44 van de 111
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »

Mijn DS3-ervaringen
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 962

Gepost: 23 juni 2012 09:37 AM
  [ # 646 ]

Nog meer olie gerelateerde problemen op het Mini forum:
http://www.mini2.com/forum/second-generation-mini-cooper-s/186666-hesitation-stutter-over-boost-full-acceleration-2.html

http://www.northamericanmotoring.com/forums/r56-hatch-talk-2007/232007-hesitation-at-acceleration.html

De aap komt wellicht hier uit de mouw:
Well, PSA are fully aware of the problem, and on the latest THP200 that is fitted to the DS4 DSport and Peugeot RCZ THP200 the rear PCV system has been deleted, and the reason for it being kept hush, is because it’s not “eco” friendly. But hey, neither is requiring a new engine every 4 months

Kortom, als dit het probleem van mijn Racing is kan het niet lang meer duren voordat er een nieuwe motor in kan worden gelepeld.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  

hans3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

- DS 3 E-HDI
Gepost: 23 juni 2012 10:24 AM
  [ # 647 ]

Ik heb sinds 3 dagen een ds3 e-hdi, het begon met teveel olie verbruik ongeveer 2500 km 1 liter wat voor mij niet acceptabel was omdat ik 2000 a 2500 km in de maand reed.
Uiteindelijk ben ik met 10000 km naar de garage gegaan dacht het zal wel met inlopen te maken het olie verbruik, de garage heeft er met een endoscoop in gekeken, wat bleek veel vervuiling op de cilinder kop kleppen enz.
De opdracht wat ze van de PON kregen cilinder kop en injectors reinigen en gemodificeerde zuigerveren na 4 weken in garage te hebben gestaan ben ik weer gaan rijden.
Na ongeveer 5 weken kreeg ik nood loop bij vol gas rond de 7000 toeren kon wel verder rijden na hem uit en weer aan te zetten, ben weer naar de garage gegaan met deze klacht en nog steeds het olie probleem.

De dealer heeft dit weer serieus aan gepakt en weer in contact gegaan met pon die zeiden over het olie probleem dat ze niks gingen doen omdat het 2000 km 1 liter moet zijn het was inmiddels 2200 km 1 liter,
Na veel aan dringen van de dealer, een mail van mij naar Pon en contact te hebben gehad met Pon, zijn ze weer aan de slag gegaan.

Ik heb weer nieuwe gemodificeerde zuigerveren en daarbij hebben ze de cilinders gehoond wat pon niet wilde maar wat wel beter is bij nieuwe zuigerveren, nou hebben ze niet zoveel gehoond dat ik oversized zuigers nodig had maar genoeg om minieme krasjes weg te halen, zodat de zuigerveren opnieuw kunnen in lopen.
Weer alles gereinigd cilinder kop injectors omdat het weer verontreinigd was.

Nu moesten ze het probleem van de nood loop nog oplossen ze hebben van alles lopen testen de cilinders op compressie en op lekken getest, nieuwe brandstof pomp wat het niet allemaal was. Nieuwe bobine en bougies ook niet, uit eindelijk hebben ze het gevonden nou kun je injectors niet testen het enigste wat je kan doen is stuk rijden af zetten en dan gelijk kijken of er een injector lekt op de zuiger of wat nattig is, nou bleek bij mij auto één injector niet goed en is vervangen, ook nog de laatste soft ware update van de fabriek.
Nu is met de hulp van mij dealer alles op gelost maar ik zie mij niet 4 of 5 jaar in deze auto zonder problemen rijden, ik heb hem dan ook in geleverd voor een DS3 wat voor mij tot nog toe een hele fijne auto is, mis wel het halve vermogen maar leer je ook wel weer mee leven.

Ga gauw weer rijden in mijn DS3 Smile Smile

Groet,Hans

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 23 juni 2012 11:43 AM
  [ # 648 ]

Zo zie je maar dat elk merk problemen kan hebben. Veel plezier met je DS3 Hans!

Ik ben enigszins in een goede bui sinds vanochtend. Via een engels forum gezien dat het loshalen en opnieuw plaatsen van die injectoren nog weleens wil helpen. Tevens heb ik de motor schoongespoten en ontdaan van die smurrie…

Jullie kunnen me na 20 kilometer proefrijden door dorpjes, snelweg en n-wegen in de kerstverlichting schieten…op dit moment rijdt ie zoals ie nog nooit heeft gedaan: klein beetje gas en je gaat los, geen hikken, full blast, niet meer hakerig schakelen…ik word gek!

Vanmiddag naar Den Haag. Hopen dat het zo blijft rijden….....

Profiel  

Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 689

Gepost: 23 juni 2012 12:23 PM
  [ # 649 ]

Hans wat heeft PON met citroen te maken? je bedoelt PSA?

maar klote.

Ik rij gelukkig nog prima rond, behalve dan een verandering in karakter. cq: Gas af, gas erop een korte vertraging en abrupt opkomen van het vermogen.

Ach ja. blijven maar voort rijden eh.

Profiel  

adirem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53

Gepost: 23 juni 2012 01:18 PM
  [ # 650 ]

Sorry Hans,
maar 7000 toeren met een diesel???
Dat haal ik niet met mijn e-hdi-tje.

Profiel  

Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 503

Gepost: 23 juni 2012 01:21 PM
  [ # 651 ]
Iwanb schreef:

Nog meer olie gerelateerde problemen op het Mini forum:
http://www.mini2.com/forum/second-generation-mini-cooper-s/186666-hesitation-stutter-over-boost-full-acceleration-2.html

http://www.northamericanmotoring.com/forums/r56-hatch-talk-2007/232007-hesitation-at-acceleration.html

De aap komt wellicht hier uit de mouw:
Well, PSA are fully aware of the problem, and on the latest THP200 that is fitted to the DS4 DSport and Peugeot RCZ THP200 the rear PCV system has been deleted, and the reason for it being kept hush, is because it’s not “eco” friendly. But hey, neither is requiring a new engine every 4 months

Kortom, als dit het probleem van mijn Racing is kan het niet lang meer duren voordat er een nieuwe motor in kan worden gelepeld.

Ja, dat is wat ik al zei.
Bij de THP 200 (EP6DTX) van een DS4 of RCZ zijn deze dopjes standaard al aangebracht
Bij een THP 200 (EP6DTS) van een DS3R is dit niet gedaan, waarom? Dat mag joost weten…..

mads3 schreef:

Als ik naar mijn grafiek kijk,is de dip ook niet zo groot.
Ben wel benieuwd hoe de motor zich houd in de toekomst als ik dit allemaal lees??

Is dit jou eigen uitdraai?
In je onderschift lees ik 190pk en 310nm, maar in de grafiek zie ik 182pk en max 300nm
Ik weet niet wat je meestal tankt, maar 98 is echt het beste voor een THP.

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  

Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1547

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 23 juni 2012 02:13 PM
  [ # 652 ]

Volgens mij heeft Hans3 het over een VAG-product… een Polo 1.4 TSI? Een GTI? Niet de DS3 eHDI die hij nu heeft, want die heeft ie volgens mij nog maar een paar dagen, als ik z’n verhaal tenminste goed begrijp.

En anders begrijp ik wel dat een eHDI zoveel olie verbruikt… als je er 7000 toertjes per minuut mee rijdt. tongue wink

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 23 juni 2012 02:15 PM
  [ # 653 ]

Zo heb ik hem ook begrepen.

Profiel  

Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1547

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 23 juni 2012 02:17 PM
  [ # 654 ]

Even off-topic.. Wat voor auto ga je trouwens kopen Iwan (nieuwsgierig…) cheese

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 23 juni 2012 02:27 PM
  [ # 655 ]

Ik sta momenteel bij de Kia Dealer in Poeldijk. Een C’eed staat hoog op mijn lijstje. Maar tot dusver rijdt mijn Racing nu al 150km goed…ik heb het probleem klaarblijkelijk vanochtend te pakken gehad Wink

Profiel  

Dennisadr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42

Gepost: 23 juni 2012 03:43 PM
  [ # 656 ]
Iwanb schreef:

Dat is goed nieuws, laten we hopen dat het ook zo blijft. Bij mij duurde het optimisme slechts 200 kilometer. Had jij ook oliesporen aan de bovenkant van je motor overigens?

Ik had geen oliesporen aan de bovenkant van de motor,
Heb sinds ik hem opgehaald heb bij de dealer geen problemen meer!

Gr.

Dennis

DS3 THP

xenon 6000k
led stadslicht + kenteken
17” Bellone zomer (zwart)
17” OZ Superturismo winter (zwart)

Profiel  

hans3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

- DS 3 E-HDI
Gepost: 23 juni 2012 05:13 PM
  [ # 657 ]

Marien schreef:

Hans wat heeft PON met citroen te maken? je bedoelt PSA?

maar klote.

Ik rij gelukkig nog prima rond, behalve dan een verandering in karakter. cq: Gas af, gas erop een korte vertraging en abrupt opkomen van het vermogen.

Ach ja. blijven maar voort rijden eh.

Het was een vag produkt met 180 pk, vandaar dat ik afgelopen donderdag middag DS3 e-hdi ben gaan rijden.

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 23 juni 2012 05:23 PM
  [ # 658 ]

Korte update: vandaag 200 kilometer gereden en slechts één keer licht inhouden, maar niet zoals erg als de afgelopen dagen.
Het benzineverbruik is wel aardig gestegen, van voorheen rond de 6.4/100 naar nu 7.4/100km.

Vanmorgen heb ik blijkbaar iets gedaan waardoor mijn auto nu beter rijdt. Dat kan zijn het schoonspuiten van de motor, het losmaken van de injectoren en weer vastzetten of waar Fabian per pb op wees een loszittend pvc pijpje uit het motorblok. Die heb ik vanochtend ook opgemerkt en deze pvc pijp heeft een speling van 2cm waar hij het motorblok ingaat.

Ben erg benieuwd hoe het straks naar huis en natuurlijk de komende dagen gaat…Die auto van mij blijft me verbazen Smile

*edit* het betreft het pijpje op de eerste foto aan de rechterzijde van het motorblok : http://ds3club.co.uk/showthread.php?3397-THP-150-Engine-issues

Profiel  

Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 503

Gepost: 23 juni 2012 06:00 PM
  [ # 659 ]

Niet PVC, maar PCV ofwel positive crankcase ventilation, ofwel carter vertilatie. Wink

Voor iedereen:
Een THP heeft 2 slangen welke bovengenoemde functie hebben.

1 zoals beschreven door IwanB

1 welke links aan de achterzijde (bovenkant) van het blok zit en welke afgedopt kan worden met de eerder beschreven dopjes.
http://www.etuners.gr/en/index.php?s=12&t=299
Deze slang loopt richting de gasklep en neemt vanaf daar dus olie mee naar binnen in het blok.
Deze olie verbrand tijdens het vebrandingsproces in de motor (cilinders) en geeft een vieze (roet etc.) afzetting op bijv. de inlaat kleppen en de zuigerveren.
Op den duur (kan al snel zijn) gaat dit zorgen voor pingelen (of door de dealer zo genoemd; super-pingelen) en dus bijregelen van het motormanagement.
Gevolg daarvan is weer het hikken van de motor, het slecht rijden, en ook de catalysator krijgt op zijn donder door al het vuil.
Daarnaast zal er met regelmaat zwarte rook uit de uitlaat komen.

Al met al problemen die al onderkend zijn bij de 200pk THP (EP6DTX) versie van de DS4 en de RCZ / 308
Maar nog niet bij de 200pk THP (EP6DTS) van de DS3R
Bij de EP6DTX zijn dus bovengenoemde afsluitdopjes al standaard en af fabriek te vinden op het blok.

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 23 juni 2012 06:08 PM
  [ # 660 ]

Dank voor je uitleg! Ik dacht letterlijk dat het een plastic pvc buis betrof Wink

Maar hier gaan we het dan maar eens in zoeken lijkt mij? In engeland schijnt er dus een aanpassing vanuit Citroën te zijn voor die PCV buis.

Zit hij bij jou vast?

Profiel  

44 van de 111
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook