3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Hoe kan garage stadslichten aanzetten i.c.m. met LED-drv?
snowleopard
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 31-10-2011

Gepost: 26 november 2011 12:47 PM
  [ # 31 ]
Fabian Wierth schreef:

Om nog even terug te komen op de startpost, de dealer moet gewoon beter kijken / zoeken in Lexia Wink


(link van het UK forum)

Dit is niet de combinatie met dimlicht, maar hij zit er zeker weten tussen!
Zal zelf komend weekend met mijn kennis even gaan spitten in Lexia.

Even off topic, maar zie ik nou dat de gevarenlichten aan gaan bij hevig remmen in de eerste regel staan?

Profiel  
 
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 26 november 2011 01:33 PM
  [ # 32 ]

Zo te zien wel, das toch niet gek? Waarschijnlijk als het abs dreigt te gaan ingrijpen waarschuwt de auto zo andere weggebruikers. Hoop auto’s van Duitse makelarij hebben dit ook.

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 26 november 2011 02:05 PM
  [ # 33 ]

Paar dagen geleden viel het me op bij een rem actie. Ik had het al gelezen in het instructieboekje maar was nog nooit opgevallen. Volgens mij werkt het alleen niet bij alle snelheden, maar dit is maar een gevoel. Stevig remmen probeer ik te voorkomen namelijk.

Profiel  
 
snowleopard
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 31-10-2011

Gepost: 26 november 2011 02:30 PM
  [ # 34 ]
Frosty85 schreef:

Zo te zien wel, das toch niet gek? Waarschijnlijk als het abs dreigt te gaan ingrijpen waarschuwt de auto zo andere weggebruikers. Hoop auto’s van Duitse makelarij hebben dit ook.

Niet gek, maar verbaasde me er een beetje, had dit niet op de DS3 verwacht.
Had van de week weer twee noodstopjes voor me op de snelweg en dacht er toen nog aan dat alle wagens zoiets zouden moeten hebben(deze twee hadden het niet) maakt zaken idd weer beetje veiliger….

Profiel  
 
mark1978
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 03-04-2010

Gepost: 28 november 2011 01:33 AM
  [ # 35 ]

De achterlichten gaan meebranden wanneer ze met Lexia de combinatie stadslicht en dagrijlicht activeren, maar het mag niet in de meeste Europese landen.  Ik heb het ook laten aanzetten hoor en ik heb het in combinatie met een US blinker set gedaan.  Daarbij heb ik witte knipperlichten vooraan geplaatst.  Nu branden dus de stadslichtjes plus de pinkers vooraan icm de dagrijlichten en achterlichten.  De stadslichtjes alleen zijn veel te soft tijdens de dag.

De garage moet een combinatie van 2 wijzigingen in Lexia doen, anders lukt het niet.  Ze hebben er bij mij ook even achter gezocht.  De foto hierboven is volgens mij eentje van een Lexia programma via Ebay gekocht.  Daarmee werkt het ook wel, maar bij de Citroën dealer ziet het er helemaal anders uit.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 28 november 2011 11:11 AM
  [ # 36 ]
DS3-Black schreef:

Paar dagen geleden viel het me op bij een rem actie. Ik had het al gelezen in het instructieboekje maar was nog nooit opgevallen. Volgens mij werkt het alleen niet bij alle snelheden, maar dit is maar een gevoel. Stevig remmen probeer ik te voorkomen namelijk.

gevaren lichten gaan veeeeelste snel aan.

Super irritant.

Maar goed, helemaal uit zetten is ook weer zo wat. Stel je moet in de ankers voor iets, dan helpen die knipperende lichtjes wel een percentage extra gok ik zo.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 28 november 2011 12:46 PM
  [ # 37 ]

Nu dik 16.000 km op de klok, nog nooit met remmen de alarmlichten weten te activeren.

Toch best wel een paar keer flink moeten remmen, maar met anticiperen kun je echte noodstops voor zijn.

Naar aanleiding van de reacties hier toch maar eens getest, pas wanneer ik bij 80 km/uur echt vol op de rem stamp en de rem vasthou, dan komen bij mij de lampen ook aan. Blijkbaar kijk ik goed vooruit dat ik ze nog niet aan het werk gekregen heb Wink

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 28 november 2011 06:24 PM
  [ # 38 ]

Ach.. Ze gingen bij mij al in de eerste maand dat ik de auto heb aan.
Kwestie van sportief op een bocht aan komen cruisen en dan hoeken…. Smile

Lullig vind ik het dat als je dan bij stoplichten stilstaat.. de lampen nog knipperen totdat je weer aanrijdt, of ze zelf uitzet.

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
martijnbos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 20-03-2011

Gepost: 29 november 2011 02:06 PM
  [ # 39 ]
mark1978 schreef:

De achterlichten gaan meebranden wanneer ze met Lexia de combinatie stadslicht en dagrijlicht activeren, maar het mag niet in de meeste Europese landen.  Ik heb het ook laten aanzetten hoor en ik heb het in combinatie met een US blinker set gedaan.  Daarbij heb ik witte knipperlichten vooraan geplaatst.  Nu branden dus de stadslichtjes plus de pinkers vooraan icm de dagrijlichten en achterlichten.  De stadslichtjes alleen zijn veel te soft tijdens de dag.

De garage moet een combinatie van 2 wijzigingen in Lexia doen, anders lukt het niet.  Ze hebben er bij mij ook even achter gezocht.  De foto hierboven is volgens mij eentje van een Lexia programma via Ebay gekocht.  Daarmee werkt het ook wel, maar bij de Citroën dealer ziet het er helemaal anders uit.


Hallo,

Ik ben ook geinteresseerd in de witte US-blinkers.
Zijn die van dezelfde kleur als de dagrijverlichting?
En hoe werkt dat dan? Moet je dan ook nog wat aanpassen of blijven deze branden?

En tot slot, waar heb je deze gekocht?
Ik heb wel ledverlichting voor de mistlampen gekocht (Via E-bay uit de USA), om ze dezelfde kleur te geven als de dagrijverlichting en mijn xenon-dimlichen van Pilot.

Alvast enorm bedankt voor de info.

Met vriendelijke groet,

Martijn

Vriendelijke groet,

Martijn nice day

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 29 november 2011 03:10 PM
  [ # 40 ]
NeufegliseThierry schreef:

Nu dik 16.000 km op de klok, nog nooit met remmen de alarmlichten weten te activeren.

Toch best wel een paar keer flink moeten remmen, maar met anticiperen kun je echte noodstops voor zijn.

Naar aanleiding van de reacties hier toch maar eens getest, pas wanneer ik bij 80 km/uur echt vol op de rem stamp en de rem vasthou, dan komen bij mij de lampen ook aan. Blijkbaar kijk ik goed vooruit dat ik ze nog niet aan het werk gekregen heb Wink

Valt wel mee qua hoe hard je moet remmen, als je maar door blijft remmen gaan ze ook aan.

met normaal rijgedrag en niet overal het allerlaatst te willen remmen dan zal je ze niet aan krijgen.

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 29 november 2011 10:30 PM
  [ # 41 ]

De alarmlichten heb ik ook noig niet aangehad bij de racing.

ook op het circuit zolder niet.
daar heb ik toch lekker gereden.


zal denk ik morgen eens kijken wat er gebeurd en hoe hard ik dan in de ankers moet.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 30 november 2011 01:50 AM
  [ # 42 ]

wellicht dat de gevoeligheid daarvan, net als de ESP anders is op de racing.

Profiel  
 
Y@KUZA
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 25-02-2011

Gepost: 30 november 2011 01:58 PM
  [ # 43 ]
Scottie schreef:

Ach.. Ze gingen bij mij al in de eerste maand dat ik de auto heb aan.
Kwestie van sportief op een bocht aan komen cruisen en dan hoeken…. Smile

Lullig vind ik het dat als je dan bij stoplichten stilstaat.. de lampen nog knipperen totdat je weer aanrijdt, of ze zelf uitzet.

Bij mij gingen ze tijdens de proefrit al aan. Ze gaan wel automatisch uit; als ze zijn gaan branden door hard remmen; even kort gas geven (met of zonder koppeling in, maakt niet uit) dan gaan ze weer uit.

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 30 november 2011 03:11 PM
  [ # 44 ]

Hmmm.. dat moet ik dan nog eens proberen. Ze bleven namelijk branden terwijl ik al weer reed. Mogelijk te zachtjes weggereden Smile

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Y@KUZA
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 25-02-2011

Gepost: 30 november 2011 03:32 PM
  [ # 45 ]

Zelfs als je tijdens het afremmen een klein dotje gas geeft zou dit al genoeg moeten zijn om ze te doven, dit werkt bij mij tenminste wel zo (ik neem aan omdat de auto dan aanneemt dat het gevaar geweken is, er wordt immers weer gas gegeven door de bestuurder)

Hoe dan ook ik ben blij dat ik ze niet zelf uit hoef te zetten, bespaart me weer een vette vinger op die fantastisch mooie glimmende knop Smile

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook