Na een aantal jaren restaureren/reviseren en nog eens ..... Rij ik nu een aantal maanden met veel plezier veel km’s in mijn DS 23ie 5BVH. Het afhangen van met name de voordeuren en dan specifiek de rechter voordeur wil maar niet lukken. Het raam hangt wat achterover waardoor hij steeds de B stijl raakt. Ik draai nu maar steeds het raampje open als ik een passagier heb en na het sluiten van het raam weer dicht, maar dat moet toch beter kunnen? Ik heb al van alles geprobeerd, de deur hangt goed in de sponning, sluit goed af, nieuwe geleiders op het raam. Wat zou dat kunnen zijn? Als ik met het stellen van de geleiderails in de weer ga komt het wel goed, maar na een paar weken is het weer mis.
Hebben jullie nog een suggestie hoe dit op te lossen?
Citroentechniek is magnifiek!

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als de deur zelf goed hangt en blijft hangen, kan het alleen in de raamgeleiders zitten. Met vulringen tussen deur en raamgeleider(s) kan je onder andere de kanteling van het raam afstellen.
Heb je genoeg vulringen gebruikt? Indien niet, gaan de raamgeleiders na verloop van tijd iets van positie veranderen onder spanning.
Citroen!