Radiogedeelte in MyWay
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 31 juli 2011 01:16 PM

De afgelopen dagen de radio in de DS3 uitvoerig uitgeprobeerd. Eén van mijn hobby’s is radio-luisteramateur en was dan ook erg benieuwd naar de prestaties van het AM-gedeelte van de radio. In één woord: grandioos! Zelfs kun je de radio gebruiken als een eenvoudige DX-radio (DX-en = luisteren naar verre stations). Ik denk dat dit AM gedeelte zo goed is omdat er in Frankrijk nog relatief vaak naar AM wordt geluisterd en dan vooral naar de lange golf. Waarom ook niet…....AM biedt vele voordelen, maar goed, daar zijn andere nieuwsgroepen voor.

Enige resultaten: Taldom, Rusland 261kHz. Minsk-Wit Rusland 279kHz. Alles ‘s avonds rond elven. Dit geeft aan dat de radio van uitmuntende kwaliteit is, nog nooit heb ik in een auto zo’n goede AM ontvangst waargenomen. Nog een voorbeeld: in Utrecht-Lunetten zendt Radio Paradijs uit op 1584kHz met rond de 100 Watt zendvermogen, een dwerg dus. Hier te Hekelingen-Spijkenisse was er overdag goed naar te luisteren. Totaal geen QRM (storingen) van electrische onderdelen in de auto. Het vormt een bewijs dat Citroen veel aandacht aan details heeft gegeven. Ik vond de auto al een juweeltje, dat neemt alleen nog maar toe. Dus voor elke radio-amateur onder ons hier, probeer het eens. Ik zal ook eens een iets langere antenne plaatsen en zien wat dat oplevert. Overigens gaat er niets boven een goede staafantenne in plaats van antennes die in een ruit zijn verwerkt. Dat zie we nu dus weer eens duidelijk.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook