Het verbuik ligt bij mij rond de 1:25. Ik rij alle wegen door elkaar en ga gewoon met het verkeer mee. Na de volgende tankbeurt ga ik het precies uitrekenen. De cyclus van 10.000 km zit er dan weer op. De belangrijkste factoren om zuinig te rijden zijn mijns inziens de manier waarop je het gaspedaal beroert bij het optrekken en je anticiperende manier van rijden. Ik heb een EHDI onder meer (particulier) aangeschaft om zijn zuinigheid. Daar is deze auto ook voor gebouwd. Ik begrijp dan ook niet zo goed, dat sommige leden van dit forum afgeven op de prestaties en het verbruik van deze auto, of het moet prettige fiscale regime zijn dat voor deze auto geldt. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En dat is nog steeds niet realistisch. In vergelijking met mijn voorgaande auto (Golf VI, benzine gemiddeld 1:16,5) rijd ik nu toch tientallen procenten zuiniger. Dat scheelt in combinatie met een lagere literprijs ook in euro’s een heleboel. Ik ben er in alle opzichten nog steeds erg blij mee.
DS3 e-HDI 90 So Chic. Thorium Gris-Carmen Rouge.


Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
boons605 schreef:Jullie kopen een snelle auto en gaan zeuren over de benzineprijs?
Mietjes
Had dan een e-HDI gekocht.
wat maakt het uit wat je koopt benzine en diesel blijf je tanken en dat is duur ,niet de auto ,ik ben tevreden over mijn verbruik.maar waarom koop je een diesel ? omdat de brandstof goedkoop is?? die begint heel langzaam de benzine in te halen…
ik koop een auto omdat ik hem mooi vind en mag ik zeuren over de belachelijke prijs? en erger is nog dat straks het rijk nog eens ff 3 cent extra pakt straks,voor in de schat kist


Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
ik heb een ds3 racing gekocht omdat ik eens iets snel en unieks wou hebben.
ik heb een beetje naar verbruik en kosten gekeken.
wilde geen golf gti,want dan ben je eenheidsworst.
eerste keus viel op een megane RS maar de kosten voor onderhoud en verbruik waren vele malen duurder,dan praat je over 1 band van 400 euro (ongeveer) km kostprijs zat op 41 cent geloof ik en de ds3 r een stuk lager.
heb de auto voor mijn plezier in tegen stelling tot diesel gebruikers die vaak meerdere km maken.
als ik het te gortig vind worden dan pak ik de fiest met trap ondersteuning weer
DS3-Black schreef:1:18 is niet moeilijk hoor met snelweg km. En nu ik op stukken 130 mag zal de DS3 nog wel iets meer gaan gebruiken. Ik hou me vaak redelijk aan de snelheid. Maar ik ga geen 90 suffen als je 120 of 130 mag. Voor dit verbruik hoef je ook echt niet het rode toerengebied in. Een beetje vlot optrekken en de maximumsnelheid rijden is al genoeg.
Ga regelmatig met 170 over de duitse autobaan, duik dan een stad in waar ik door heen moet sukkelen en dan weer met 170 terug. 1:21 en zeker geen 1:18.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Met een e-HDI???
Met een e-hdi ja. Met originele energy banden op ashera velgen en stikstof + 0,2 bar in de banden. En Shell feulsave diesel in de tank. Wel allemaal in de zomer.
In de winter op winterbanden is het verbruik iets hoger.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
ik rij al 22k rond met m’n e-hdi 90 en ik mijn gemiddelde is 1 op 16.9. Al 20.000km!!
Dan is er toch echt iets goed fout met je E-hdi
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Klinkt er bij jullie ook een beetje een hoog pieperig geluidje uit de distributiekant? Bij de mijne lijkt t steeds erger te worden…
Mijne giert ook. Maar enkel in de 1e & 2de versnelling. Daarna is het weg.
Stay tuned & go fast.




Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Mijne gierde in de 4e altijd een beetje. Begon bij 70km/h ongeveer, maar daarboven neemt bandengeluid en rijwind het vaak over, waardoor ik niet goed vast kan stellen of het bij hogere snelheden nog steeds zo is.
Berlingo2.0HDi schreef:Dan is er toch echt iets goed fout met je E-hdi
Zo’n vermoeden heb ik ook: hij os nauwelijks zuiniger dan mijn Golf IV Variant 1.9TDI 110pk, terwijl mijn rijstijl hooguit iets zuiniger is geworden en die Golf issues met de brandstofpomp timing had.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Berlingo2.0HDi schreef:Ga regelmatig met 170 over de duitse autobaan, duik dan een stad in waar ik door heen moet sukkelen en dan weer met 170 terug. 1:21 en zeker geen 1:18.
Het spijt me, maar dit is een erg sterk verhaal; tenzij die snelwegkilometers en stadskilometers er even veel zijn.
Maar ik wil graag eens een ‘actiefoto’ van de BC zien als de naald van de km-teller op 170 staat.
Ik gok zo 1:10 ...
PS. Ik haal ook altijd ruim 1200 km op een tank, met mijn A2-ritjes (waar je 100 mag), maar als de snelheid boven de 130 komt, zo af en toe, zit er bij mij toch echt een draaikolk in de tank..
Inderdaad sterk verhaal; De DS3 E-hdi is helaas niet zo zuinig boven de 110, volgens mij puur door de korte versnellingsbak verhoudingen. Met een 6 bak was dit waarschijnlijk anders geweest, met een Bluemotion Golf waar ik ook regelmatig haal ik veel makkelijker de 1:20 of beter..
Bij 120 hangt mijn auto overigens rond de 1:20, daarna gaat het rap slechter.. En daaronder dus rap beter.. Dus daarom meestal zo rond de 4.8 / 100 km na een tank..














































Totaal aantal Berichten: 43385
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arian schreef:Berlingo2.0HDi schreef:Ga regelmatig met 170 over de duitse autobaan, duik dan een stad in waar ik door heen moet sukkelen en dan weer met 170 terug. 1:21 en zeker geen 1:18.
Het spijt me, maar dit is een erg sterk verhaal..
Natuurlijk is dat een sterk verhaal. Sterker nog, ik durf te zeggen dat het klinkklare onzin is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Sterker nog, ik durf te zeggen dat het klinkklare onzin is.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook