Automatisch inklappende buitenspiegels uit te schakelen?
A3 rijdt C6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 20-09-2010

Gepost: 22 juli 2011 11:55 PM

Ik heb een oud Citroen probleem terug met mijn C6.
Met opzetspiegels ivm met een caravan klappen de spiegels met tegenwind en passerende vrachtauto’s in.
Hoewel ik het een te kort koming vind dat het gebeurd, is het op te lossen met een stuk tape.

Bij op slot doen van de auto, klappen de spiegels automatisch in. Met die tape wordt dat wat moeilijk en zal niet zo geslaagd voor het motortje zijn.

Volgens instructieboekje moet je naar de Erkend Citroen dealer om dat automatisch inklappen uit te schakelen. Ik ben daar geweest, maar het zat echter niet als optie in de Lexia computer.
Na enig gepriegel met sleutel en knopje van inklappen spiegels bleven de spiegels uitgeklapt staan.
Maar nu thuis klappen ze weer vrolijk in.

Wie weet een oplossing?

groetend
Adri

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 23 juli 2011 01:54 AM
  [ # 1 ]

Ik heb er ook even m’n instructieboekje op nageslagen, maar bij staat er helemaal niets in over het uitschakelen van het automatisch inklappen. Ook is me “bij het spelen” nog nooit opgevallen hoe dit zou moeten. Ik kan je dus helaas niet helpen…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
A3 rijdt C6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 20-09-2010

Gepost: 23 juli 2011 06:49 PM
  [ # 2 ]

Rens, dank je wel.
Bij mij staat op blz 24 wel het één en ander over het inklappen.
En dat je voor het uitschakelen naar de dealer moet.

Vandaag hier en daar nog wat op forum rondgekeken. Bij C5 komt het ook een aantal keren aan de orde.

Er was daar een suggestie bij om bij het instappen direct de spiegelinstelknop direct naar achteren te trekken en te houden en dan pas de sleutel in het startslot te steken.
Ik heb dat ook geprobeerd en de spiegels klappen nu niet meer in!
Hoe ik ze terug moet zetten heb ik verder nog niet geprobeerd.
Eerst maar even vakantievieren met opzetspiegels en met extra tape op de spiegels tegen het inklappen door de rijwind.
Maar ik vind het toch wel jammer dat het mechaniek van Citroën niet sterk genoeg is de rijwind van de opzetspiegels op te vangen.

groetnis
Adri

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 juli 2011 07:48 PM
  [ # 3 ]

Citroën had waarschijnlijk in haar stoutste dromen nooit kunnen denken dat er iemand een caravan achter een C6 zou hangen….. Smile

Citroen!

Profiel  
 
Rogier63
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 10-09-2010

- C35 C35 Paardenwagen
- CX CX 25 prestige aut
- ID/DS DS 19 FD
- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 22 augustus 2011 04:31 PM
  [ # 4 ]

Bij de C5 type 1 (zelfde spiegels als de C6) moet je met draaiende motor de spiegels inklappen door middel van de selectieschakelaar in de bestuurders deur.

Daarna de spiegels handmatig in de gewenste positie brengen. De spiegels zullen niet meer inklappen bij het gebruiken van de supervergrendeling en niet meer uitklappen bij aanzetten contact.

automatisch in/uit klappen weer aanzetten, met draaiende motor de spiegels uitklappen door middel van de selectieschakelaar in de bestuurders deur. de spiegels werken weer zoals door Citroen bedoeld Wink

groet, Rogier

Profiel  
 
Gepost: 22 augustus 2011 04:42 PM
  [ # 5 ]

Dat spiegels bij een bepaalde druk inklappen is waarschijnlijk voorgeschreven door internationale veiligheidseisen. Ter bescherming van de zwakke medeweggebruiker en dergelijke. Dat de tegendruk bij het vergroten van het oppervlak te klein wordt is vervelend, maar wel logisch.

Profiel  
 
A3 rijdt C6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 20-09-2010

Gepost: 23 augustus 2011 11:11 PM
  [ # 6 ]

Hallo allemaal,

De oplossing van Rogier werkt ook bij de C6!
Mijn eerder beschreven oplossing heeft een dag gewerkt.
Dus een flink deel van de vakantie met een stuk tape gereden en bij het op slot doen van de auto de spiegel maar even tegen gehouden. Motortje doet het nu nog goed maar bevordelijk is het niet lijkt me.
Prima dat het voor de veiligheid goed is bij aanrijdingen, maar bij elke tegemoet komende vrachtauto met je arm uit je raam rijden is ook niet alles Wink
Overigens ben ik geen C6’en met een caravan er achter tegengekomen in Frankrijk. Maar het is ons goed bevallen. Al is de automaat wat onrustig op de cruisecontrol.
En ook de C6 op de camping lokt nog al eens (positieve) reacties op!

groetnis

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 23 augustus 2011 11:15 PM
  [ # 7 ]

Mooi! Een fotootje zou wel leuk zijn…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
A3 rijdt C6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 20-09-2010

Gepost: 24 augustus 2011 12:17 AM
  [ # 8 ]

Dan ook nog maar een paar vakantiefotootjes. Mijn moeder heeft ze nog niet eens gezien.
Naastt de C6 op camping Bois de Boulogne ook nog op de Champs Elysees geweest.
En in een zijstraat wat Bugatti spul.
En eind juli was de wereldmeeting ten zuiden van Parijs. Je komt spaanse eendjes tegen onder de eifeltoren maar ook op diverse campings.
En zomaar ergens in een etalage een Renault Primaquatre!

Afbeelding Bijlagen
C6 forum vs1 001.jpgC6 forum vs1 003.jpgC6 forum vs1 004.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
A3 rijdt C6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 20-09-2010

Gepost: 24 augustus 2011 12:22 AM
  [ # 9 ]

Er mogen maar 3 foto’s per keer
Nog een poging voor de rest.

Afbeelding Bijlagen
C6 forum vs1 002.jpgC6 forum vs1 005.jpgC6 forum vs1 006.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
A3 rijdt C6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 20-09-2010

Gepost: 24 augustus 2011 12:28 AM
  [ # 10 ]

en dan toch nog maar die Bugatti en de primaquatre

Afbeelding Bijlagen
C6 forum vs1 009.jpgC6 forum vs1 008.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 24 augustus 2011 12:30 AM
  [ # 11 ]

very good

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
johnfred
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 30 augustus 2022 09:40 PM
  [ # 12 ]
A3 rijdt C6 schreef:

Hallo allemaal,

De oplossing van Rogier werkt ook bij de C6!
Mijn eerder beschreven oplossing heeft een dag gewerkt.
Dus een flink deel van de vakantie met een stuk tape gereden en bij het op slot doen van de auto de spiegel maar even tegen gehouden. Motortje doet het nu nog goed maar bevordelijk is het niet lijkt me.
Prima dat het voor de veiligheid goed is bij aanrijdingen, maar bij elke tegemoet komende vrachtauto met je arm uit je raam rijden is ook niet alles Wink
Overigens ben ik geen C6’en met een caravan er achter tegengekomen in Frankrijk. Maar het is ons goed bevallen. Al is de automaat wat onrustig op de cruisecontrol.
En ook de C6 op de camping lokt nog al eens (positieve) reacties op!

groetnis

Ik rijd ook met een C6 2.7 met een Eriba Troll caravan en de olietemperatuur wil te hoog worden bij zware belasting, bijvoorbeeld tijdens lange stijgingen op de Autoroute. Herken jij dit probleem?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook