50 van de 52
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende > 
   
Madame Prestige ‘88: niet starten… startmotor doet iets maar wil niet rond
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9153
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 april 2016 09:54 PM
  [ # 736 ]
demuywo schreef:

temperatuur zakt direct naar 71°.

Dat is dus te laag, dan doet de thermostaat z’n werk niet goed.
Motor blijft zo niet op bedrijfstemperatuur.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9907
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 april 2016 10:15 PM
  [ # 737 ]

Op het moment dat de thermostaat opent komt er een sloot koud water uit de radiateur de motor in. Dat de temperatuur bij de sensor in de kop dan tijdelijk zakt is heel normaal.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9153
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 april 2016 10:19 PM
  [ # 738 ]

Maar niet in die mate.

Bij mijn diesel zie je eerst de temperatuur oplopen tot 85-86 C, de openingstemperatuur van de thermostaat.
Zodra de thermostaat opent, zakt de temperatuur eerst tot 82-83 C, om daarna te stabiliseren op 84-85 C.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 april 2016 10:22 PM
  [ # 739 ]

De motor is al draaiende. dat is al vooruitgang !! 
De rest gaat ook lukken !!


(heb ook nog wat los 2500 Inj. spul liggen, zal kijken, maar probeer eerst de bekende garages)

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 21 april 2016 10:29 PM
  [ # 740 ]

De temperatuur liep daarna mooi op naar een 83° hoor, zoals jantje zegt, plots open dus plots terugval, daarna liep het weer mooi op. Ik zal het eens in de gaten houden als we ‘rijden’.

Nu nog die balg en dan nog wat testrijden en hopen dat alles weer in orde is… Wink

Nog een lmm gevonden ook in mijn tuinhuis, met een stuk flexibel erop, alleen, weer dat eerste stuk… bijna…  tongue rolleye

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 24 april 2016 07:32 PM
  [ # 741 ]

Zo, een paar lagen plakband verder en alles zit er weer op, ben benieuwd, ik vertrouw het eerlijk gezegd toch zo allemaal niet voor lange ritten. Nog een paar ‘hulplijnen’ die nog even willen zoeken voor zo’n balg, dus ik hoop :p

Tussen dat geknutsel door nog een CX 2500D Pallas sloper gered… hum hum, “t is wel een oldtimer hoor meneer”, jaja, met een lekke koppakking, defect in de boite, staat al 15 jaar stil (buiten) en rondomrond een bruine rand, hehe, voor stukken dus Wink

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 08 mei 2016 10:09 PM
  [ # 742 ]

Een bezoekje aan CitroMobile verder en wat centen lichter (ahum) en we hebben via CX Basis een nieuwe rubber, vanavond eropgezet (want ook CX basis had weer twee modellen en ook bij hen was de bestickering verkeerd) en hij past, CX draait weer mooi, dus we kunnen één van de volgende weekends eens een testrit doen.

Er was bij de oliewissel ook een beetje olie op het blok en op de uitlaat gelopen, stank en rook dus maar die verdween ook langzamerhand Wink

Nu nog de reserveband erop laten leggen en dan mag ze hopelijk eerst wat rijden vooraleer weer een gebrek te vertonen :p

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 25 juni 2016 12:35 PM
  [ # 743 ]

Verleden weekend was er een technishche ‘dag’ bij Hydraulique, de kans om de Prestige eens te ‘testrijden’ dus! Ik moet zeggen, ze heeft me weer bekoord, 600km heeft ze gereden zonder gebreken, schokken, lampjes die je liever niet ziet oplichten, een temperatuur tussen de 85 en 89°... het ziet er dus naar uit dat ze weer gezond is! Smile

Ik heb nog een klein vraagje ivm peilen van de vloeistof van de ZF bak, dat moet met draaiende motor, maar moet dat na al wat gereden te hebben, of mag dat ook ‘koud’ als ie gewoon in de garage staat. Bij Hydraulique kwam toen een Prestige toe voor een mankement met zijn lichtschakelaar, (rara) maar toen bleek ook dat de oliekoeler lek was. De mijne is dat (nog) niet, maar ik was toch van plan om ook de radiator voor de verwarming binnen uit te halen deze zomer, dus ik zou ze dan direct alletwee uitbouwen, maareuh, als ik het goed heb kunnen die dingen (oliekoeler en klein radiatortje dus) als ze niet lek zijn weer gereviseerd worden?

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 25 september 2016 08:27 PM
  [ # 744 ]

We zijn ondertussen enkele maanden verder, enkele rondritten gedaan en alles werkt naar behoren. Moest er nog iemand antwoord hebben op het bovenstaande, graag!

Ik zit nu wel weer (...) met een startprobleem, ‘t is te zeggen: Als ik het contact aanleg werkt alles zoals het moet, als ik dan doordraai om te starten, niks, werkelijk niks, geen geklik of ene poging tot starten, niks. Soms wel drie vier keer na elkaar en dan plots, dan start ze alsof er niets aan de hand is… zou het kunnen zijn dat mijn contactslot aan het gaan is en daarom waarschijnlijk sommige keren geen stroom doorgeeft? Tips bij het vervangen?

Voor de rest lijkt alles dus in orde, de alu velgen zitten er eindelijk ook onder, dat ziet er al heel wat beter uit! Nu nog die naafdopjes vinden en we zijn gelukkig!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9907
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 september 2016 08:48 PM
  [ # 745 ]

Als de startmotor niets doet, gaan dan de dashboardlampjes zwakker branden?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 25 september 2016 09:04 PM
  [ # 746 ]

even een testlampje op de stekkerverbinding van de draad

die samen met de dikke kabel uit de kabelbescherming vanaf de motor naar de plus van de batterij loopt .

uit het hoofd een rode enkele stekker .

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 25 september 2016 09:26 PM
  [ # 747 ]

Dashboardlampjes blijven even fel branden.

Testlampje is goed idee, ik weet onderhand welke kabel je bedoelt :p

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 september 2016 10:31 PM
  [ # 748 ]

Snelle check
Batterij ok?
Verbindingen ok?
Zet 12V op de dunne aansluiting van de starter, de starter moet nu werken, als dat zo is kun je dieper in de elektriciteit gaan, daarvoor zou ik dat niet doen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9907
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 september 2016 01:17 AM
  [ # 749 ]
demuywo schreef:

Dashboardlampjes blijven even fel branden.

Testlampje is goed idee, ik weet onderhand welke kabel je bedoelt :p

Dan ziet het er naar uit dat de solenoide niet bekrachtigd wordt. Kijk eens wat er gebeurt als je de draad daarheen op de + zet. Als hij het dan wel doet is het contactslot waarschijnlijk de schuldige.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 26 september 2016 08:55 PM
  [ # 750 ]

Batterij is zeker ook al ok Wink

Het enige ‘moeilijke’ is dat zij het soms wel en soms niet doet, dus ik moet nu proberen tot ze het eens niet doet :p en dan kan ik op onderzoek uit… ze moet natuurlijk binnenkort naar de keuring, wedden dat ze het daar plots niet meer zal doen boven de put?! :p

Profiel  
 
 
50 van de 52
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook