C3 1.4i IF van 2003
Junkyxl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 29-09-2011

Gepost: 29 september 2011 08:08 PM

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb een 2 tal vragen.
Sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een C3 van 2003.
Nu staat er op de papieren dat het gaat om een C3 met een 1.4i IF benzinemotor.
Als ik Google kom ik uit op een Bivalent-uitvoering.
Wat houdt dit nu precies in?

Mijn tweede vraag is een technische vraag.
Nadat ik bij mijn schoonouders de auto ben gaan showen, kreeg ik vrij kort erna te horen dat er olieplekken op de oprit bij hun waren gekomen.
Ik balen en gelijk de onderkant van de auto nagekeken.
Gelukkig geen olielekkage oid gevonden.
Wel het idee dat de motor een beetje zweet.
Tijdens het bekijken van de motor zag ik een tweetal sensoren.
Eentje is vermoedelijk de Lambda-sonde, omdat deze op de uitlaat zit gemonteerd.
Nu zit er vlak bij, voor de radiateur, op het motorblok nog een sensor.
Wat is de functie van deze sensor?
Hier zit namelijk volgens mij aluminiumfolie omheen en ik betwijfel of dit wel zo hoort.

Profiel  
 
RR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 07-11-2010

- C3 Exclusive 1.6I 16V IF
Gepost: 18 oktober 2011 04:59 PM
  [ # 1 ]
Junkyxl schreef:

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb een 2 tal vragen.
Sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een C3 van 2003.
Nu staat er op de papieren dat het gaat om een C3 met een 1.4i IF benzinemotor.
Als ik Google kom ik uit op een Bivalent-uitvoering.
Wat houdt dit nu precies in?

Mijn tweede vraag is een technische vraag.
Nadat ik bij mijn schoonouders de auto ben gaan showen, kreeg ik vrij kort erna te horen dat er olieplekken op de oprit bij hun waren gekomen.
Ik balen en gelijk de onderkant van de auto nagekeken.
Gelukkig geen olielekkage oid gevonden.
Wel het idee dat de motor een beetje zweet.
Tijdens het bekijken van de motor zag ik een tweetal sensoren.
Eentje is vermoedelijk de Lambda-sonde, omdat deze op de uitlaat zit gemonteerd.
Nu zit er vlak bij, voor de radiateur, op het motorblok nog een sensor.
Wat is de functie van deze sensor?
Hier zit namelijk volgens mij aluminiumfolie omheen en ik betwijfel of dit wel zo hoort.

De sensor die jij bedoelt ziet die er hetzelfde uit? De C3 1.6 heeft namelijk 2 lambdasensors. Misschien is dat bij jou motorblok ook zo. Je hebt geen storingen in je display?

Profiel  
 
Junkyxl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 29-09-2011

Gepost: 19 oktober 2011 03:23 PM
  [ # 2 ]

Ik kan niet goed zien of het een zelfde sensor is of niet.
De folie die er omheen zit belemmerd mij het zicht.
Maar de sensor zit dus echt meer op het blok zelf dan op de uitlaat.
Navraag bij de dealer waar de auto in onderhoud is geweest bracht mij de info dat het om een oliedruksensor gaat.
De folie die er omheen zit zou als hitteschild fungeren tbv bescherming van de sensor.
Ik heb verder geen storingen oid.
Gelukkig maar Smile
Wel ben ik er nog steeds niet achter wat de indicatie IF (Bivalent) achter de motorisering inhoudt.
Volgens de lokale dealer zou het staan voor Injection Frequentiel, dus een frequentiegestuurde injectie (nooit van gehoord).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook