.
De dealer is weer een ander verhaal…...........

Robert (Ds3haarlem)

Profiel  
 
DS3 John
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 29-05-2011

Gepost: 21 november 2011 01:09 AM
  [ # 32 ]

Afgelopen vrijdag mijn E-hdi afgetankt. (41 liter)
Thuis gekomen na ongeveer 4 km rijden auto stilgezet.
Wilde na een half uurtje effe boodschappen gaan doen, dus auto starten hij sloeg heel moeilijk aan en daarna direct weer uit.
Na een aantal pogingen gaf hij niet thuis,schit dacht ik het zak toch niet waar zijn dat ik benzine heb getankt.
Door het controleren van de bon was die wijfel weggenomen want er stond toch echt DIESEL gelukkig dacht ik.
Dan maar de dealer gebeld kwamen direct en na een tijdje doorstarten liep hij weer.
Vreemd maar wel blij dat hij weer liep. Op weg naar de winkel liep hij heel rauw en hield in, dan toch maar ditect door naar de dealer want dit klopt niet. Daar aangekomen was de brandstof de eerste verdachte “we halen morgen de tank wel leeg” het zal wel slechte diesel zijn en bel voor de zekerheid de maatschapij maar of ze meer klachten hebben gekregen zei mijn dealer.
Maatschappij gaf natuurlijk niet thuis Sad
Zaterdag middag heb ik de DS3 weer opgehaald en wat denk je Benzine in de tank 40 liter Sad Sad en op de bon stond toch echt DIESEL. Dealer had de tank leeggepompt en toen roken ze het direct alles gespoeld en nieuwe filters gestoken en daarna afgetankt met echte diesel Smile
Nogmaals de maatschappij gebeld en wat denk je ze hadden net voor ik was wezen tanken de voorraadtank voor de diesel afgevuld met benzine en de voorraadtank voor benzine afgevuld met diesel. Dus ik was niet de enigste met problemen, gelukkig het ligt niet aan mij. afgesproken dat ik maadag wordt terug gebeld hoe het wordt afgehandeld maar ik stel ze natuurlijk wel aansprakelijk voor de geleden schade en voor de schade die eventueel nog gaat komen. De dealer zei dat ik geluk had gehad dat ik maar een paar km had gereden. (ik hoop het maar) in ieder geval vandaag ruim 300 km gereden en hij loopt weer als een zonnetje, nu maar hopen dat het zo blijft.
Hou jullie op de hoogte!

DS3 E-hdi - Blanc Banquise/ Noir Onyx - Pack Perfo - Pack select my way comfort - Interieuraccenten wit Wink

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 21 november 2011 01:17 AM
  [ # 33 ]

Je leest het gelukkig maar zelden…dat ze bij de pomp de brandstof in de verkeerde tank gooien! Gelukkig kun je het e.e.a. claimen mocht er later nog iets voorvallen.

Die 4 km heb je dus nog gereden op de diesel die in de leiding zat….

Je zou toch denken dat ze speciale slangen voor diesel en benzine hebben, en dat de slang alleen maar op een bepaalde tank past….dan heb je geen last meer van dit soort zaken.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 21 november 2011 07:23 AM
  [ # 34 ]

@DS3 John: nu ben ik niet zo claimerig, maar ik denk dat je wel een punt hebt om in ieder geval de dieselpomp preventief te laten vervangen. Slechts een kort stuk op benzine kan al tot flinke schade leiden die er later pas uitkomt.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 21 november 2011 07:27 AM
  [ # 35 ]

@DS3Haarlemnl: ik heb een vergelijkbare ervaring. Bij een hoogst zeldzame combipomp van diesel en gasolie (!), het verkeerde goedje erin gegooid. Auto niet gestart en ANWB erbij (speciale wagen). Enige zure is dan de wachttijd en de extra kosten voor het volgooien van de tank.

Maar goed, beter dan weg laten slepen, vervangend vervoer & de kosten die je dealer in rekening brengt!

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 21 november 2011 06:27 PM
  [ # 36 ]

Auch, daar wordt je niet vrolijk van! Waar ongeveer is dat gebeurd?

Profiel  
 
Mr. Dj M.
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 28-08-2011

Gepost: 21 november 2011 10:48 PM
  [ # 37 ]

Zo gelukkig hoor je dit niet dagelijks…
Hopen dat het allemaal goed blijft gaan met de auto.

Profiel  
 
DS3 John
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 29-05-2011

Gepost: 21 november 2011 10:53 PM
  [ # 38 ]

Hallo,

Pompstation in Bosschenhoofd tussen Breda en Roosendaal.
Vandaag door de oliemaatschapij gebeld en alle schade wordt betaaldt, Dealer kan de rekening direct doorsturen. Maar op mijn vraag hoe zit het met eventuele vervolgschade zei de man; die is er niet want de dealer weet heus wel wat hij moet vervangen.(Yeah right)
Dealer zegt: moeten wij nu de preventief de verstuivers en brandstofpomp vervangen? Ik heb zoiets van als het niet kapot is niet vervangen. Dealer zet op de factuur dat ze nog geen inzicht hebben op de vervolg schade. Ik zelf morgen nog maar weer even contact met rechtsbijstand verzekering opnemen of ik ze aansprakelijk kan stellen voor de eventuele vervolgschade.

Wordt vervolgd al moet ik zeggen dat de DS3 weer als een zonnetje loopt.

DS3 E-hdi - Blanc Banquise/ Noir Onyx - Pack Perfo - Pack select my way comfort - Interieuraccenten wit Wink

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 21 november 2011 11:26 PM
  [ # 39 ]

Gelukkig, daar heb ik niet getankt Very Happy.

Maar eh… het probleem met vervolgschade is dat het moeilijk zal zijn straks nog eenduidig de oorzaak van mogelijke schade te bewijzen. Een onderdeel kan ook kapot door andere oorzaken. Als de dealer nu al zegt dat’ie mogelijk verstuivers en brandstofpomp moet gaan vervangen, dan zou ik dat nu meteen laten doen. Dan weet je in ieder geval zeker dat je die (mogelijke) schade niet zelf hoeft te betalen.

Profiel  
 
DS3 John
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 29-05-2011

Gepost: 22 november 2011 12:28 AM
  [ # 40 ]

Begrijp me niet verkeerd de dealer ziet er niet veel heil in om nu de pomp en verstuivers te vervangen.
De verwachting is dat deze onderdelen niet hebben geleden onder de paar km die ik heb gereden met een benzine/diesel mengsel.
Snap ook wel dat vervolgschade moeilijk te bewijzen valt of het daadwerkelijk aan de dit voorval toe te wijzen is.
Maar goed zal het morgen aan de rechtsbijstand verzekering voorleggen.
Ga ernu nog even vanuit dat ik toch wel een beetje geluk heb gehad, moet er niet aan denken dat ik de snelweg op was gereden en dat hij er met 130km/h mee was opgehouden Sad na een behoorlijk aantal kilometers. Dan ligt motorschade erg voor de hand.

DS3 E-hdi - Blanc Banquise/ Noir Onyx - Pack Perfo - Pack select my way comfort - Interieuraccenten wit Wink

Profiel  
 
fransspike
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 09-05-2012

Gepost: 09 mei 2012 04:25 PM
  [ # 41 ]
DS3 John schreef:

Afgelopen vrijdag mijn E-hdi afgetankt. (41 liter)
Thuis gekomen na ongeveer 4 km rijden auto stilgezet.
Wilde na een half uurtje effe boodschappen gaan doen, dus auto starten hij sloeg heel moeilijk aan en daarna direct weer uit.
Na een aantal pogingen gaf hij niet thuis,schit dacht ik het zak toch niet waar zijn dat ik benzine heb getankt.
Door het controleren van de bon was die wijfel weggenomen want er stond toch echt DIESEL gelukkig dacht ik.
Dan maar de dealer gebeld kwamen direct en na een tijdje doorstarten liep hij weer.
Vreemd maar wel blij dat hij weer liep. Op weg naar de winkel liep hij heel rauw en hield in, dan toch maar ditect door naar de dealer want dit klopt niet. Daar aangekomen was de brandstof de eerste verdachte “we halen morgen de tank wel leeg” het zal wel slechte diesel zijn en bel voor de zekerheid de maatschapij maar of ze meer klachten hebben gekregen zei mijn dealer.
Maatschappij gaf natuurlijk niet thuis Sad
Zaterdag middag heb ik de DS3 weer opgehaald en wat denk je Benzine in de tank 40 liter Sad Sad en op de bon stond toch echt DIESEL. Dealer had de tank leeggepompt en toen roken ze het direct alles gespoeld en nieuwe filters gestoken en daarna afgetankt met echte diesel Smile
Nogmaals de maatschappij gebeld en wat denk je ze hadden net voor ik was wezen tanken de voorraadtank voor de diesel afgevuld met benzine en de voorraadtank voor benzine afgevuld met diesel. Dus ik was niet de enigste met problemen, gelukkig het ligt niet aan mij. afgesproken dat ik maadag wordt terug gebeld hoe het wordt afgehandeld maar ik stel ze natuurlijk wel aansprakelijk voor de geleden schade en voor de schade die eventueel nog gaat komen. De dealer zei dat ik geluk had gehad dat ik maar een paar km had gereden. (ik hoop het maar) in ieder geval vandaag ruim 300 km gereden en hij loopt weer als een zonnetje, nu maar hopen dat het zo blijft.
Hou jullie op de hoogte!

ik had volgens de anwb en volgens mijn garage ook slechte diesel getankt bij de SHELL Kerensheide op 3 mei 2012, want na het doorspoelen van het systeem en nieuwe filters en ook nieuwe (andere) diesel liep mijn auto weer perfect maar SHELL zegt dat het alleen mijn probleem is. BEDANKT SHELL !!!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook