























Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
Ik zat er aan te denken om een setje hoezen te kopen en mijn aftandse stoelen en bank van een nieuw stofje te voorzien.
Hoe lastig is het om dit soort “citroën pieces” hoezen te monteren ?
De achterbank zal ook opnieuw van schuim moeten worden voorzien, want dat is natuurlijk op de rugleuning helemaal vergaan.
Er zijn hier vast wel ervaringsdeskundige met wat tips…
Het is vooral tijdrovend. Maar als je eerst alles zelf uit elkaar haalt niet lastig. Tips: koop een doosje nieuwe varkenskrammen, dan hoef je niet op te letten bij het openbuigen van de oude en zorg voor een goede tang. Verder moet de baais in orde zijn. Schuim vervangen indien nodig (is te koop) anders met 3M bekledinglijn en goed schuimubber stukken ophogen. Bij de achterbank zit er trouwens geen schuim in de rugleuning maar in de zitting. Bij de voorstoelen moet je opletten dat de stalen veren onder de zitting nog in orde zijn, vaak zijn ze aan de portierkant ingezakt. Ikzelf heb de veren van meerdere stoelen hergebruikt.












































Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er zijn ook stoelen zonder veren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>








Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Ik heb die hoezen destijds ook gemonteerd. Niet moeilijk, wel tijdrovend om te doen. Zak met 200 krammen kun je erbij bestellen en zoek ook even naar de tang om de krammen te monteren, die leveren ze ook voor iets van een tientje. Had ik destijds niet, met waterpomp- en combinatietang (en veel vloeken) lukt het ook wel. Als je net als ik ook Pallasbekleding hebt besteld (was toen geen wafelijzerpatroon beschikbaar), let bij het opspannen even goed op of de banen van zitting en rugleuning mooi aansluiten voordat je alles vastkramt.














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Er zijn ook stoelen zonder veren.
Nee, veren hebben ze allemaal. Alleen tot september 1968 spiraalveren, daarna diagonaalveren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Zoek effe op youtube naar “wheeler dealers citroen ds” Ed China vervangt daar de stoelhoezen (en de hydraulische regulator)
Ik heb dit in de tijd ook zelf gedaan. Viel best mee. Ik had de hoezen dan nog eens een keer zelf gemaakt ook.
Met gekochte hoezen moet het inderdaad, zoals uit weelers dealers blijkt écht goed te doen !
Succes in ieder geval.
























Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
leuk filmpje.. thx, ziet er inderdaad redelijk simpel uit.
Ziet alles er bij Wheeler Dealer niet gemakkelijk uit?
Mooi gedaan Jef!
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Goedemorgen allen,
Nadat de knaagdieren de winterstalling hebben betreden en mijn interieur naar de bliksem hadden geholpen heb ik gelukkig inmiddels de originele rode Pallas stof met bies kunnen vinden en ga ik nu zelf ook een poging wagen om zelf nieuwe hoezen en armleuning te monteren.
Een tang kan ik lenen en die krammen zal ik ook maar even gaan bestellen. Inmiddels heb ik voor de achterleuning een oplossing gevonden. Deze is door het zonlicht zwaar aangetast en heb inmiddels een goed skai exemplaar gevonden die ik ga strippen en van de mooie bordeaux rode Pallas bekleding ga pogen te voorzien. Ik zal voor anderen wel even wat beelden van de operatie gaan maken.
C’est une voiture du ministre !
Ik zou….3 tal sjorbanden kopen bijv. die van de Ikea zijn prima. De zitting of de rug helemaal platdrukken onder de bekleding door. (anders gaat de boel scheuren <“67)
Vervolgens lijm spray kopen en bij een stoffeerder wat opvulschuim. Hebben ze als het goed is op de rol. Ik zelf ben wat praktischer aangelegd en zet de boel vast met tie rips ipv krammen. Bij dit laatste kun je het ook mooi evenredig vasttrekken.
Succes!
Blijkbaar werken bij het vastzetten van voor naar achteren…... 13min15
http://www.youtube.com/watch?v=NAWI9VlHFJM
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Gewoon met de juiste krammen en tang monteren. Vooral de zitting strak trekken met spanbandjes inderdaad (3 stuks) verdeeld over de zitting en dan zit het weer gegoten hoor.
In mijn geval heb ik gekozen voor een oude skai achterleuning waarvan vaak het schuim nog goed van is.
Al met al een behoorlijk tijdrovende klus maar goed lekker in de schaduw op een tafel gewerkt en alles wijst eigenlijk vanzelf.
Let wel even op dat de scherpe hoeken aan de achterkant van de zitting van de achterbank even met wat extra stof inpakken alvorens de nieuwe bekleding er over heen te trekken.
Tijdrovend maar leuk om te doen !
C’est une voiture du ministre !
De “juiste tang” heb ik gekocht bij http://www.macrovet.nl/veehouderijbenodigdheden/varkensbenodigdheden.html?p=7
Veel goedkoper dan via de stoffeerdersgroothandel. Tang is na genoeg hetzelfde als uit de stoffeerderij. Ik heb verschillende maten krammen erbij genomen. Met deze tang en hulp van een ervaren stoelbekleder is de klus bij mij prima gelukt.
Dat is een goeie, en nog goedkoop ook nog
Ik zal die varkensneusklem gelijk bestellen voor het losmaken van de bollen