1 van de 31
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
nieuwe Ami berline 6, Trekhaak monteren
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 20 augustus 2011 11:52 PM

De ruitenwissers en de verlichting werken. Na wat schoonmaken en wat gerommel met massa doet nu alles het, inclusief de benzinemeter. Alleen werkte het stadslicht niet. Ik had op de Citromobile nieuwe gele duplolampen gekocht en daarin ontbreekt het sleufje om het stadslicht door te laten. Omdat de oude lampen het nog doen gebruik ik die wel voor de APK en vervang ik ze daarna wel door de nieuwe want die geven meer licht. Vandaag kwam ik er ook achter waarvoor die grijze gebogen rand moest dienen die al die tijd in de achterbak had gelegen. Het is vermoedelijk een zelfgemaakt reparatiedeel van de rand die onder de voorruit zit en waarop het motorkaprubber moet worden geplaatst. Ik denk dat ik die maar klem tussen de carrosserie en de bak onder de voorruit waardoor de frisse lucht wordt ingenomen. Ik kan niet lassen en wil nu wel eens rijden. Morgen misschien de voorruit plaatsen en verder afwerken.

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 22 augustus 2011 09:07 AM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd met de aankoop!

Deze ami stond inderdaad tijden op marktplaats en ben er zelf ook achteraan geweest. Echter er was mij iemand voor. Was in de veronderstelling dat ze hem dans son jus hadden gelaten en enkel de techniek aan hadden gepakt. Wel jammer want een ami met een paar van die franse parkeerdeukjes en schrammetjes zijn het leukst.

De techniek kwam voor zover ik weet uit een eend. Misschien is de bak vanwege de handrembediening wel uit een ami8 genomen. Kwestie van de bediening geschikt maken voor schijfremmen. 
Opbouwen zal wel even puzzelen worden maar ook dat komt vast en zeker goed.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 22 augustus 2011 09:37 AM
  [ # 2 ]

A06/635

Idd. een 2cv6 motor.

Veel succes met je Ami!

Jeroen

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 24 augustus 2011 10:24 PM
  [ # 3 ]

Ik ben verder gegaan met de Ami. De binnenschermen aan de voorzijde zijn er nu ook af. Die moet ik van de winter eens goed aanpakken want daar zit als enige wat vliegroest omdat ze kaal zijn gemaakt in het verleden en niet behandeld.Toen zag ik onder beide cilinderkoppen een plasje olie, zie foto. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Moet ik eerst de kop nog wat aantrekken of is er iets anders aan de hand?

Afbeelding Bijlagen
binnenscherm.jpgkoplekkage.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 24 augustus 2011 11:17 PM
  [ # 4 ]

Denk dat de pakking van de kleppendeksels niet meer goed afsluiten.
Niet te vast aandraaien, vervormd alles.

Jeroen

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 28 augustus 2011 08:41 PM
  [ # 5 ]

Dit weekeinde eerst de DS weer rijdend gemaakt. Stond al een week te wachten op een nieuwe radiateur en volgende week gaan we een weekje naar Frankrijk. Daarna van de Ami de motor en de versnellingsbak losgemaakt en naar huis gebracht. Is toch iets makkelijker om aan te werken dan in een schuur op 1 km afstand. Als je iets wil doen is alles bij de hand en warm, ook de koffie. Volgend weekeind voor het eerst naar het Amimagazijn voor kleppendekselpakkingen, oliefilter en goede tips. Bij nader bestudering bleek ook dat de verwarmingshuizen? een beetje last van roest hebben. Kijken wat ik daarmee ga doen. Misschien valt het wel mee.

Afbeelding Bijlagen
ami 049.jpgami 048.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 29 augustus 2011 12:04 AM
  [ # 6 ]

Ik zie nu je topic pas.
Goed om te zien dat je al lekker bezig bent. Veel succes.

Die kachel potten zien er niet best uit, zitten nu los om de uitlaat en dat gaat erg rammelen. Probeer betere te vinden.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 05 september 2011 11:24 PM
  [ # 7 ]

Ik heb onlangs de benzinetank onder de wagen uitgehaald. Die is schoon van binnen maar heeft wel wat vliegroest. Moet ik de tank nu behandelen met een sealer of kan dat geen kwaad? Ook heb ik een Haynes aangeschaft via marktplaats, lijkt mij wel handig. Door een ongelukkige val ben ik even uitgesleuteld. Heb een middenhandsbeentje gebroken en zit in het gips. Dit heeft ook tot gevolg dat ik niet mag autorijden. Dus ook niet met de DS deze week naar Frankrijk maar gereden worden met een Ford, kijken of dat went. De dokter vond het niet verstandig dat ik wachtte met gipsen tot na Frankrijk.

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 29 oktober 2011 09:38 PM
  [ # 8 ]

Naast het werk aan het chassis en de motor wil ik ook beginnen aan het plaatwerk. Dat is op zich hard maar de meeste Franse deukjes zijn door de vorige eigenaar met epoxy-plamuur grotendeels dichtgesmeerd. Ik moet dus wel met nieuwe lak aan de gang. Het plaatwerk helemaal kaalmaken vind ik te veel werk maar hoe dan verder. Of is dat noodzakelijk voor een goed eindresultaat?. Als ik de oude lak alleen opschuur moet ik daar dan een primer opzetten? En moet dat dan een 2-K primer zijn? Het aanbrengen van de lak wil ik met de roller doen. Welke lak gebruik ik dan daarvoor? Is er goede lak die niet zo vreselijk stinkt zodat ik die in de garage thuis kan aanbrengen?

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 06 november 2011 10:42 PM
  [ # 9 ]

Gisteren de versnellingsbak afgespoten bij een garage. Ziet er nu schoon uit en het werkt prettig. Bij de Amivereniging gehoord dat mijn versnellingsbakpook niet zou passen (komt van een eend/dyane). Een gebruikte passende deksel met pook gekocht en ook een gebruikte hoofdremcylinder. Een nieuwe koppeling en drukgroep besteld evenals een revisieset voor de remklauwen. Nu ziet de versnellingsbak er wel mooi uit maar de motor is nog pikzwart. Hoe haal ik daar de oude olie en prut af want die ziet er niet uit. Met een motorcleaner of is de kans op het bschadigen van de ontsteking te groot? Zijn er alternatieven?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 07 november 2011 10:19 PM
  [ # 10 ]

Fijn als alles mooi schoon is.
Motor ook gewoon afspuiten ( Carb wel even afdekken). Dat de punten nat worden is geen probleem, die moet je toch voor de zekerheid vervangen.
Er zat toch een hoofdremcylinder bij toen we gingen kijken? Of vergis ik mij?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 07 november 2011 10:35 PM
  [ # 11 ]

Er zat inderdaad een hoofdremcilinder bij, maar toen ik die zaterdag bij de Amivereniging uit de zak trok werd die unaniem afgekeurd.Voor 20 euro een geteste en gebruikte gekocht, dus daarmee wil ik geen risico lopen.Zal de motor vrijdag even gaan afspuiten als ik een karretje achter mijn DS heb gehangen. De kofferbak van een C3 is wat klein om de motor in te leggen en een trekhaak zit er nog niet onder. De koeltunnel heb ik vandaag in de vaatwasser gedaan, ziet er nu veel beter uit. De onderkant is echter bruin en de bovenkant is zwart, is dat origineel?

Profiel  
 
makado
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007

- Ami 8 berline business edition
Gepost: 11 november 2011 09:05 PM
  [ # 12 ]

Leuk project om te volgen,

ik ben zelf ook bezig, zie:

project de restauration de mon Ami 8

Je hoeft niet alle lak te verwijderen, wel alle roest en dan goed behandelen.

Ik spuit er Brunox epoxy op, dat zet roest om en is gelijk grondlaag.

De onderkant van de binnenspatborden heb ik geschilderd en spuit ik in de blanke tectyl.

Alle naden waar water kan komen kit ik af en de rubbers ook.

Veel succes met je project,

Makado

La vache qui rit.

Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 13 november 2011 05:41 PM
  [ # 13 ]

Vandaag weer wat kunnen doen. De motor is nu ook schoongespoten zodat je niet helemaal zwart bent als je er naar kijkt. De oliekoeler ziet er goed uit, dus daar blijf ik maar even vanaf. Ik zit nog te dubben of ik er een 123-ontsteking in ga zetten. Verder een nieuwe koppeling erin gezet, het versnellingsbakdeksel vervangen en begonnen met de remrevisie. Makado, ik wil de wagen met een multiprimer van Epifanes rollen, daar kan zowel 1 als 2 componentenlak op en het sealt gelijk de onderliggende lagen af. Veder zou Epifanes een nieuwe 1-k lak hebben die harder wordt dan de gebruikelijke. Ik heb nog even tijd voordat ik moet gaan verven/rollen. Eerst de motor aan de gang krijgen

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 16 november 2011 11:52 PM
  [ # 14 ]

ik zou hem dus echt niet rollen! dat is zonde van zo’n mooie orginele ami!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 17 november 2011 08:04 PM
  [ # 15 ]

Gelijk heb je, ik zou de wagen ook liever origineel houden. Scheelt trouwen ook nog een heel veel werk. Er is in het verleden echter al aan geschuurd en geplamuurd en dat moet worden afgemaakt, dus je moet wat. En misschien lijkt een gerolde ami nog wel authentieker dan een piegelden nieuwe. Koppeling is inmiddels ook vervangen

Profiel  
 
 
1 van de 31
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook