1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
De XM van Pavang
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 13 juli 2011 09:01 PM

Ik heb mij in het (nog) onbekende gestort.
En vandaag de knoop door gehakt en een XM gekocht.
De auto stond al een tijdje te koop.

http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/2389

Vorige week een keer wezen kijken en eigenlijk meteen ervoor gevallen.
Er zitten nog 4 winterbanden op velgen bij.
De koppeling is wel aan de beurt en er is wat lhm lekkage ter hoogte van de voorraadbol.
Als ik het goed zie zit er een soortgelijke HD regelaar op als op m’n DS.
Vanmorgen proef gereden en de boel eens goed bekeken.
Wat rijdt dat lekker zeg en dan die lederen bekleding.
Er zit wel 3ton op de teller maar aan onderdelen zit er meer waarde aan dan wat ik ga betalen.
Alles werkt volgens mij zoals het hoort.
En morgenochtend ga ik de auto ophalen.
Dus naast het DS topic nu ook een Xm topic.
De foto’s volgen binnenkort.

Groeten Peter.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 13 juli 2011 09:06 PM
  [ # 1 ]

TCT zo te zien?

Ziet er netjes uit, veel plezier ermee.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 13 juli 2011 09:17 PM
  [ # 2 ]

Veel geluk gewenst met je nieuwe aanwinst. Ook ik ben ‘per ongeluk’ in de wereld van de XM gerold. Eigenlijk keek ik nooit naar die wagens.
Maar wat een rijplezier!

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 13 juli 2011 09:56 PM
  [ # 3 ]

Gefeliciteerd !
Had je nooit moeten doen , nou heb je er weer een verslaving bij! Laughing

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 13 juli 2011 10:06 PM
  [ # 4 ]

Gefeliciteerd !
Had je nooit moeten doen , nou heb je er weer een verslaving bij!

HA Ha, ja daar ziet het wel naar uit.
Het begint al een beetje op een collectie te lijken.
Ik keek altijd naar de CX, dus die komt er ook nog wel eens.

Peter

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 27 juli 2011 11:55 PM
  [ # 5 ]

Nu ruim een week met de Xm gereden en wat rijdt dat lekker zeg. Smile
Ik heb inmiddels de problemen van de auto ontdekt, alle waar naar z’n geld natuurlijk.
De koppeling is heel slecht en die wil ik vervangen of laten vervangen.
De airco doet het niet en wil ik ook laten fixen.
Verder lekt er lhm op straat, niet veel maar het is ter hoogte van het linker voorwiel.
Zit daar niet de hogedrukregelaar met de voorraadbol?
Daar moet de auto maar voor op de brug om eens goed te kijken.
Nu was ik vanmiddag aan het poetsen (je wilt een mooi schone voiture).
En waarschijnlijk heb ik een kabeltje of stekkertje van de electrische stoel verstelling geraakt.
Nu zit ik dus met een stoel die alleen maar naar achterover wil en niet meer terug.
Is er ook een reset mogelijkheid om handbediend de stoel weer in model te krijgen?

hier wat plaatjes.

Dit is de wagen dus.

De stoel in een stevige slaapstand.

Het scharnier van het klepje is afgebroken.


het linker display is defect.

Verder is het een geweldige auto om te rijden

Groeten Peter.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 juli 2011 11:59 PM
  [ # 6 ]
pavang schreef:

Verder lekt er lhm op straat, niet veel maar het is ter hoogte van het linker voorwiel.

Retourslangetje van de veercilinder?
Die willen met deze leeftijd door uitdroging nog wel eens scheuren

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 28 juli 2011 12:18 AM
  [ # 7 ]

Ik zal morgen de auto eens in de hoogste stand zetten met een paar pootjes eronder.
Dan kan ik de lhm lekkage mischien lokaliseren.
Heb je voor de Xm ook sloperijen met onderdelen zoals raamlijsten, interieurdelen etc.
Bij de Ds heb je natuurlijk Huub in’t zandt voor gebruikt en Cypharse voor nieuw, is er voor de Xm ook zoeiets?
Nu eerst die stoel terug recht zien te krijgen.
Ik zal de schakelaar er eens uit halen en de stekker met de multimeter even doormeten.
Als ik de plus op het juiste pinnetje zet zou de stoel toch terug moeten komen?
Achterover doet de schakelaar nog wel dus er is spanning op de schakelaar.

Peter.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 28 juli 2011 02:23 AM
  [ # 8 ]

Lek in retourslangetje kun je zo zien als je aan je stuur draait , auto in de hoogste stand, kijk in de wielkuip achter je veercylinder.
Hij zit daaraan vast en loopt dan naar een stalen leiding .
Daartussen wil `ie nog wel eens uitdrogen en gaan lekken.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 28 juli 2011 02:04 PM
  [ # 9 ]

Ik heb de stoel weer terug in de normale positie.
De multimeter bacht de schakelaar zeker aan het schrikken want nadat ik aan het doorpiepen was geweest deed hij het weer.
De auto in de hoogste stand gezet en het wiel even gedraaid volgens bovenstaand advies en het slangetje van de retour was kurkdroog.
Toen maar wat verder gekeken en de druppels hangen aan de voorraadbol.
Dus toch maar op zoek naar een brug.
De pomp slaat vaak aan om de tien seconden, zou de hogedrukregelaar defect en lek zijn?
Of de voorraadbol? is dit te testen?

Peter.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 28 juli 2011 07:54 PM
  [ # 10 ]

10 seconden lijkt mij prima. Las je het zelf niet aandurft is een afpsraak bij Chyparse waarschijnlijk nuttig. Ze helpen je van het probleem af en je leert wat.

Als ik het goed zie zit er een soortgelijke HD regelaar op als op m’n DS.

Ze zijn precies hetzelfde, maar niet uitwisselbaar vanwege een kleinere leidingdiamter.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 28 juli 2011 08:12 PM
  [ # 11 ]

Oke bedankt voor de info, zijn ze ook bij cypharse te verkrijgen?

Om de voorraadbol te testen kan je bij de Ds de auto laten lopen en op rijhoogte brengen.
Dan het contact uit en op b.v. de trekhaak gaan staan.
Dan er weer af en dan komt de auto op de restdruk in de voorraadbol weer omhoog op rijhoogte.

Is zo’n test ook bij de Xm te doen? Ik zal het eens proberen.
Dit om de voorraadbol uit te sluiten.
Ik las vanddaag in de historie van de garagerekeningen dat de voorraadbol is vervangen op 9-1-09.
Dat is al meer dan 2 jaar, hoelang gaat zo’n ding mee?

Peter.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 28 juli 2011 08:18 PM
  [ # 12 ]

Klopt niet helemaal. Niet er af tot de auto weer op de normale hoogte is. De olie voor het weer op hoogte komen komt dan uit de voorraadbol.
Als je er dan weer af stapt zakt hij weer tot het normale niveau.

Een voorraadbol behoort toch wel een jaar of vijf mee te gaan. Het is een van de meest belaste bollen in de auto. Hoe meer drukwisselingen des te korter de levensduur.
Die nieuwe bollen van de C5 etc. schijnen een stuk langer mee te gaan. Waar het om gaat is de juiste inhoud en de juiste druk.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 28 juli 2011 11:31 PM
  [ # 13 ]

Jansr schreef:

Niet er af tot de auto weer op de normale hoogte is.

Je hebt gelijk dat was het, de auto komt met je gewicht erbij weer op rijhoogte met de restdruk in de bol.
Die 10 seconden is toch wel veel voor de pomp.
Bij de Ds blijft de klik wel 50 sec of een minuut weg.
Of gelden er voor een Xm andere normen?

Peter.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 02 augustus 2011 12:15 AM
  [ # 14 ]

Ik ben op zoek naar een aantal interieur onderdelen:.
Ik mis de aansteker naast de asbak in de voorconsole, het knopje om het houten afdekklepje van de asbak te vergrendelen is kapot.(dus hij staat altijd open)
En ik ben op zoek naar een klepje voor over de startonderbreker met een heel scharnier.
Iemand een adres of tip?

Peter.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 02 augustus 2011 11:35 AM
  [ # 15 ]

dat codepaneelklepje en het slotje kun je nog gewoon nieuw bij de dealer kopen. Bij elkaar iets van 15 euro

96 020 819 ZL = klepje van het codepaneel. Althans volgens de tekening. Omschrijving van dat ding is handschoenenkastje…..
7588 F0 slotje van dat klepje.Zit overigens ook in de afval emmers van Brabantia

 

8227 48 sigaren aansteker is nog verkrijgbaar maar kost een WOPPING 60,80 in de btw!! Das overigens de houder en de aansteker…
95 637 770 ZL knopje asbak = NFP

Dat kleine spul dat er nog is zou ik gewoon bij de dealer bestellen. Temeer omdat die klepjes vaak zijn afgebroken in slopers ed.En om voor 15 euro ofzo nu op een sloperij etc te gaan rondstruinen Smile

Profiel  
 
 
1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook