2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
DSpecial - eerste wapenfeiten
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 18 september 2011 09:47 AM
  [ # 16 ]

Natuurlijk is een oude bak de dag dat je met je bloedende vingers weer eens klem zit en er een steeksleutel aan hebt hangen een verschikkelijke takke t@@f en als ze weer rijdt in de zon, veert als geen ander het goddelijkste wat er rond rijdt. Dat hoort bij de passie die oude auto’s heet.

Als iemand er alleen maar rooskleurig over doet kan het maar 2 dingen betekenen: hij of zij liegt / negeert of rijdt nooit.

Veel haat liefde gewenst. Het is en blijft geweldig Smile

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 19 september 2011 06:27 PM
  [ # 17 ]

helemaal mee eens!

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Sun Face
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 12-08-2011

- ID/DS DSpecial
Gepost: 19 september 2011 07:44 PM
  [ # 18 ]

Het zal mij benieuwen wanneer de haat toe zal slaan Wink

Wel heb ik alvast een vraagje. Ik geloof dat er water met antivries in mijn koelsysteem zit, maar van dit forum krijg ik de indruk dat het verstandig zou kunnen zijn om er koelvloeistof in te hebben (vanwege interne roestvorming bv). Is dat inderdaad zo?

Ik wacht nog op de bij de ds-club bestelde handboeken, dus ik ga ervan uit dat ik daar wel in zal kunnen vinden hoe eventueel aftappen en vervangen in z’n werk gaat.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10589
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 september 2011 08:02 PM
  [ # 19 ]

Altijd doen! Aftappen: kraantje achter op de radiateur, rechtsonder, en een bout in het motorblok, achter de startmotor. Bij Brezan kun je kiezen tussen kvs of (te verdunnen) antivries. Ik heb koppen gezien van dssen die in F altijd met water gereden hadden. Koelkanalen bijna tot aan de verbrandingsruimte weggevreten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Sun Face
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 12-08-2011

- ID/DS DSpecial
Gepost: 19 september 2011 10:18 PM
  [ # 20 ]

Ok, duidelijk (met dank). Is dat een kwestie van aftappen en bijvullen, of moet het systeem worden gespoeld? (Kvs is niet goed mengbaar met water meen ik?) Anders wacht ik nog even op de boeken, in het kader van rtfm Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 september 2011 10:28 PM
  [ # 21 ]

Dat staat niet in de FM. helaas. Spoelen met de tuinslang en dan KVS erin. klaar!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Sun Face
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 12-08-2011

- ID/DS DSpecial
Gepost: 19 september 2011 11:04 PM
  [ # 22 ]

Dus de aftappunten open, en dan de tuinslang in de vulopening? Of denk ik te simpel?

Het heugt me uit een of ander topic hier dat er zo’n 10 of 11 liter in zou gaan, klopt dat ook?

Dan kan ik wat van die kvs in huis halen, zodat ik eerdaags een poging kan wagen.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 september 2011 11:09 PM
  [ # 23 ]

Die hoeveelheid staat dan weer wel in de FM. Wink (Maar is inderdaad 10,6 liter)

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 19 september 2011 11:18 PM
  [ # 24 ]

Jup, die tien liter heb ik eens eronder uit zien lopen; nieuwe radiateur erop gezet maar vergeten de slang vast te maken… geeft een hoop rotzooi Wink

Profiel  
 
Sun Face
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 12-08-2011

- ID/DS DSpecial
Gepost: 20 september 2011 05:48 PM
  [ # 25 ]

Eens zien of ik een grotere ravage kan aanrichten… Smile Ik haal voor de zekerheid wel wat meer dan 11 liter op.

Is alle kvs geschikt voor het oude beestje eigenlijk, of zijn er tegenwoordig dopes die je er niet in wilt hebben? In een topic uit 2008 lees is dat moderne kvs geen problemen geeft, maar je weet nooit.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 20 september 2011 07:26 PM
  [ # 26 ]

Als eerste zou ik de radiator loshalen (water moet je toch aftappen) die apart met water schoonmaken. Er kwam bij mij namelijk behoorlijk wat troep uit de radiator. (Als je dit niet los doet, moet die troep eerst je blok door).  Vervolgens met de tuinslang het blok doorspoelen. Bovendien kun je met de radiator los het blok makkeliker doorspoelen.

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 21 september 2011 11:41 AM
  [ # 27 ]
pavang schreef:

Gefeliciteerd met je aankoop,heb net je draadje op het cx deel gelezen.
Leuk verhaal,ik heb ook zoiets meegemaakt, ik keek naar een CX en kwam met een Xm thuis.
Veel plezier met de auto!

Peter.

:O mooi inderdaad.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 21 september 2011 11:54 AM
  [ # 28 ]
Sun Face schreef:

Dat lukt vooralsnog prima. Ik had gisteren wat tijd, en het was ook nog mooi weer, dus heb ik een paar uur in de snoek rondgereden. Wederom enthousiaste reacties. En hoe langer ik erin zit, des te leuker het wordt lijkt het wel. Ook een kwestie van gewenning misschien. Bovendien blijkt het inderdaad gewoon een heel fijne auto te zijn om langere tijd in door te brengen. Normaal gesproken wil ik na een uur of twee wel even uitstappen, maar met de snoek is dat op een bepaalde manier anders. Ik ga alvast nadenken over de volgende vakantie…

Tja, ik ben met de snoek van de Ardeche naar nijmegen gereden en dat was heerlijk. Geen centje pijn.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 21 september 2011 11:55 AM
  [ # 29 ]

En gefeliciteerd met de Dspecial!

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 21 september 2011 03:18 PM
  [ # 30 ]
gjvdh schreef:

Als eerste zou ik de radiator loshalen (water moet je toch aftappen) die apart met water schoonmaken. Er kwam bij mij namelijk behoorlijk wat troep uit de radiator. (Als je dit niet los doet, moet die troep eerst je blok door).  Vervolgens met de tuinslang het blok doorspoelen. Bovendien kun je met de radiator los het blok makkeliker doorspoelen.

nog een tip als je toch de boel los hebt spoel dan ook de kachel radiator, een zwart vierkant doosje die je na het verwijderen van de slangetjes zo los kan halen. Deze is vaak verstopt en kan je met een soda oplossing of anti-kalk middeltje makkelijk spoelen, komt een hoop troep uit. De verwarming werkt daarna gegarandeerd een stuk beter en die is naar mijn mening toch al niet geweldig.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook