2 van de 52
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Madame Prestige ‘88: niet starten… startmotor doet iets maar wil niet rond
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 27 oktober 2011 09:03 PM
  [ # 16 ]

Ik zat vanmiddag even naar de boutjes in mijn eigen CX te kijken. Ik begrijp dat je geen grip meer kunt zetten met een tang. Is het boutje afgebroken bij het vast draaien of bij het losdraaien? De reden dat ik het vraag is dat wanneer het is gebroken bij het vastdraaien, dan zal het niet zo heel vast zitten. In geval bij het los draaien, dan eerst eens goed inweken met een roest oplossend middel.


Uitboren is lastig, het raam zit enigszins in de weg. Inslaan is misschien een optie, maar wel redelijk desastreus. Misschien is een dremel(zo heet z’n ding toch) een betere optie. Zorg dan wel dat de oppervlak van het resterend boutje vlak is je kunt met een centrepoint een kleine deuk slaan in het midden van het boutje. Let wel op het boutje is harder dan het materiaal van de d-stijl. Je boor heeft de neiging daarom naar “buiten” te lopen. Indien je niet wilt boren kun je het eerst ook proberen met een kleine staalbeitel, linksom lijkt mij de beste optie in deze Wink

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 27 oktober 2011 09:08 PM
  [ # 17 ]

foto’s hieronder: op de eerste foto zie je linksboven nog een origineel boutje zitten, en dan meer naarrechts zie je als je goed kijkt het afgebroken stuk zitten in de ‘D stijl’ (het scharnierstuk zelf zit er dus niet meer op, je kan het rechtsonder een beetje zien)

op de tweede foto zie je de afgebroken kop van het boutje. vraag is nu, hoe krijg ik dat afgebroken stuk, uit de D stijl?

Afbeelding Bijlagen
koffer.jpgkapotte boutje.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 27 oktober 2011 09:10 PM
  [ # 18 ]

was trouwens bij het vastdraaien dat het afgebroken is, koffer hing net mooi recht, ik draai een laatste slag aan het boutje, en KRAK!  boren lijkt mij eigenlijk bijna niet te doen, boor zal inderdaad waarschijnlijk heen en weer schieten in het gat.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 27 oktober 2011 09:12 PM
  [ # 19 ]

Boren is toch de enige oplossing vrees ik….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 27 oktober 2011 09:14 PM
  [ # 20 ]

mja, dan maar de boormachine halen… kan ik die plaat waar die boutjes in vastzitten dan niet kapotboren/beschadigen?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 oktober 2011 09:17 PM
  [ # 21 ]

Als je in het midden boort en met een dun boortje begint ,dan zal dat wel meevallen.
Gewoon rustig en met beleid.
Als het boutje er eenmaal uit is,zou ik er wel even met een tap doorgaan om de laatste resten weg te halen en de draad weer gangbaar te maken.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 27 oktober 2011 09:28 PM
  [ # 22 ]

Tja dat wordt boren, maak het boutje een beetje vlak en sla er een deukje met een center. en idd met een klein scherp boortje beginnen. Met een beetje mazzel komt het trouwens al los bij het uitboren en kun je hem er zo uitdraaien.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 27 oktober 2011 09:32 PM
  [ # 23 ]

ok, ik heb er nu met een fijn boortje al een gat in geboord, nog niet door de volledige bout, maar wel al voorbij de plaat waar ie draad moet pakken, zit wel nog muurvast, iets grotere boor proberen?

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 27 oktober 2011 09:35 PM
  [ # 24 ]

Ik zou hem dieper doorboren. Het liefst helemaal door

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 27 oktober 2011 09:59 PM
  [ # 25 ]

inderdaad, heb hemtoch maar helemaal doorgeboord, dan een iet grotere boor, die zat dan vast, er voorzichtig uit gekregen, maar der zat toen nog een klein stukje van de bout in. dan maar even tandarts gespeeld met een kleine schroevedraaier, en plost kwam het inderdaad los. alles zit nu weer ‘voorlopig’ vast, en morgen ga ik op zoek naar een vervangboutje. en dan kunnen we ze terug rechthangen… (of laat ik ze toch maar gewoon voor wat ze is…  Laughing  )

bedankt voor de tips trouwens!

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 27 oktober 2011 10:01 PM
  [ # 26 ]

very good

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 27 oktober 2011 10:41 PM
  [ # 27 ]

Slijp er met een dremel even een gleufje in en draai het restant eruit met een platte schroevendraaier. Mits je er nog een gleufje in kan slijpen.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 28 oktober 2011 12:05 AM
  [ # 28 ]

bravo

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9153
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 oktober 2011 12:53 PM
  [ # 29 ]

Een andere truc om een afgebroken bout/schroef of tapeind ergens uit te draaien is de volgende.
Las op het afgebroken deel een moer, die hoort bij de boutmaat, je last dus het gat van de moer vol (MIG) en daarmee weer een zeskant erop.
De warmte van het lassen heeft ook nog een positief effect.
Ik heb op deze manier al eens een afgebroken stalen ontluchtingsnippel uit een aluminium remklauw gekregen zonder dat de draad uit het aluminium meekwam.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 28 oktober 2011 01:58 PM
  [ # 30 ]

ook een goede truc !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
2 van de 52
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook