Hallo
Is hier op het forum iemand die in de buurt van Sint-Niklaas woont en die (hopelijk) einde deze week tijd heeft om mee te gaan kijken naar een DS/ID 1.9?
Trouwens ik weet nog een mooie PALLAS te koop, voor weinig geld.
Enige probleem startmotor is stuk en carrosserie werk aan
De man heeft ook nog een paar XM’s staan en een CX
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Dit lijkt idd een goed ding, heb je al gevraagd/teweten gekomen of het een hydraulique of een BorgWarner is?(Zo te zien hydraulique)
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 43616
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Duidelijk een half-automaat. Hydrualique dus. Let op met Italiaanse wagens, deze hebben zeer vaak schade gehad.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
waterman schreef:Let op met Italiaanse wagens, deze hebben zeer vaak schade gehad.
Hoezo?
Italianen waren toch altijd rustige chauffeurs ![]()
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2476
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
jep borg warner had maar 3 versnellingen deze heeft er 4
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43616
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Borg warner heeft een heel andere pook en andere stuurkolom. Daar zie je het aan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Pook is anders, dat weet ik, maar waar zit het verschil in de stuurkolom?
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 43616
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Het boven deksel is anders en er zit verlichting in.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
idd, dacht dat je een metalen deel bedoelde.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Hydroliek blijkbaar
De auto staat in een open schuur samen met de XM’s, CX, rover, porsche en 3 cotinentals
De auto’s zijn van’n echte citroen liefhebber geweest. De man is helaas gestorven en daarom moeten de auto’s nu weg.
Kan jullie wel nog meegeven dat hij excl voor Italie gemaakt is (volgens verkoper)
Hij zou de auto gestart hebben en alles zou werken. Maar ik heb het niet gezien.
Ze heeft maar 30.000km met een 2.3L motor (deze zag er nog heel mooi uit) en moet nog 2.500€ kosten
Carrosserie verdiend wel de nodige aandacht. Denk niet dat er ooit iets aan de wagen gedaan is.
Hier en daar begint ze te roesten maar is zeker niet rot. C-stijlen en achtervleugels vanaf gehaald.
In het koffer roest ze wel harder. Uitlaat hangt door, ruit chauffeur zijde gaat niet helemaal dicht, bijrijder zijde kreeg ikde deur niet open.
Je krijgt er een andere kofferklep bij en voorbumper.
De man heeft ook nog een deel losse onderdelen zoals motorkap, voorvleugels, deuren, enz…
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43616
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Er is niets speciaals aan deze auto. Het is gewoon een 70 of 71’er DS. En die 2300 motor, die is er dan later ingekomen want die is pas vanaf 1972 te leveren geweest. Ik ben benieuwd of je dat gekeurd krijgt in België... 30.000 km op de teller ja. Dat is heel wat anders dan 30.000 km gereden. Als dat zo zou zijn zou die auto helemaal NIEUW moeten zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dit is zeker geen gewone DS
Dit is een PALLAS of jij moet dat aanzien als een gewone DS
Of ze maar 30.000km echt gereden heeft laat ik even in het midden. De motor zag er nog thans vrij nieuw uit.
Weet alleen dat ze daar al een X aantal jaar staat
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43616
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Een gewone ds dus. Pallas of niet, er is niets bijzonders aan. Een Pallas is gewoon een uitrustingsniveau en geen speciaal gebouwde auto ofzo.
De auto op de foto is dus een gewone serie ds pallas en die werden voor alle markten gebouwd, niet alleen voor italië. Sterker nog: de speciale achterbumper die enkel Italiaans geleverde wagens hadden ontbreekt en ook de knipperlichten die op de voorvleugels zouden moeten zitten zijn niet aanwezig…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik kan jullie alleen vertellen wat de man mij verteld heeft
Dat de PALLAS uitvoeringsniveau is wist ik al
Discusieren hierover ga ik niet dan.
Jullie zijn de experts, ik ben nog veel te groen op dat vlak
Staan wel van die lelijke zwarte spiegels op. Wat heeft de man ooit bezielt?
De originele krijg je er wel bij
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Kun jij me dan vertellen hoe een Italiaanse DS eruit zou moeten zien? Eventueel met foto
Heb op Italiaanse verkoopsite’s gekeken en ik zie geen verschil tussen de wagens, hoor.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43616
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

