3 van de 21
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Mijn dame is gecremeerd! Kleine update
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 31 juli 2011 12:56 AM
  [ # 31 ]

Of een kat of ander dier dat er maar net langs loopt..
Of toch sluiting, of een klein beetje vonken en steeds warmer worden, uitzetten en dus nog meer sluiting.

In dat geval hoeft een (trage) zekering ook niet door te branden, of pas als het net te laat is.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 juli 2011 02:09 AM
  [ # 32 ]

Nogmaals ,vreselijk balen en om koppijn van te krijgen.

Maar wat ik me afvraag,van wat ze voor mij zeiden.
Wat moet je in hemels naam met een constante plus naar je stekkerdoos (en zat die orgineel op?????).
De enigste constante plus naar achteren is van de kofferbak verlichting ,naar mijn mening.
De rest wordt allemaal geschakeld aan de voorkant (lampen achterruit verwarming enz)
En dan is alles nog gezekerd,????????????

Sterkte

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 juli 2011 02:15 AM
  [ # 33 ]

Was overigens ook nog een orrigineel kabelboompje. Laat het voor anderen ook een les zijn.

Maar dan is die toch meegezekerd op de andere lampen???

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 31 juli 2011 09:55 AM
  [ # 34 ]
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:
yke schreef:

Vreselijk! Ik weet helaas hoe het voelt.. Ik raad je aan geen overhaaste beslissingen beslissingen te nemen over de sloop. Het lijstje wat je noemde is wel lang.. maar toch

Wat zou ik er volgens jou dan mee moeten doen? Het punt is dat ik maar één garagebox ter beschikking heb, waar nu een DS in staat die ik aan het restaureren ben. Ik zal de dame moeten schorsen en op een plek moeten zetten waar ze beschermd is tegen vandalisme.

Misschien dat er een forumlid is die dit leest en een plekje over heeft cheese die je hiermee even uit de brand ( Surprisedops: ) helpt. Het is misschien toch zonde om hem overhaast naar de sloop te brengen. Hij rijdt zelfs!

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 31 juli 2011 10:00 AM
  [ # 35 ]

Bij mijn GS was een dikke rode draad getrokken van de pluspool accu, recht naar beneden langs remmen en uitlaat, onder de auto door naar de stekkerdoos bij de trekhaak. Los onder de auto dus, kwetsbaar voor doorslijten of andere schade. Hier en daar vastgezet aan de hydroliekleidingen met tierips en zonder enige vorm van beveiliging.

Het komt dus gewoon voor in de praktijk, zulke idiote ongezekerde installaties die vragen om ongelukken.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 31 juli 2011 10:16 AM
  [ # 36 ]

gecondoleerd ...
mooi balen, man.

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 31 juli 2011 11:39 AM
  [ # 37 ]
TRSarno schreef:
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:
yke schreef:

Vreselijk! Ik weet helaas hoe het voelt.. Ik raad je aan geen overhaaste beslissingen beslissingen te nemen over de sloop. Het lijstje wat je noemde is wel lang.. maar toch

Wat zou ik er volgens jou dan mee moeten doen? Het punt is dat ik maar één garagebox ter beschikking heb, waar nu een DS in staat die ik aan het restaureren ben. Ik zal de dame moeten schorsen en op een plek moeten zetten waar ze beschermd is tegen vandalisme.

Misschien dat er een forumlid is die dit leest en een plekje over heeft cheese die je hiermee even uit de brand ( Surprisedops: ) helpt. Het is misschien toch zonde om hem overhaast naar de sloop te brengen. Hij rijdt zelfs!

Tja, Misschien dat een caravan stalling of een boerenschuur je even de tijd en ruimte geeft om de afweging te maken. Brand is altijd heftig qua schade. Nog een restauratie is wel veel, maar voor dit soort beslissingen zou ik wel de tijd nemen als het kan. Beter om geen spijt hebben later.

Psychologie van de koude grond, ik weet het en wie weet is het volstrekt ondoenlijk, maar slopen kan altijd nog. Een mogelijkheid is misschien om er een hele nieuwe koets op te zetten, de deuren heb je al..
Sterkte ermee

Groet
Yke

Profiel  
 
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 31 juli 2011 12:28 PM
  [ # 38 ]

Balen man! Surprised Erg zonde…

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 31 juli 2011 07:33 PM
  [ # 39 ]

Dat is idd.goed balen,maar wat te doen nu.
Mijn eerste gedachte zegt gewoon wegdoen,brandschades repareren valt echt niet mee.Maar het is een erfstuk dus een beslissing die negatief uitvalt voor de auto zal niet leuk aankomen bij je.

Wat moet je in hemels naam met een constante plus naar je stekkerdoos (en zat die orgineel op?????).

Misschien voor een koelkastje in je caravan maar moet natuurlijk wel gezekerd zijn

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 01 augustus 2011 12:21 AM
  [ # 40 ]

Tjonge, daar schrik je toch van.

heel veel sterkte.

Profiel  
 
Gepost: 01 augustus 2011 12:47 AM
  [ # 41 ]

Jemig zeg… vreselijk!!
Zeker na al dat werk dat je erin gestoken had, alleen dit jaar al!!

Tja, wat valt er te zeggen? Domme pech dat is het.
Ik wens je sterkte bij het nemen van je besluit wat er met de dame moet gaan gebeuren. Zeker gezien de emotionele band is dat heel moeilijk!!

Klote dit….  nono


Edit: het is hier al meerdere keren gezegd maar nog maar eens kan geen kwaad: laat het een les zijn voor iedereen hier, welke auto je ook rijdt.
Beun-constructies, kroonsteentjes, scotch-blokjes, brakke Amp-stekkertjes, andersoortig gerotzooi na after-market inbouwsels en gare contacten, blote draden in de draadboom: spoor het op en maak het alsjeblieft netjes mensen!!!
Ik kom het zó vaak tegen in de praktijk; het is eigenlijk nog een wonder dat het zo vaak goed gaat!

Het is erg zuur dat het nu juist misging bij iemand die het nota bene al wél opgemerkt had, maar nog geen tijd gevonden had het te verbeteren.  Sad

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10583
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 augustus 2011 12:55 AM
  [ # 42 ]

Dat is ontzettend balen! Sterkte.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7610
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 augustus 2011 12:50 PM
  [ # 43 ]

Niks meer te zeggen. Sterkte!

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 01 augustus 2011 02:28 PM
  [ # 44 ]

Nou… de DS die momenteel een restauratie ondergaat het ik bij een vriend van me onder kunnen brengen. Hij heeft een grote garage, waar momenteel alleen zijn motor in staat en hier mag ik haar voorlopig stallen. Dit was noodzaak, omdat de CX geschorst moest worden en dus van de openbare weg af moest. Ze staat nu in de garage waar de DS voorheen stond en zo heb ik alle benodigdheden bij de hand om haar onder handen te nemen. Ofwel slopen ofwel herstellen. Ik ga vanavond eens de stand van zaken opnemen. Klep en restant achterruit demonteren en de plastic handel die bij geheel gesmolten is van het chassis afkrabben. Eerst dat maar eens voordat er een besluit genomen kan worden. Er zit natuurlijk behoorlijk wat roet her en der in en op de auto en ik denk dat het verstandig is om dat eerst eens te verwijderen voordat de staat van het plaatwerk te bepalen is.

Verder blijft door mijn hoofd malen hoe de brand heeft kunnen ontstaan. Natuurlijk kan je het hiermee niet terugdraaien, maar het blijft vreemd dat een gezekerd draad (want dat heb ik inmiddels wel gecheckt) kan blijven doorsmeulen wanneer het contact uit is. De politie heeft rapport uitgebracht dat het sluiting is geweest, maar ik betwijfel het. Misschien ben ik gewoon eigenwijs, maar het is toch een vreemd verhaal. Ook met het erin steken van een nieuwe zekereing en vervolgens het contact aan, knettert de zekering er weer net zo hard uit. Het lijkt mij dus nog steeds geen mogelijkheid van ontstaan van een brand. Zeker niet na 8 uur stilstand van de auto en geen vreemde (weers)omstandigheden.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 01 augustus 2011 02:29 PM
  [ # 45 ]

Bijna vergeten: In ieder geval allen bedankt voor de steun en support!!! Ook dit is waar het forum voor bedoeld is. Ik hou julie op de hoogte.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
 
3 van de 21
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook