Na een aantal malen de fijnafstelling doorlopen te hebben zoals beschreven in het handboek blijf ik met een probleem zitten: Bij het schakelen van 2 naar 3 (maar ook van 3 naar 4) komt de koppeling redelijk langzaam op, het slipmoment is vrij lang. Als ik de koppelingsregelaar afstel naar een sneller oppakken van de koppeling zorgt dit voor verbetering echter wordt het terugschakelen (dus van 3 naar 2 en van 4 naar 3) steeds ruwer. Wat kan dit zijn? Toch afstelling, maar wat dan, een slechte koppelingsregelaar?
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Heb je de afstelling van de vrije slag ook gesteld? Deze heeft invloed op de hoeveelheid LHM die vanuit de cilinder moet teruglopen resp. op de druk waarmee dat gebeurt.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé