Ik heb een Twingo vouwdak gescoord op de sloop en wil deze inbouwen in m’n DS. Welke maat ten opzichte van de voorste dakrand moet ik aanhouden. Welke kit is te gebruiken om het vouwdak af te dichten ten opzichte van het bestaande dak?

Totaal aantal Berichten: 88
- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
Ook ik heb een twingo dak in de DS. Er is geen kit er op ik kan zien, zijn alle rubbers maken deel uit van het oorspronkelijke ontwerp. Het maakt ook niet lekken - zelfs niet in deze grote stormen in de afgelopen weken. Als u wel kit aan een lacune op te vullen zou ik zeggen Bison Lekkage Kit.
Ik heb net gemeten mijn dak en het is 34cm aan de voorkant, maar dit is niet correct omdat de kromming van het dak. De meting van de achterkant is gemakkelijker, omdat het is bijna vlak en recht, dit is 32cm.
Als ik de positie desribe: als je uitgebreid de A-en C-stijlen naar boven, de uiteinden van de zon dak zou snijden de lijnen van de pilaren. Dit is esthetisch mooiste positie denk ik.
Ik hoop dat mijn vertaling is voor jou te begrijpen.
Ik zal een foto!
1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?

Totaal aantal Berichten: 88
- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?

Totaal aantal Berichten: 760
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Ik heb vorig jaar ook een Twingodak ingebouwd.
Daarbij heb ik de voorkant van het gat gelijk gelegd met de naad/overgang in de sierlijst, dus waar de lijst van de de A-stijl overgaat in die langs de zijkant van het dak. De kromming komt dan goed overeen en de afwerkstukken aan de binnenkant passen mooi boven de zonnekleppen.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Heb je nog een afdichtingskit tussen vouwdakframe en polyesterdak gebruikt?
Ook ik heb hem erin gezaagd, denk wel goed om de kant buiten het frame goed af te dekken bij het zagen (decoupeerzaag).
http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Ik heb zelf wel het frame aan de aan de auto gekit, dit gewoon voor de zekerheid!
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD