Centrale deurvergrendeling
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 26 september 2011 10:22 PM

Heb nog een probleem met de CV. Rechtvoor wil die de deur wel opslot doen.  Maar niet meer openen.
Heb het knopje al los gehad maar helpt niet. Maakt eerst ook raar geluid.

Nu heb ik op sloop een ander gehaald. Alleen is te controlleren of die het doet? kun je die door meten?
Het zit op best een lastige plek. Vooral het vast maken van die stangetjes lijkt me een ramp!
Zijn er nog tips?

Bedankt!

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 26 september 2011 10:32 PM
  [ # 1 ]

Valt wel mee met die stangetjes. Het vervelendste vind ik altijd weer het deurpaneel er netje sop te krijgen en het op-slot-knopje er goed op te krijgen.

Beste controle is gewoon verwisselen. Zodra je de stekkertjes hebt aangesloten kan je al testen. Daarna pas inbouwen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 27 september 2011 10:05 PM
  [ # 2 ]

Het knopje valt ook best mee hoor, daar is een truukje voor. Zet het raam open zodat ie erbij kunt terwijl de deur gesloten is, vergrendel de sloten, schuif het binnenwerkje van het knopje naar onderen en schuif het knopje over het stangetje. nu terwijl je het knopje tegenhoudt de sloten weer ontgrendelen en hij zit weer op zijn plek. de deurpanelen moet je beginnend bij de spiegel eerst van boven in de deur hangen en als ie recht hangt de plastic pennetjes in de gaten duwen. dan vastschroeven en het zit.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 maart 2015 06:51 PM
  [ # 3 ]

Van een xm “hangen” de aansluiting 7 en 5 aan de “kiekert” altijd aan de massa en dat hoort volgens mij niet. Druk ik de deurknop in het rechtervoorportier in dan geeft hij -14.3V en trek ik ‘m omhoog dan 15,2V. Bij het linkervoorportier geeft hij alleen 15,2V aan ongeacht of ik ‘m nu indruk of omhoog duw. In beide voorportieren zit blijkbaar een schakelaar/schakelkastje welke de kiekert aanstuurt. Waar in het portier zit dit kastje ?? Betreft een 2.0 CT van 1999.
Oh ja,ik ben begonnen met meten daar de CV het zowel op de sleutel als op de ab het niet doet. Ook niet nadat ik de kiekert heb vervangen door een 21PSA01 cv kastje!!

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 maart 2015 07:45 PM
  [ # 4 ]

Update ! Er gaat wel een wisselende polariteit +/- naar de motoren maar,... komt er nooit aan.
Een draadbreuk dus. Zijn/is er ook locatie’s waar de breuk zich kan voordoen ??

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook