de juiste cilinderkop?
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 15 juli 2011 04:54 PM

hoi,
ik heb een lekke koppaking. heb nu de cilinderkop gedemonteerd maar…

het gaat om een pallas 20 op LPG bwj 1974 motortype dy3 nr cilinderkop DX 112101 A.
volgens het onderdelenboek moet er een DX 112010 A op.

mijn vraag; mag dit…?
en er zit een haarscheurtje tussen bougiegat en klep bij cilinder 1,2 en 3.
de ene zegt; “dit mag”, de ander zegt; “nee, weggooien die cilinderkop”

wat to do?

grtn Hendrik

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juli 2011 04:57 PM
  [ # 1 ]

Kop laten afpersen. Lekt hij niet? Gewoon monteren. Kop lek? wegsmijten. Haarscheuren komen vaak voor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 15 juli 2011 05:07 PM
  [ # 2 ]
waterman schreef:

Kop laten afpersen. Lekt hij niet? Gewoon monteren. Kop lek? wegsmijten. Haarscheuren komen vaak voor.

ok en wbt het typenr?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juli 2011 05:11 PM
  [ # 3 ]

Je kan IEDERE cilinderkop van een carburateurmotor van na 1969 gebruiken. Het kan dus heel goed dat er een kop met een ander nummer op zit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook