













Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Beste allen,
Heb een vriend DS gek gemaakt, Vorige week hebben we zijn DS in Johannesburg opgehaald en zijn er diezelfde dag nog 700 km mee naar huis gereden, Ging prima; 1 op 10 - 11 gemiddeld.
Eerste rit de maandag daarop stond hij stil, ben meten gaan kijken om hem te helpen en wat bleek; geen benzine naar de carb. Hij had op de volle tank pas 450 km gereden, dus er moest nog genoeg in de 65 liter tank zitten, ook de benzinemeter gaf nog gewoon een kwart tank aan, maar toch een kurkdroge benzineslang naar de carburateur. We hebben er 10 liter bijgegooid, en het probleem was opgelost, maar wat kan de oorzaak zijn dat hij de laatste 15-20 liter niet leeg kan zuigen? Trouwens; hij sloeg af nadat hij een paar minuten stationair had gelopen in een korte file voor een stoplicht.
Ook nog iets raars; er zit een knopje op dashboard waarvan we iet wisten wat het was, Afgelopen vrijdag bij stilstand erop gedrukt en we hoorden bzzz van onderuit bij de tank en we roken benzine; het is dus een opvoerpompje. Vanwege de benzinelucht verdenk ik een scheurtje in de benzineleiding.
Iemand vergelijkbare ervaringen en oplossingen hiervoor?
Groeten,
Stef





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een normale DS-tank kan 65 liter benzine bevatten. Waarschijnlijk kan de pomp het onderste deel van de tank niet leeg zuigen. De slang zit dan in de tank niet goed tot onder in het filter.
Even het filter onder de tank uit schroeven en kijken of de slang tot onderin het filter komt.
Citroen!














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Dank,
Van welke kant af moet ik gaan graven? van boven of van onderen? Oftewel; Bank eruit beplating eraf? of DS op de assteunen en een 20 liter benzinedouche krijgen?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zelf zou ik eerst de tankvlotter eruit halen (bovenzijde), dan daarlangs de tank leegzuigen (electrisch pompje of iets dergelijks) en dan van de onderkant het filter eruit.
Citroen!














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Hartelijk dank voor de reacties. SPAM; MAAK DAT BOEK!!! wat een schat aan informatie met die foto’s
Aan welke kant van de tank zit de leiding naar de carburateur? aan de rechterkant (waar ook de vulslang zit) of aan de linkerkant?
Vandaag krijg in mijn DS terug van de stoffeerder. Heb gisteren al gespiekt; Nieuwe koeltunnel, bekleding motor binnen (met kaartenzakje!), nieuwe matten, nieuwe dorpelbekleding nieuwe ramen achterin (station), nieuw dak.
Kan niet wachten!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Rechts.
Plaats maar foto’s a.u.b.
Citroen!
Op jullie verzoek :
http://www.SPAM/@ds/fr_11sep2010.html
Als er van de winter veel sneeuw ligt ga ik mogelijk een nieuwe site maken met de zaak op index en metadata zodat je kan zoeken op onderwerp.
En mogelijk komt dat boek er ook nog wel een keer.
Eerst de zaak nog afbouwen en op de weg zien te krijgen.
Kortom: nog zat te doen.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hoi SPAM, bedankt, maar de oproep foto’s te plaatsen had ik bedoeld voor Stef Sep. Geen probleem natuurlijk!
Citroen!