9 van de 16
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
DS3 Poetstopic
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 18 maart 2012 09:10 PM
  [ # 121 ]

Born to be Mild vind ik naar Jamin ruiken, maar daar lopen de meningen over uiteen. Ruikt in elk geval prima.

De Dodo Juice Fantasic Fur gebruik ik ook voor de glaze en een voor de sealant of wax. Voor de polish gebruik ik de polishdoek van Mothers en pads van Monello. En kleien doe ik met Poorboy’s Clay en Spray & Wipe. Met die laatste die ik ook mijn ramen, dan hecht het vuil niet. En ook het interieur. Ruikt naar kauwgomballen Smile

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 18 maart 2012 09:31 PM
  [ # 122 ]
Iwanb schreef:

. En ook het interieur. Ruikt naar kauwgomballen Smile

Oh gatsie!

Profiel  
 
oCe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 29-09-2011

Gepost: 18 maart 2012 09:34 PM
  [ # 123 ]

Als ik het zo lees dan hebben we allebei veelste veel geld uitgegeven aan Poorboy’s en Dodo’s Wink

Gebruik zelf momenteel Poorboy’s Slick & Suds voor ‘t wassen, de Dodo’s is besteld. Witte body gaat vervolgens in de Poorboy’s White Diamond (kokos) en ‘t zwarte dak in de Black Hole (snoepjes). Hierna volgt Poorboy’s Natty’s, gebruik zowel de blauwe (kauwgomballen) als de rode (wilde aardbei) door/na elkaar. Binnenkort de EXP eens proberen.

Ramen doe ik meestal nog steeds met Meguiars NXT Generation Glass Claner (bitterboekjes), nog geen beter alternatief gevonden. Gebruikte dit ook voor ‘t interieur maar daarvoor is het inmiddels vervangen door Poorboy’s Spray & Wipe, ruikt inderdaad heerlijk en werkt prima als lube voor de klei van Poorboy’s (Poly - Elastic clay). Banden gaan vervolgens in de Poorboy’s Bold & Bright.

Ook heb ik nog een fles Iron X liggen, heel benieuwd naar. Zodra de DS3 er roze van is uitgeslagen zal ik hier wat foto’s plaatsen: al het roze zou voort moeten komen uit opgeloste roest/ijzerdeeltjes.

Qua droog/poets/uitpoets/schoonmaak/opbreng doeken en pads heb ik een heel assortiment aan soorten van Poorboy’s en Dodo liggen. Bevalt allemaal wel, verschilt wel enorm per product wat het fijnste is. Samen met twee fatsoenlijke emmers, twee washmitts zijn we toch al gauw een 300 euro en mooi assortiment waar menig persoon je mee voor gek verklaard verder. Maarja, iedereen zijn hobby Wink

Dit jaar de DS3 nog niet écht grondig onder handen genomen. Wel de nieuwe Mazda 3 van m’n ouders, met het lekkere weer van afgelopen zondag. Ookal is het geen DS3, om voor de potentiële nieuwe poetsers te illustreren welke resultaten je kan halen:

Voor:

Na:

Leuk detail: in de tussentijd hadden m’n ouders de DS3 mee, als ‘leenauto’. Aan het einde van de dag werd me gevraagd of ik de DS3 niet wou ruilen voor hun toch half jaar jongere auto. Uh, nee Razz

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 18 maart 2012 09:46 PM
  [ # 124 ]

Word je niet kotsmisselijk van al die luchtjes? puke

Profiel  
 
oCe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 29-09-2011

Gepost: 18 maart 2012 09:48 PM
  [ # 125 ]

Nee, absoluut niet. Ruikt juist heerlijk! Sterker nog, buren en passanten komen vragen wat er zo lekker ruikt en zijn positief verbaasd als het al dat schoonmaakspul blijkt te zijn. Het is overigens wel zo dat na ‘t poetsen/schoonmaken de auto niet naar een snoepkraam ruikt oid, dan is de geur praktisch weg maar de bling-bling gelukkig niet Smile

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 18 maart 2012 09:59 PM
  [ # 126 ]

Maar goed dat de luchtjes weggaan, anders ga je ‘m nog aflikken ook. Is meteen de glans weer foetsie… Laughing

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 18 maart 2012 10:07 PM
  [ # 127 ]

Ja, 300 euro zit je zo aan. Maar we hebben er dan ook veel plezier mee Wink Ik wil nog een Dap machine aanschaffen, die komt deze week waarschijnlijk. Bevalt de Natty’s paste?

Enneh, die luchtjes zijn snel weg hoor!

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
oCe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 29-09-2011

Gepost: 18 maart 2012 10:16 PM
  [ # 128 ]

De Natty’s bevalt erg goed, beide soorten. Heb in het verleden verschillende soorten wax geprobeerd, met name vloeibare. Blinken deed het allemaal wel. Dit is een harde wax en het kost meer moeite om het erop te zetten en het uit te poetsen maar het verschil is zeker de moeite waard: de glans is dieper en het blijft langer zitten. Hetgeen dat ik me voornamelijk afvroeg, klopt http://www.youtube.com/watch?v=SqEM4Qibw1o bijvoorbeeld. En jazeker, dat klopt: na een goede behandeling met Natty’s loopt het water zo van je auto af.

Het verschil tussen beide types zit het voornamelijk in de glans. De blauwe is wat killer en komt mooi tot zijn recht op de witte lak. De rode is wat warmer, iets dat op gekleurde auto’s maar ook op ‘t zwarte dak weer wat mooier is. Maar goed, da’s mijn persoonlijke mening.

Een DAP lijkt me ook nog steeds wat maar tegelijkertijd vraag ik me af of dat ‘t echt ‘t geld waard is. Het opbrengen lijkt me met de hand praktischer maar het uitpoetsen gaat natuurlijk wel een stuk sneller met een DAP. Ook zal de glans vermoedelijk nog dieper (kunnen) zijn. Keerzijde is dat je randen/kunstof vooraf af moet plakken en goed op moet letten dat je je lak er niet mee afpoetst Wink

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 19 maart 2012 02:23 AM
  [ # 129 ]
oCe schreef:

Keerzijde is dat je randen/kunstof vooraf af moet plakken en goed op moet letten dat je je lak er niet mee afpoetst Wink

Dat eerste klopt, ik heb namelijk al ondervonden wat er gebeurt als je de boel niet afplakt…
Dat tweede kan je zelf tegengaan door een polish met een lichte cutting factor te gebruiken én je machine op een lage stand te zetten (je hebt 5 standen tot je beschikking). Wink

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 19 maart 2012 05:19 PM
  [ # 130 ]

Ik ga het allemaal ondervinden ( niet de lak wegpoetsen Razz ) zodra het weer wat beter wordt. Foamlans uitproberen, clayen voor ‘t eerst en de DAP eens rustig uitproberen.

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 20 maart 2012 12:25 AM
  [ # 131 ]

Vandaag een Kärcher gekregen, dus die foamlans gaat er komen!

Tevens vandaag de Racing een goede poetsbeurt gegeven, waarbij ik constateerde dat Poorboys Black Hole naar Bounty ruikt!

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 20 maart 2012 12:45 PM
  [ # 132 ]
Iwanb schreef:

Vandaag een Kärcher gekregen!

totdat je pomp kapot gaat,dan is het verzenden duurder dan de pomp zelf…voor mij geen KÄrcher meer.

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 20 maart 2012 03:02 PM
  [ # 133 ]

plastic pomp zit er toch in een karcher? nilfisk heeft een metalen. Wij hebben al behoorlijk wat karchers gehad, gaan iedere keer kapot die dingen.

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 20 maart 2012 10:05 PM
  [ # 134 ]

Gisteren een dagje aan de poets geweest. Vanochtend vroeg mooie beading op het dak!

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 20 maart 2012 10:17 PM
  [ # 135 ]

vandaag ook begonnen met het poetsen van de DS3, kleien en in de wax zetten, het dak en spiegels zijn klaar, morgen verder met het witte gedeelde.

hopelijk staat die er weer mooi bij komende zaterdag.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
 
9 van de 16
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook