1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
FF voorstellen
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 11 juli 2011 11:55 PM

Goede….....(zelf invullen a.u.b.)

FF voorstellen: Willem.

Komt uit: Hekelingen en een Ford Transit (een dubbele cabine 125pk), nou ja, dat duurt nog een paar maanden want de DS3 laat volgens de dealer (Luveto, Spijkenisse) zéker 3 maanden op zich wachten. Ik ben de Transit nog lang niet zat, maar hij is ruim 7,5 jaar oud en ik heb er een redelijk goed inruilbod voor gekregen: precies datgene dat ik ervoor wilde hebben. Ik zal die bus nog gaan missen. Eigenlijk niet erg merkentrouw, maar Ford neemt wel een prominente plek in. En ik was op zoek naar een nieuwe Fiesta. Keuze was eigenlijk gevallen op een nieuwe Fiesta 1560cc diesel Econetic, die exact dezelfde motor heeft als de DS3 dieseluitvoeringen. Waarom dan niet de Ford? Omdat de Forddealer hier ronduit slecht is en Luveto ronduit top (een van de oudste Citroen dealers: ruim 80 jaar. Bijzonder warm onthaal!). Die ervaring heb ik opgedaan met twee BX-en, een uit 1990 en één van de laatsten, een spierwitte Deauville uit 1993. Ik had dus bijna de Fiesta gekocht, toen er een DS3 voorbij kwam rijden. Even laten bezinken maar een weekje daarna toch naar Luveto getogen. Proefgereden in de DS3 1,6 So Chic en de e-Hdi. De looks van de DS3 en de talloze mogelijkheden deden, samen met Luveto als betrouwbare partner, de keuze op de DS3 vallen. Maar, eerlijk is eerlijk, de Fiesta rijdt beter, en schakelt ook nog eens VEEL beter dan de vage Citroen 5-bak. Dit is meteen de grootste (en enige échte) misser van de DS3, die matige 5-bak, maar er is mee te leven. Verder is de Citroen leuker om te zien dan de Fiesta en ook nog eens beter op je wensen aan te passen. Dus ik heb mijn beslissing genomen puur op basis van het totaalplaatje. Betere dealer dan de Ford dealer hier, leukere auto die echter niet zo strak stuurt dan de Fiesta en zeer zeker beduidend minder fijn schakelt. Neemt niet weg dat de DS3 gewoonweg iets comfortabeler is en beschikt over een véél rustiger dashboard zonder alle bling-bling in de Fiesta. De afwerking is echter minder goed dan in de Ford, ook de materialen zijn minder dan die door Ford in de Fiesta zijn toegepast. Maar alweer, de materialen die Citroen in de DS3 toepast zijn zeker niet slecht, integendeel. Maar “premium” ? Nee, daar is meer voor nodig dan dat plastic dashboard en dat had gezien de prijs die Citroen voor de wagen vraagt ook zeer zeker gemoeten. Onder de streep dus een nipte overwinning voor de DS3. De Fiesta heeft geen echte misssers, slechts de dealer dus. Wat een dealer al niet voor verschil kan uitmaken. Ik ben erg benieuwd hoe de DS3 zich zal houden. Ik ben erg zuinig op mijn auto’s en dat vertaalt zich dan ook altijd in de inruilprijs die ik er voor terugkrijg.

De auto wordt ergens in september afgeleverd. De keus is gevallen op een Bleu Belle Ille e-HDi met een wit dak, pack My Way met Bluetooth en HIFI en sportstoelen (Maille Akinen bekleding). De dash wordt uitgevoerd in Carbotech, dat witte dashboard moet ik niet aan denken en de zwarte uitvoering daar zie je alles op. Ziet er eigenlijk ook wat saai uit dat zwart, maar gelukkig over smaak valt niet te twisten. Wat velgen aangaat heb ik slechte ervaringen met velgen die, zoals de Ashera’s, met blanke lak zijn afgewerkt. Daarom viel de keuze op de Valonga’s. De stalen velgen houd ik, daar komen winterbanden omheen. Komen die geweldig mooie doppen toch nog van pas! Bleu Belle Ille omdat je die kleur naar verwachting bijna niet zal zien rijden in ons land én natuurlijk omdat ik het mooi vind en prima bij de wagen past.

Ik zal jullie op de hoogte houden over de levertijd en bij aflevering de nodige foto’s maken en op het forum plaatsen. Ik zal nog véél geduld moeten hebben zo vrees ik. De wagen is eind mei besteld. Het wordt de vijfde Citroen. De eerste was een groene eend, prima wagentje van Franse makelij, ingeruild op een blauwe Aca-Dyane en dat was een RAMP. Zeer slechte troep (roest, al na twee maanden!) uit Portugal, wat een miskoop was die hondekar. Wilde vrijwel nooit starten bij wat kouder en vochtiger weer (bobine probleem Evil or Very Mad ). Maar de twee BX-en waren dan wel weer geweldig, véél waar voor je geld. Overigens was alleen die eend tweedehands gekocht, alle andere Citroens waren nieuwe. Van die Aca-Dyane heb ik uit pure frustratie niets meer bewaard, zelfs geen fotootje. Is ooit geeindigd als half ingegraven tuinhuis bij een student ergens in Delft. Verdiende loon.

Profiel  
 
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 12 juli 2011 09:45 AM
  [ # 1 ]

Willem,

Van harte welkom op dit forum!! Nog eventjes geduld opbrengen en dan karren maar in je DS3! Wat een verhaal zeg,maar ik herken de situatie van de ford dealer. Heb je de DS3 besteld in het oude pand of het nieuwe pand in Spijkenisse?? ik vind het nieuwe pand maar een btj kil aandoen en weinig showmodellen(zal wel komen doordat de Mitsubishi er ook bij in zit)

groeten vanuit de andere kant van spijkenisse.

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 12 juli 2011 10:41 AM
  [ # 2 ]

Ook vanuit hier welkom. Ik heb mijn DS3 ook via Spijkenisse. De eerste keer dat ik ging kijken was nog in het oude pand. Bestellen en afleveren heeft plaatsgevonden in het nieuwe pand. Het is gewoon een modern dealerpand wat idd een beetje kil aandoet. Voor wat betreft Luveto kan ik alleen maar zeggen dat mijn ervaringen tot heden heel goed zijn.

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 12 juli 2011 03:46 PM
  [ # 3 ]

@Leon & Ray:

Bedankt voor jullie onthaal!

De sfeer in het Luveto pand nabij de Bowling was uniek. Maar alles moet met zijn tijd meegaan, ook Luveto. Het gaat om de mensen die er werken en René Lugtenburg ken ik al zolang ik hier woon: sinds 1977.

Diep in mijn hart ben ik een Ford-man. Dat komt omdat ik ermee ben opgegroeid. Ik heb er dan ook vele gehad.
En de Ford kwaliteit, nou, dat haalt Citroen nog steeds niet echt. Maar ze doen erg hun best en nu ze weer leuke, aparte auto’s maken verdienen ze weer een kans. Natuurlijk kan ik dit alles maatstaven aan mijn ervaringen. Die BX-en waren welliswaar top, maar dan top “op z’n Citroens”. Beide BX-en gingen na een tijdje rammelen, bij geen enkele Ford ooit meegemaakt. Citroen bood daarentegen iets wat geen enkele auto of automerk kan bieden: emotie. Je vergeeft de wagen dan meer dan je bijvoorbeeld bij een Ford zou doen, simpelweg omdat Ford minder emoties biedt en je weet dat een Ford anders in elkaar zit dan een Citroen. Maar dan nu de dealer! Ik heb louter goede ervaringen met Luveto. En dat betrof dan beide BX-en, de 2CV en de Aca-Dyane kwamen elders vandaan. Als er eens iets was (zelden meegemaakt, de BX-en waren prima) dan was niets hun teveel. Ik ben bij Citroen weggegaan omdat de Xantia me te duur werd en ik de kleinere modellen ronduit vergissingen vond, saaie, ongeinspireerde wagens. Tevens gingen mijn gedachten toen uit naar een busje vanwege de aanschaf van een sleurhut en het vervoeren van wielrenfietsen. 

Op papier vond ik die DS3 al een pareltje. En eenmaal eentje in het wild gezien was ik nog meer verbaasd over hoe leuk een auto eruit kan zien. Dat vind ik een prestatie van formaat van Citroen! Maar ook van Luveto, na al die jaren heb ik hun service en manier van doen nooit vergeten. Was dat ooit anders geweest dan had het weer een Ford geworden, maar dan elders aangeschaft: helemaal te Emmen bij Misker. Niet zo handig als er eens iets mis zou zijn, maar ik kom regelmatig in Emmen.

Gegroet!

Willem.

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 12 juli 2011 07:49 PM
  [ # 4 ]

Welkom Willem!
Hier nog een erg tevredem Luveto klant, echter wel een uit Vierpolders / Brielle Wink

@ Leon,
kan het zijn dat ik jou af en toe spot in Hellevoetsluis?

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 12 juli 2011 09:25 PM
  [ # 5 ]

Bedankt, Fabian! Laatst, tijdens de proefrit vanuit het oude Braun-pand met de DS3 e-HDi nog even stilgestaan, en van bestuurder gewisseld, bij het oude pand van Luveto in Brielle. Dát pand heeft pas karakter!

Willem.

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 12 juli 2011 10:01 PM
  [ # 6 ]

@ Fabian, nee dat ben ik niet, ben er zelfs nog nooit geweest. Ik heb jou laatst wel gezien op de A20 bij Rotterdam, je reed toen een heel stuk voor mij, ook al door de Benelux.

Ik ben wel in Brielle gaan kijken toen mijn auto werd afgeleverd en toen stonden er nog iets van 4 of 5 wit met zwarte op het terrein. Grote kans dat je een van die steeds ziet.

Profiel  
 
jasper85
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 10-05-2011

Gepost: 13 juli 2011 09:54 AM
  [ # 7 ]

Leuke kleurcombi, wil deze zelf ook gaan nemen met witte bellone’s erbij. Ben wel benieuwd wat je betaalt voor het carbotech dashboard aangezien dit geen standaard optie is? Vind het glimmend zwart ook niet echt mooi en zou voor wit gaan, maar vind dat carbotech ook wel fraai dus misschien wel een leuke optie.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 13 juli 2011 09:59 AM
  [ # 8 ]

ik was 195 kwijt, inc montage.

oude dashboard hielden ze..

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 13 juli 2011 12:19 PM
  [ # 9 ]

Hallo Jasper,

Ik heb ook nagedacht over die Belloni’s. Maar ze hebben één belangrijk nadeel: transparante lak op gepolijst lichtmetaal. Dat is mooi, erg mooi…........totdat er een kleine beschadiging ontstaat in de transparante lak. Dat zie je vaak pas als er een zich snel groter wordend licht plekje ONDER de transparante lak vormt. Heb ik gehad bij mijn BX Deauville en in, minder mate maar toch, de velgen onder mijn Transit. Dus houd je velgen schoon, zeer schoon en zet ze vaak in de was. Dan zie je meteen dat er zich een probleem aan het ontwikkelen is. En gebruik NOOIT velgenreiniger, als je ze vaak reinigt ook niet nodig.

Willem.

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 13 juli 2011 12:22 PM
  [ # 10 ]

Hallo Marien,

Ik wil de zwarte delen behouden. Wil je zien hoe het staat, ga dan naar de DS3 configurator en configureer een Sport-Chic. Daar zit het Carbotech standaard in.

Willem.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 13 juli 2011 12:49 PM
  [ # 11 ]

Ik hoef niet te weten hoe het eruit ziet?

Anyway, ik heb dus voor het carbon look dashboard gekozen, voor 195 euro hebben ze dit gemonteerd. Het zwarte hebben ze zelf teruggenomen.

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 13 juli 2011 12:51 PM
  [ # 12 ]

Sorry,moet beter lezen….....

Ik heb het vanaf een foto uitgekozen. Het ziet er mooi uit, omdat het er niet uitziet als “wannabe carbon” , je weet wel, die fake spullen. Het Carbotech dashboard is gewoon apart. En nu maar hopen dat het er bij mijn exemplaar niet af fabriek in wordt gezet.

Willem.

Profiel  
 
jasper85
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 10-05-2011

Gepost: 13 juli 2011 02:25 PM
  [ # 13 ]

Willem,

Dat is inderdaad wel goed om rekening mee te houden dan bij de witte bellone’s. Maar ik neem aan dat dit dus bij de zwarte variant hetzelfde is? (dit is voor mij namelijk het enige alternatief, vind chrome wat minder mooi afsteken bij de blauwe auto).

En geen velgenreiniger gebruiken, betekent dit ook niet door de wasstraat halen of gebruiken ze daar geen velgenreiniger? Gebruik het nu af en toe op mn chromen velgen onder mn huidige 207, wanneer het vuil er niet meer af komt. Moet zeggen dat ik ze nu ook niet echt fanatiek schoonhoud maar dat zal ik straks du wel anders moeten doen.

Profiel  
 
Autofan1985
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 11-11-2009

- C2 1.4 VTR
Gepost: 13 juli 2011 04:21 PM
  [ # 14 ]

Ik zou iig het risico niet nemen. Ik doe het met mijn gepolijste velgen onder de C2 sowieso niet ivm die borstels.  Maar grote kans dat er velgenreiniger uit komt in de wasstraat en die vreet (iig bij gepolijste velgen) je beschermlaag weg…

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 13 juli 2011 11:26 PM
  [ # 15 ]

Hi Willem, succes met het lange wachten!

Ook ik ben een Ford man en kan me grotendeels vinden in jouw vergelijking tussen Ford en Citroen. Ik heb o.a. Twee Focussen en een Fiesta (2010) gehad en de bouwkwaliteit ligt toch wel een paar trapjes hoger dan bij Citroën. Materiaalkeuze ben ik het niet geheel mee eens, dat vind ik in de DS3 zeer zeker in orde. Ook de stoelen zijn zeer goed te noemen, waar het in kleinere Fords nogal harde korte zittingen zijn. Voor wat betreft wegligging: een DS3 is een dweil vergeleken met een Fiesta, om over de vergelijking met een Focus maar niet te spreken.

Maar ik geef toe, als er ooit weer een mooie Focus op de markt komt, ga ik terug naar Ford. De nieuwe Focus sla ik even over…alhoewel…de ST versie met 250pk in station versie hou ik even in de gaten!

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook