2 van de 26
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
demuywo’s DSpecial: nieuw stuurhuis etc…
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 25 augustus 2011 12:07 PM
  [ # 16 ]
Egbert schreef:

Om de kogel hoesjes te vervangen moet de kogel wel even los: moer er af, speciale trekker er op

...dan goed op druk brengen..

Egbert schreef:

en klap met de hamer.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 25 augustus 2011 03:08 PM
  [ # 17 ]
Egbert schreef:

Ik doe het zelf zonder deze trekkers, maar met een er als een soort stemvork uitziende metalen wig die je er tussen slaat. Is een stuk gereedschap wat je voor beide kogels kan gebruiken en minder dan 10 Euro kost. Nadeel: je molt zeker de hoes, maar die moet je toch vervangen. 2e nadeel: als je te lomp werkt kan je mn de fuseekogels beschadigen ( gebroken lagerschaal van fusee kogel, been there)
Trekkers zijn te huur bij magazijn IDDS club. In de regio Arnhem zijn ze ook beschikbaar op de sleuteldagen.

misschien dan best eens kijken wanneer er nog zo’n sleuteldag is… dan kan ik nog iets bijleren Rolling Eyes

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 28 augustus 2011 10:07 PM
  [ # 18 ]

vandaag met de DS wat gereden, vroeger viel ze stil als ik ze wou starten, met de choke, nu blijft ze al draaien, maar toen ik terug thuiskwam (en de choke dus al lang terug ingeduwd was) draaide ze met moeite 700 toeren/min, en na een 10 tal seconden viel ze gewoon stil ohh  waarschijnlijk iets afstellen aan de carbu… is een Solex… iemand tips?

ik zoek ook nog iemand die mij eens kan helpen/tonen hoe je de kleppen juist moet afstellen (en ondertussen ook nieuwe bougies en bougiekabels plaatsen)

hopelijk draait ze dan weer als een lijstertje Smile

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 28 augustus 2011 11:21 PM
  [ # 19 ]

Ga niet aan je carburateur stellen voordat je: ontsteking goed afgesteld hebt, kleppen hebt gesteld en zeker weet dat bougie s en kabels in orde zijn.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 01 september 2011 09:53 PM
  [ # 20 ]

nu de kleppen ook gesteld zijn (na 3 uurtjes) kan ze weer fijn rijden. Maar toen ik de luchtfilter terug wou monteren, zag ik dat de rubbersteuntjes volledig verstorven waren, (eentje viel er zelfs zomaar vantussen) Dusss, 3 nieuwe rubbertjes besteld (nog geprobeert bij plaatselijke autohandelaar, maar helaas, waren veeeel kleinere rubbertjes).

Ondertussen de luchtfilterpot eens goed bekeken, hier en daar wat roest… dus maarwat afgeborsteld, nog wat meer roest onder de verf… nog wat meer afgeborsteld tot op het blinkend staal, en ondertussen heeft ze een grondlaagje nieuwe verf. Dus tegen dat ik de rubbertjes heb is dat ook weer proper. Zou ik ze eigenlijk mogen starten zonder luchtfilter?

oja, en dat onderdompelen van de luchtfilter in olie? waarom en welke olie? (is wel al gekuist in benzine, nu zie je hem tenminste weer wat blinken)

en zo blijven we bezig…

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 01 september 2011 10:21 PM
  [ # 21 ]

Doel van het filter is vuil, vooral zand e.d., uit de motor te houden. Zand schuurt, en als je zonder filter een dagje door Marokko zou rijden slijt je motor zomaar 10000 kilometer.

Starten zonder luchtfilter: zolang je een schone omgeving hebt zal het voor eventjes geen kwaad kunnen. Wel goed oppassen dat je geen troep opzuigt. Ik heb zelf ooit eens een poetslap naar binnen zien gaan. Ook op een motorfiets (mooie 3 cilinder Yamaha) een strotouwtje opgezogen. Meteen zuigerveer gebroken… Zonde.

Filterelement kun je gewoon in motorolie dompelen, soort en type maakt niet zoveel uit. Doel is de binnenkant van het metaal wat plakkerig te maken, zodat de stofdeeltjes daar aan kleven.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 01 september 2011 10:25 PM
  [ # 22 ]

ah, ok. ik dacht al, dat trekt toch extra vuil aan, maar dat is dus (logisch…) de bedoeling. Ik heb nog wat motorolie van de CX over, zal de filter morgen een badje geven. Bedankt!

Profiel  
 
Kees B
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 02-06-2010

- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
Gepost: 01 september 2011 10:27 PM
  [ # 23 ]

En dan wel heel goed laten uitlekken, anders leg je een rookgordijn na een keer remmen…..

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 01 september 2011 10:29 PM
  [ # 24 ]

hehe, en toen was ie weg, de DS ohh

maar best dat je het zegt, was dat al vergeten…

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 07 september 2011 09:37 PM
  [ # 25 ]

ok, het eerste testritje (terwijl het eens niet regende ...) sinds de kleppen nu ook gesteld zijn. De eerste twee keer dat ik wel starten, valt ie zomaar stil… hmm… twijfel… derde keer blijft ie draaien, wel met de choke uit. Dan telkens het grootste probleem als ik wil vertrekken, ik zet madam in de hoogste stand (om de blokken er vanonder te halen vooraan, maar nee, de wielen staan wel op de grond, maarde blokken zijn er met niets vanonder te halen! hoe kan dat nu, ik reed ze binnen, op hoogste stand, blokken erronder (er was toen zelfs nog een 3 tal cm speling) en nu wil ze precies niet. vering helemaal omlaag, dan in rijstand, dat doet ze, in hooogste stand, nee, wil ze niet? na het nodige optillen vooraan de blokken er vanonder kunnen halen. en dan zakt ze vooraan even door haar pootjes, en dan weer omhoog, precies of ze krijgt geen druk vooraan, omdat ze op blokken staat. Vreemd, LHM niveau is goed (in hoogste stand net onder MAX) iemand een idee? of zou dat kunnen zijn van enkele jaren stil te staan?

dan rijden… de motor draait alleszins ‘zachter’, wat niet wil zeggen dat ie minder kabaal maakt… amai, koppeling grijpt wel wat laat aan, de laatste 3 cm van de slag, dus daar even opzoeken hoe ik dat kan bijstellen. Bij bruusk remmen, remt ze precies wat in schokken!? remschijf of blokjes versleten misschien? (zalig trouwens dat ze nog volledig in de gele lampen zit…zo bij valavond)

oja, en bij het thuiskomen (zonder choke ondertussen) valt ze al niet meer stil, dus dat is dan wel een verbetering. Volgende week nieuwe bougies (en kabels) en een verse lik motorolie, en dan kan ze zo de winter in denk ik.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 10 september 2011 08:58 PM
  [ # 26 ]

vandaag weer een ritje gemaakt, en er viel mij al een oliegeurtje op, binnenin.Nuja, thuisgekomen, de dame netjes gewassen, de motorkap even open grrr

rechter veerbol vol olie, hitteschildje uitlaat ook, deel op chassis… dus ik dacht, veerbol die ergens loszit ofzo… ds gestart, alles afgekuist, niets te zien… auto laten draaien, ondertussen de hoogteregeling achter in orde gebracht, nog niks niuws te zien? Zou dit nog kunnen zijn van mijn luchtfilter die in de olie gelegen heeft na het uitkuisen? (heeft nochtans een dag en een nacht hangen uit te lekken…?)

Profiel  
 
van-eend-naar-snoek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-02-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 10 september 2011 09:21 PM
  [ # 27 ]

Dat zo zomaar kunnen, onder op t filterhuis zit de schuif voor zomer/winterstand, daar zou de gelekte olie uit het filter langs kunnen lekken en dan op t hitteschild van de uitlaat ....

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 10 september 2011 09:28 PM
  [ # 28 ]

mja, das nog zoiets, bij mijn luchtfilter zit er geen enkele schuif!? is gewoon een grote (soep)pot, en ik zie ook niets dat er zou kunnen op wijzen dat het er ooit zou uitgehaald zijn.

Profiel  
 
van-eend-naar-snoek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-02-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 10 september 2011 09:37 PM
  [ # 29 ]

Dan komt misschien de olie via de bevestiging van t filterhuis ????
Is het motorolie of LHM?

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 10 september 2011 09:57 PM
  [ # 30 ]

voor zover ik kan zien, zijn de eerste 2 gaatjes, onderaan in de pijp van de luchtaanzuig van het filter ook in olie… ik gok ook dat het motorolie is, eerder aan de gele kant. misschien door het remmen en draaien etc dat er olie die in het luchtfilterhuis zat, er zo uitgelopen?

Profiel  
 
 
2 van de 26
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook