2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
FF voorstellen
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 14 juli 2011 02:08 AM
  [ # 16 ]

@Jasper,

Maakt niet uit welke Belloni’s, ze zijn allemaal schitterend en hebben op dezelfde plekken dus dat blank gelakte metaal. Ze zijn op de kleur na dus gelijk. Ik zou ze eens in de maand poetsen en de wasstraat, nou, daar kom ik zelden en alleen als de wagen in de winter erg vies is. En dan zelfs was ik zelf nog vóór, omdat de borstels niet overal even goed bijkomen. Hoe goed een wasstraat ook is, er gaat niets boven zelf wassen. Wel eens een zwarte auto gezien die altijd door de wasstraat wordt gehaald? Haarfijne krasjes, alleen door een goede polish/cleaner nog te verwijderen. Maar dat kan niet onbeperkt, zeker niet met een metaallak, of een vernislak zoals Citroen dat noemt. Komt nog bij dat de hedendaagse watergedragen lakken niet zo duurzaam zijn dan de vroegere synthetische lakken.

In ons gezin is ook nog een Toyota Celica T18 uit 1991. Over kwaliteit gesproken! Kan ook Ford niet aan tippen! Heeft nu twee ton gedraaid en nog steeds z’n eerste lak (spierwit). Toen we hem kochten was hij vergeeld, want ernstig verwaarloosd. Zelf met een drie-gangen polijstmethode helemaal weer op kleur gebracht. Wat een karwei, maar dan heb je ook wa. De auto is nu ruim drie jaar in ons bezit en een plaatje. Moet wel weg helaas, zoonlief kan hem niet meer betalen. Student en andere wensen.

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 14 juli 2011 02:28 AM
  [ # 17 ]

@ Iwanb,

De standaardstoelen in de DS3 vond ik niet zo lekker zitten. We hebben proefgereden in een 120pk met dus die standaardstoelen en na de proefrit wilde ik bedanken voor de eer. Je moet weten dat ik een weekje daarvóór in de Fiesta-Sport had gereden! Toen bood men aan eens te gaan rijden in een exemplaar met sportstoelen. Dat was toevallig de e-HDi, speciaal voor ons kwam een andere verkoper helemaal uit Brielle, want daar stond die wagen. Over service gesproken…..Nou, het was een wereld van verschil kan ik je zeggen.

Wat bouwkwaliteit betreft reed de Fiesta gewoonweg veel strakker, was beter afgewerkt en wat mij betreft waren de gebruikte materialen mooier. Het met zacht kunststof afgewerkte dashboard is daar een voorbeeld van. Maar de lay-out van het dasboard was mij te druk en te glimmend, vooral de op het toetsenbord van een (alweer verouderde) mobiele telefoon gelijkende middenpartij vond ik minder mooi. De stoelen waren daarentegen top, mooi afgewerkt blauw met wit leder (in de demo waar we mee reden). En in die uitvoering was de Fiesta ook nog eens drieduizend euri goedkoper dan de DS-3 e-HDi. Fully loaded! Maar ja, zie mijn vorige postings.

De DS-3 in e-HDi uitvoering rijdt gemoedelijk, strak genoeg en ik weet zeker dat je er hele afstanden zonder moe te worden mee kunt afleggen. Hij is wat mij betreft comfortabeler dan de Fiesta. Meer een allemansvriend die doet wat je ervan verwacht. Maar ik zal mijn ervaringen te zijner tijd hier posten. De Fiesta stuurt heel direct, maar is dat altijd een voordeel?? We komen niet op de racebaan namelijk. En een proefrit is altijd te kort om er een echt goed totaaloordeel over te kunnen geven. Daarom vond ik de DS-3 in dit geval nét de betere keus. En de dealer gaf helemaal de doorslag.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook