26 van de 26
« Eerste  < Vorige 24 25 26
   
demuywo’s DSpecial: nieuw stuurhuis etc…
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 29 november 2015 04:12 PM
  [ # 376 ]

Misschien kan jouw pinker het net niet aan.
De originele zijn best kritisch.
Ze zijn voor max.45W
Je zou een modernere uit een GS of zo eens kunnen proberen, dan weet je of het aan de bedrading ligt of aan de pinker.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 29 november 2015 05:06 PM
  [ # 377 ]

In principe zou dat kunnen, ik heb van één van de pinkers eens een lampje vervangen, ik denk dat er nu 21W in zit, maar het probleem is dat er bijna geen lampjes zijn die ‘in’ die pinker kunnen achteraan. Ten andere, dat zou dan ook nog niet verklaren waarom mijn stoplichten ook niet meer werken (en vroeger wel). Ik heb wel al gezien dat ze voor de lichten achteraan links en rechts afgetapt hebben, stoplichten zie ik niet zo direct, zit weg achter de achterbumper natuurlijk tussen de andere draden… straks eens de multimeter uit de CX gaan halen denk ik…

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 02 december 2015 06:22 PM
  [ # 378 ]

Even ter info, leek als ik ben met elektriciteit: ik meet op alle draden die aangesloten zijn op de stekker van de DS stroom, op die van de stoplichten (die dus niet werken op de aanhanger) moet ik wel wat meer duwen/schrepen op mijn massapunt… idem voor de pinker, maar dan meet ik ook tussen de 11 en 12V, pinker wat minder. Als ik de aanhanger aankoppel blijven mijn stoplichten en linker pinker dienst weigeren… kan dat aan een massapunt liegen van mijn DS? Waarom zouden de andere elektrische componenten dan wel werken (rechter pinker, verlichting?) Iemand een idee? Ik heb ter controle even gemeten op de stekker van de aanhanger als deze aangekoppeld is en ook daar meet ik geen stroom voor de stops en de linker pinker, de rest wel. Dus er zit precieswat tussen de twee stekkers dat loos is? Stekker op DS is 2 weken geleden vervangen, nieuw dus (we dachten eerst dat het misschien aan de oude stekker lag)

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 02 december 2015 09:24 PM
  [ # 379 ]

Stomme vraag misschien, maar heb je de verlichting van je aanhanger al op een andere auto gecontroleerd?

En weet je zeker dat de nieuwe stekker op je DS op de goede manier aangesloten is?

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 06 december 2015 04:37 PM
  [ # 380 ]

yep, is al eens getest geweest op andere wagen, alles werkt. De stoplichten werken nu ook terug, ik heb de uiteinden van al die draadjes gesoldeerd vooraleer ze met de klemmetjes vast te zetten in de stekker, want die blanke koperdraadjes braken telkens af… pinker werkt nog steeds niet, soms wel stroom op stekker, soms niet, denk dat ik een nieuw kabeltje ga leggen…

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 06 december 2015 11:00 PM
  [ # 381 ]

Volgens mij wordt er doorgaans lukraak ergens een aftap gedaan op het laatste stuk van de kabelboom in de kofferruimte. Bij mijn rijdende break heb ik die boom vanaf de achterbank maar vernieuwd want het was een zooitje geworden. Daar nieuwe aansluitingen gemaakt, nieuwe draad gebruikt en vervolgens vertakkingen naar de beide achterschermen (break) en trekhaak. Steeds alles systematische blijven controleren vanaf bron t/m fitting… Dan kan het nooit mis gaan. En verder heel goed isoleren en beschermen. vooral richting trekhaak. Nieuwe (alu) trekhaakaansluiting gekocht, aangesloten en helemaal dichtgekit (toen het het werkte).
Het is best een tijdrovende klus, maar o zo dankbaar als je er onvoorwaardelijk van op aan kunt….

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1522
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 07 december 2015 02:42 PM
  [ # 382 ]
demuywo schreef:

...ik heb de uiteinden van al die draadjes gesoldeerd vooraleer ze met de klemmetjes vast te zetten in de stekker, want die blanke koperdraadjes braken telkens af…

Het beste is om adereindhulzen te gebruiken:

Worden in de industrie en installatietechniek veel toegepast op flexibele draden.

Te koop (adereindhuls.nl) in de geïsoleerde uitvoering (vooral handig om de draadjes in de huls te krijgen!)

en ongeïsoleerd:

Wel een speciale tang nodig om vast te klemmen. Met een gewone tang dichtknijpen (=platdrukken) maakt dat de huls dan te breed wordt om in een kroonsteen o.i.d. te gebruiken.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 803
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 07 december 2015 06:36 PM
  [ # 383 ]
demuywo schreef:

pinker werkt nog steeds niet, soms wel stroom op stekker, soms niet, denk dat ik een nieuw kabeltje ga leggen…

Je weet dat een pinker (knipperlicht) aan en uit gaat, dus afwisselend wel/niet stroom tongue wink
Zonder dollen, ik heb in het verleden bij mijn DS gehad dat het knipperlicht bleef hangen bij aangekoppelde aanhanger/fietsenrek. Vervanging van het knipperlicht relais was de oplossing. Dat je nu links en rechts verschillend ervaart, kan ook komen door een mogelijk verschil in weerstand links en rechts (kabels+2 lampjes bij elkaar). In mijn geval bleef de ene kant eerder hangen dan de andere kant.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 07 december 2015 06:56 PM
  [ # 384 ]

Ik meet inderdaad tussen de 9- 12V en de 0 in golven, dus dat pinken klopt wel, maar er moet ergens een slecht contact zitten ofzo want bij het minste gefriemel meet ik niets meer. Electricteit aan C stijl ligt al bloot, nu nog beetje zoeken hoe ik het een beetje proper aftak.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 05 augustus 2018 05:59 PM
  [ # 385 ]

Zo, dat was al even geleden, ze blijft ook maar gewoon zweven he Smile Nu stond ze enkele weken stil in de garage en na thuiskomst toch een plasje LHM op de vloer aan het linkervoorwiel. Zonet er even onder gekropen, die rubberen afdichtingskap waar je stuurbuis zelf aansluit op het stuurhuis staat nat, de stuurhuisrondselrubber geloof ik (druppels LHM hangen eraan) Nu weet ik van de vorige eigenaar dat het stuurhuis ook voorzien is van nieuwe dichtingen (Janssens ofzo geloof ik) maar dus niet echt inwendig gereviseerd is. Is het dan direct de moment om er een deftig vernieuwd exemplaar in te stoppen? Citrotech?

Voor de rest geen problemen, een stoplamp achter moeten vervangen en dat is het zo ongeveer (op de jaarlijkse olieverversing/smering na dan).

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1522
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 06 augustus 2018 12:29 PM
  [ # 386 ]

Ik heb toentertijd tijdelijk met een provisorische olieopvang gereden. Kan je meten of er veel lekt.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 24 februari 2019 05:19 PM
  [ # 387 ]

Zo, het is het laatste jaar behoorlijk druk geweest, maar met wat plannen en vooral veel goesting zijn we er samen (ik en mijn copain de route) aan begonnen. Gereviseerd stuurhuis, nieuwe bollen, verse LHM/motorolie, oliefilter, ja, we hebben alles. Dankzij het filmpje van DS-TT club, (zalig toch, zo’n duidelijke filmpjes!) hebben we de klus geklaard op een namiddag of drie in de weekends. Alles verliep vlot, we vonden een druppeltje olie achter het rempedaal dus ook nog eve de rempomp uitgbouwd… leuk klusje overigens en toen begon de miserie. Een nieuw rubber gekocht bij een dealer, we van een Xantia ofzo, maar dat past ook hoor. Nuja, heel de boel weer ingebouwd, auto laten draaien, verdorie, de remmen zitten vast en zijn niet los te krijgen of je moest de druk aflaten, maar telkens als het systeem op druk kwam sloegen ze weer dicht. Vreemd. Ontluchten hielp ook niet en na wat vaststellingen van de twee West vlaamse boerkes konden we niet anders dan vaststellen dat het rempedaal continu tegen de rubber van de rempomp duwde en dus remde. Aan het pedaal was niets veranderd, aan de rempomp zelf ook niet, dusja, het nieuwe rubbertje?

Weer uitgebouwd, nieuw rubber bij Tom verheyden besteld en vergeleken met het ‘Xantia’ rubber, indeed, niet hetzelfde. Nieuw rubbertje erop, alle leidingen weer aansluiten, weeral…. en starten en zie! ze spinde gretig om te rijden met het mooie weer. het stuur draait soepeler, geen gesis meer, test over drempel positief, auto direct stabiel, zalig! We kunnen weer rijden!

(en sparen, het volgende zullen toch eens nieuwe voorzetels moeten worden…)

Foto’s volgen.

Profiel  
 
 
26 van de 26
« Eerste  < Vorige 24 25 26
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook