3 van de 26
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
demuywo’s DSpecial: nieuw stuurhuis etc…
van-eend-naar-snoek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-02-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 10 september 2011 10:17 PM
  [ # 31 ]

zou kunnen ... wat ik heb gedaan, is gaatje geboord in de uiterste buitenrand van t filter, in die rand verzameld zich wat olie bij het uitlekken.
Trouwens ik dompel t filter nooit helemaal onder, maar laat n dun straaltje er overheen lopen en smeer dat over t hele filter. En dat dan aan beide kanten. Als je daarna t filter beetje schuin zet met het geboorde gaat op t laagste punt, dan loopt het teveel goed weg ...
gevolg: weinig tot geen last van olie in filterhuis.

Voor schoonmaken ff in bloedheet water weken en daarna met Dusty van de Wibra (=super keukenontvetter) insprayen, laten intrekken, spoelen, en dat aantal keer herhalen. Voila, brandschoon !!!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 10 september 2011 10:37 PM
  [ # 32 ]

bedankt voor de tips, ga morgen dat filterhuis eens openen, zal dan wel gauw zien zeker of daar olie in zit. (ga morgen normaal naar citro retro met ds, eerste keer dat ze een grote rit zal doen…)

thx!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 11 september 2011 09:12 PM
  [ # 33 ]

Voila,ze heeft er twee keer dik anderhalf uur rijden opzitten, waarvan toch wel een uurtje autostrade, en ze begint los te lopen cheese  Bij het vertrekken langzaam aan van 110 naar 120 gekregen, in het terugrijden zat er al een vlotte 130 in. Ze draait zelfs al mooier stationair ook, en dieolie was inderdaad nog van het luchtfilter.

Bij thuiskomst er maar van geprofiteerd om de olie en oliefilter te verversen. vol goede moed die bescherminsgplaat daaraf, de vijsjes los aan de kinnebak… mja, ni goe bezig hé, we zitten onder de versnellingsbak ventje… ik moest inderdaad nog wat dieper onder de DS schuiven, nuja, alle boutjes gelost, maar dat deksel van die oliefilter wou dus niet lossen, beetje kloppen, beetje wrikken, beetje vloeken (...) en plots kwam ie los, alles mooi in het bakje erronder. Blijkbaar was de vorige akking wat beginnen plakken, en kwam het daarom niet direct los. Daarna de oliefilter losgedraaid, was wel zwart maar niet echt vuil, even in het huis gekeken en wat uitgekuist, geen oude rubbers etc. Ok, nieuwe filter erin, vastzetten, dan de pakking met het deksel, rode pijltje netjes rechttegenover pijltje op het blok (zoals ik het eruit gehaald had) alles mooie aangespannen,voila,klaar voor de verse olie.

aangezien de motor nogal ver ligt, als je wil vullen vanaf de zijkant, maar weer in het reservewiel gekropen, en via daar olie bijgegoten in het blok. Olie zit erin, uit het reservewiel, ***TUUUUT*** recht in mijn bak met afgelaten olie, 5 liter olie op de vloer van garage, een deel daarvan in mijn schoen en op mijn broek… grrr, en dan nog een kleine van 1,5 die komt zeggen dat ze moet ‘kaka’ doen!
nuja,3 uur later is alles opgekuist… en zo werd het weer avond.

in de loop van de week de nieuwe bougies en nieuwe bougiekabels erop, dan nog die nieuwe aanslagrubbers voor achteraan er eens opzetten en dan kan ze de winter door (hopen we)


aja,nog 1 dingetje, zijn er hier belgen die in west of oost vlaanderen een goede carroserie weten om bijvoorbeeld nieuwe deurbakken te laten inlassen en herspuiten?

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 12 september 2011 08:55 PM
  [ # 34 ]

ik heb ook opgemerkt dat de koppeling nogal laat aangrijpt, ttz, slechts de laatste 2-3cm dat je het pedaal lost. is dit normaal of moet ik afstellen? (ik weet wel waar, maar ik vraag me dus gewoon af of het nodig is, kraken doet ie niet)

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 september 2011 09:01 PM
  [ # 35 ]

Als het pedaal vrij hoog is? Dat is meestal een teken dat de plaat op begint te raken. Je kan natuurlijk bijstellen met de bout (14 dacht ik) aan de bovenkant van de koppelingshevel. Volgens WPHB, natuurlijk!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 12 september 2011 09:11 PM
  [ # 36 ]

inderdaad, pedaal bijna helemaal omhoog eer ze begint aan te grijpen… net wat ik nodig had…. grrr
ga eerst eens afstellen volgens wph, bedankt voor de reactie!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 12 september 2011 10:02 PM
  [ # 37 ]

één en ander gemeten en bekeken, de hoogte van het pedaal is goed, maar de speling J’ niet,dat moet geloof ik tussen 2,5 en 3mm zijn, en als het er al een halve zou zijn, is het al veel. Blijkbaar moet je dan afstellen waar de kabel door het schutbord naar binnen loopt, kant motorruimte, na wat zoeken heb ik de moer gevonden, maar hoe moet ik daarbij geraken met een sleutel??  oh oh  tips?

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 13 september 2011 09:40 AM
  [ # 38 ]

Je hebt maten 17 en 21 nodig, 21 voor de contramoer en 17 voor de wartel van de kabel. Ik heb gewoon steeksleutels doormidden gezaagd, dat werkt prima. Andere mogelijkheid is het handvat van een engelse sleutel (bahco) op lengte af te zagen (8 a 10 cm)

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 24 september 2011 10:11 PM
  [ # 39 ]

heb jou advies opgevolgd repelsteeltje, en met kortere (lees afgezaagde sleutels) lukt het inderdaad. Maar het probleem blijft, dus de hendel blijft tegen de behuizing staan, terwijl dat toch een paar millimeter zou moeten zijn. Ik heb de wartel eerst meer ingedraaid (volgens mij zou de kabel dan ‘korter’ moeten worden, en dus de hendel van de behuizing los komen, maar neen, en omgekeerd kwam de kabel allee losser?) zou het kunnen dat mijn kabel teveel gerokken is? kan ik nog andere dingen proberen nakijken?

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 29 september 2011 09:51 PM
  [ # 40 ]

niemand nog een tip wat ik kan nakijken?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 september 2011 11:26 AM
  [ # 41 ]

Als je in je eerste post gaat staan kun je de titel van je topic aanpassen. Met een concrete vraag in je topic-titel kun je soms nieuwe lezers aantrekken.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 02 oktober 2011 09:28 PM
  [ # 42 ]

over de afstelling van de koppelingskabel nog geen nieuws, maarja,... vandaag dan maar de nieuwe bougies en bougiekabels monteren, ik kan mooi bougie nr 1 lossen, en toen ie eruit was, toen wist ikwaarom ze ‘verlengstukken’ voor die bougies verkopen, dooo!

nuja, is ondertussen besteld, en heb dan maar de bougiekabels al geplaatst. Ik zag wel dat ik in bougiegat nr1 olie heb staan? (andere mooi droog) waarschijnlijk de schachtafdichting? heb er alleszins ook 4 nieuwe besteld, want ik kan me niet voorstellen dat die olie erg gezond is voor de bougie. werkt die cilinder dan eigenlijk nog? (ik bedoel dus met die olie in dat bougiegat) want de laatste keer draaide ze precies al niet echt als een naaimachientje Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25362
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 oktober 2011 10:59 PM
  [ # 43 ]

als de olie hoog genoeg staat gaat die cilinder doorslaan en dus niet ontsteken. afdichtingen vervangen en de hoogte meten. zonodig vulringen plaatsen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 oktober 2011 11:26 PM
  [ # 44 ]
demuywo schreef:

heb jou advies opgevolgd repelsteeltje, en met kortere (lees afgezaagde sleutels) lukt het inderdaad. Maar het probleem blijft, dus de hendel blijft tegen de behuizing staan, terwijl dat toch een paar millimeter zou moeten zijn. Ik heb de wartel eerst meer ingedraaid (volgens mij zou de kabel dan ‘korter’ moeten worden, en dus de hendel van de behuizing los komen, maar neen, en omgekeerd kwam de kabel allee losser?) zou het kunnen dat mijn kabel teveel gerokken is? kan ik nog andere dingen proberen nakijken?

Om de kabel “korter” te maken moet je juist de buitenkabel langer maken. Probeer het maar eens met de handremkabel van een fiets. Dus de wartel naar buiten draaien=meer spanning op de kabel.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 03 oktober 2011 09:44 PM
  [ # 45 ]

ok, was dus enkel in bougiegat 1 dat er circa 1 cm olie in stond, de rest staat droog. nieuwe afdichtingen besteld, ondertussen alles al opengelegd, maar verdomd nu toch weer, bougie 4 ... met mijn pijpsleutel kan ik er niet in? ik heb in principe het gat aan de voorruit niet nodig, mijn pijpsleutel kan er mooi onder, maar ik moet een heel klein beetje schuin gaan (zit tegen een soort bekleding) enja, twas te denken, sleutel kan er niet in….grr… nog eens een nachtje over denken hoe ik daar weer ga aangeraken (sleutels, hopen sleutels maar tis toch altijd iets hé)

ivm die kabel voor de koppeling, wartel bijna helemaal uitgedraaid, maar nog altijd geen verbetering, hefboompje rust nog altijd tegen de behuizing…

Profiel  
 
 
3 van de 26
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook