2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

kijken of de uv lamp echt werkt en zoekend naar werkplaatshandboek
jantje-b
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36

- Berlingo 1900 D
- CX 2.5 GTI
Gepost: 07 september 2011 10:58 PM
  [ # 16 ]

Goedenavond,

Na een dag je prutsen. Bellen en rijden heb ik voor niks stof en nieuw schuim kunnen regelen. Het budget voor deze auto is eigenlijk net niks, ik ben dus full time student met wel een goed inkomen maar het bier is tegenwoordig ook niet goedkoop.

Motorische is de auto nu goed, bijna lek vrij met nieuwe olie en filters, kleppen gesteld, afgebroken bout in het blok van de uitlaat deze was lek nieuwe pakkingen en gevlakt, remmen nagelopen, achter twee nieuwe wielkasten gebouwd, frame gelast, bestuurders stoel herbekleed, alle stekkers nagelopen en in gespoten, bumpers opnieuw gemonteerd dit keer goed en meteen de mist lampen aan gesloten, bodem lassen passagier en bestuurders kant en de auto fatsoenlijk radio klaar gemaakt.  Uiterraad ook van onderen alles losse tectiel verwijdert en alles in roest stopper menie en tectiel.

De auto heb in december van arjan antoniusen in koekange gekocht. Hij heeft 300 000 op de teller en de automaat is nog heerlijk soepel de veerbollen zijn van 2007, heeft 14 ich blokjes velgen op goeden banden en een visgraat interrieur. Owja en de reden dat hij nog goedkoper was is de schade achteraan door een paaltje wat de vorige eigenaar over het hooft zag.

Ik doe me best om alles zo gratis mogelijk bij elkaar te scharrelen en alles zelf te doen op de oprit, en de reden dat de hemel nu aan de beurt is en niet de roest vlekjes onder in de deuren of de schade is dat ik eerst meer offertjes wil van mensen die het in de loze uren van de baas willen repareren, en ik constand met me hoofd tegen die hemel zit Razz

Morgen middag gaan we weer verder bedankt voor alle tips en aandachts punten

Mooie maar gecompliceerde auto’s

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 07 september 2011 11:34 PM
  [ # 17 ]

je bent wel lekker en grondig bezig, goed om te horen.
dan mag een mooi hemeltje ook wel !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Gepost: 07 september 2011 11:42 PM
  [ # 18 ]

Je studeert vast geen Nederlandsche Taal & Letteren. Laughing

Verder: goed bezig, je bent al aardig op weg!
Benieuwd hoe de nieuwe hemel wordt, maar dat zal dan ook vast lukken, nu je het materiaal hebt.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

jantje-b
< 100 berichten
Rank

- Berlingo 1900 D
- CX 2.5 GTI
Gepost: 08 september 2011 10:07 AM
  [ # 19 ]

goedenmorgen,

Blij om deze reacties te lezen en ik snap ook heel goed dat het eerst natuurlijk belangrijk is om de auto te behouden en dan pas de luxe dingen te doen en als je de geschiedenis niet weet en het budget niet weet dat het best raar is.

Inderdaad ik studeer geen nederlandse taal maar veehouderij op de hogeschool van hall larenstein in leeuwarden en hiervoor een jaartje in dronten agrotechniek en management.

Gisteravond heb ik de a stijlen en alles uit erlkaar gehaald en het middenconsol weer in elkaar gezet, hierna deed de radio het ineens niet meer en de binnen verlichting ook niet. Wat bleek dus een van de blauwe verbindings doosjes (hier wel beter bekend als die rot dingen) zat een loze draad in en die maakte ergens contact met de centrale deurvergrendeling. doosjes er uit gesloopt en een nieuwe zekering en alles deed het weer maar ondertussen was het wel nacht oftewel de hemel is vandaag als eerste aan de beurt( als alles mee zit )

Groet Jan

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 08 september 2011 10:18 AM
  [ # 20 ]

die beun ellende is iets wat je goed op orde wil hebben, dat blijkt maar weer.
dit gaat de goed kant op !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17421

- CX 2400 Super
Gepost: 08 september 2011 09:25 PM
  [ # 21 ]

Over de volgorde zou ik me niet al te druk maken. Natuurlijk is de techniek belangrijker dan de bekleding van het hemeltje, maar anderzijds is dat laatste iets dat met een zeer bescheiden budget een belangrijke bijdrage kan leveren aan de kwaliteitservaring van de auto. Volg dus gewoon je eigen prioriteitenlijst en je eigen budgettaire mogelijkheden! En… plaats nog eens een paar foto’s! Wink

Edit: ik zie nu dat mijn advies ingaat tegen dat van La Léo. In dergelijke gevallen raad ik je aan liever het advies van La Léo te volgen. Zij is de forumkoningin van de CX-techniek en ik ben niet eens een prutser, maar slechts een liefhebber met twee linkerhanden Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 08 september 2011 09:45 PM
  [ # 22 ]

Laughing

Profiel  

Gepost: 08 september 2011 09:50 PM
  [ # 23 ]

Welnee hoor, zo erg is het niet!!!  Laughing
Alsjeblieft mensen!

(maar dank oor het grote compliment Rens, nu bloos ik ervan - tis veel teveel eer hoor)  Wink

Als je het hemeltje met relatief kleine middelen eenvoudig zelf kunt doen: DOEN!! 
Ik was echter in de veronderstelling dat er eerst veel geld van het krappe budget in een hemel gestoken ging worden terwijl de rest er nog halfbakken bij ligt.

Mijn punt was: Stel dat je CX in de fik vliegt door een kortsluiting door zo’n blauw beun-blokje, tja…. da’s zonde van een pas vernieuwde hemel, that’s all I’m saying.

Maar hee, je hebt al min of meer gratis materiaal en je hebt relatief veel tijd, dus dat lijkt me een kwestie van ‘en/en’ in plaats van ‘of/of’ ja toch?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17421

- CX 2400 Super
Gepost: 08 september 2011 10:28 PM
  [ # 24 ]

Niet zo bescheiden, La Léo, je hebt zelfs een kroon! Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

jantje-b
< 100 berichten
Rank

- Berlingo 1900 D
- CX 2.5 GTI
Gepost: 09 september 2011 10:04 AM
  [ # 25 ]

als eerste moet ik het toch met Rens eens zijn, ze is de koningin.
En ik ben het er helemaal mee eens en/ en is altijd beter. Alleen dat veel tijd hebben dat valt vies tegen eigenlijk. We hebben thuis een boerderij met 100 koeien, we gaan bouwen naar 160. Op dit moment zijn er twee trekker uit 1980 en twee uit 2004, ook hobbelt een shovel rond uit 1973 dit alles valt bij mij in het bord als het niet naar behoren werkt, en zo kan ik eigenlijk wel ff door gaan wand ik werk geregeld voor twee uitzendbureaus en heb nog me eigen adressen. Zodoende is het voor mij nog meer plannen en dan hopen dat er ergens anders niks gebeurt Razz.
Daarmee is het me nu dus wel gelukt om via een oud collega schuim te regelen alleen stof ging hij nu moeilijk overdoen, dus dan maar moeders lief aankijken en ja die wou hem wel even wassen.
Na gisteravond heerlijk te hebben geprutst ben ik toch zeer tevreden met het resultaat . Het is geen 100 % strak geworden maar voor 80% kan ik er ook mee leven. 
Na de tegenvaller van de stof wel een positief puntje vandaag kan ik gratis een subwoofer met versterker op halen, alles instaleren ook de hemel.  Misschien zelfs nog even gele lampen bestellen en een paar extra boxen kopen.
Even samengevat als alles mee zit vandaag weer zweven.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 09 september 2011 12:06 PM
  [ # 26 ]

wow ! klinkt alsof je het naast de CX lekker druk hebt. wel goed dat je ook met CX goed bezig blijft !

Profiel  

jantje-b
< 100 berichten
Rank

- Berlingo 1900 D
- CX 2.5 GTI
Gepost: 09 september 2011 12:09 PM
  [ # 27 ]

jeej ik heb foto’s

de op nieuwe gelijmde hemel achterin de berlingo die de laatste weken dienst doet als opslag.

de werkplaats.

wat er onder de hemel weg kwam.

nog een foto van de achterkant

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3205

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 09 september 2011 10:07 PM
  [ # 28 ]

mooie GTi, en mooi interieur, wat mij betreft het comfortabelste dat er ooit in een CX gezeten heeft. Ik zie dat ze geen rubbers heeft op de deuren, heb je er, of zijn ze weg? Ik heb er anders nog wel een set liggen. Voor de rest, goe bezig!

PS: je handrem staat wel hoog, handrem eens afstellen als je tijd hebt misschien :p

Profiel  

jantje-b
< 100 berichten
Rank

- Berlingo 1900 D
- CX 2.5 GTI
Gepost: 12 september 2011 12:35 PM
  [ # 29 ]

goedemorgen van uit het regenachtige Leeuwarden,

De afgelopen dagen weer druk geweest met de cx namelijk de hemel gemonteerd( best wel lastig als je alleen bent) maar het is gelukt. Alleen heel frustrerend die bizon lijm werkt niet naar behoren, op enkele plekken begint hij toch weer te hangen. De oplossing een injectienaald en seconde lijm in spuiten en kijken of die wel blijft plakken.

Ook is het gelukt om voor een leuk prijsje boxen te vinden namelijk de Rockford puch serie p 152 s als ik heb goed heb. Het is een compo setje van 100 watt dit is om de kartonnen boxen voor in te vervangen voor de achterdeuren heb ik van Hertz tweeters van 80 watt en in de koffer bak een versterker en een jbl subwoofer. nu alleen nog even bij cxgti2 kijken voor ideeën voor de montage in de voordeuren.
Zondag heb ik al wel heerlijk een rondje kunnen toeren en genieten van de cx, Alleen nu ligt er wat groene vloeistof onder de motor. Mijn vermoeden is dat bij de pomp een o ring rek is? Maar heel zeker weet ik het nog niet, echt hard lekt het niet. Ook moet ik inderdaad nog even kijken naar het bij stellen van de handrem, deze moet inderdaad helemaal omhoog voor hij wat doet.
Die strip’s hebben er nog nooit op gezeten, ik heb er al wel over nagedacht om een paar op te zoeken maar ik twijfel nog, ik vind dit ook wel wat hebben.
Wel ben ik op zoek naar Amerikaanse koplampen dit lijkt me wel een leuke aanpassing voor de auto.

Groet Jan

Profiel  

maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1066

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 12 september 2011 01:16 PM
  [ # 30 ]

Die strip’s hebben er nog nooit op gezeten, ik heb er al wel over nagedacht om een paar op te zoeken maar ik twijfel nog, ik vind dit ook wel wat hebben.

Mee eens.

Wel ben ik op zoek naar Amerikaanse koplampen dit lijkt me wel een leuke aanpassing voor de auto

Zijn geen Amerikaanse koplampen maar accessoires van o.a. Marchal.

Vind dit geen verbetering….

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook