Citroenlexicon
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4869
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 09 juli 2011 01:32 PM

Op het Jag forum opende iemand een topic over een algemeen onderwerp als een soort ‘How to’, zoals op het Clio forum gevonden kan worden. Een algemene handleiding over vaak voorkomende problemen dus.

Ik weet niet of er op dit Citro forum al iets dergelijks is, maar ik kan niets vinden. Maar op het Jag forum is de admin nog een stap verder gegaan en heeft in de hoofdpagina op de keuzebalk een lexicon aangebracht.

Daarin staat dan de uitleg over een aantal technische zaken en als je nu in een topic over het afstellen van de ontsteking bijvoorbeeld het woord ‘detonatie’ of ‘pingelen’ tegenkomt, dat is dat woord blauw. En als je daar dan op klikt word je naar de lexicon geleid waar een uitgebreide uitleg staat van het verschijnsel ‘detonatie’ en direct daaronder staat dan de uitleg van ‘pre-ignition’, wat op zich verwant is aan detonatie maar nog veel schadelijker voor de motor.

Ik vind dat een heel mooie voorziening en voor de minder technisch geïnformeerde mensen van grote waarde. Mogelijk kan het met de forumsoftware van het Citroforum ook en misschien is het idee niet zo verkeerd.

Groet, Han

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook