Hobby Sleutelaars in Almere voor een koppakking AX?
aapje63
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 16-06-2004

Gepost: 13 oktober 2011 04:50 PM

Hallo k ben hier al een tijd en ja de ax ging goed dus..gelukkig.
Wel wist ik dat de kop door zweete maar hield alles netjes bij olie koelvloeistof end..  heb een tijd terug al contact gehad maar besloten omdat het zo nihiel maar toen besloten een tijdje door te rijden…
Ik kan eventueel wel helpend handje zijn…

Maar nu bij het controleren van het koelvloeistof zag ik een licht bruine drap (niet heel veel maar toch) op de dop van koelvloeistof en ook de ingang van vul buis..

De AX is een 11 first van 1994 met km 148.422 KM

Opzich goed auto’tje starten en lopen, ja de bekende plekjes achter bij wielkuipen (kokerbalk daar) zat roest is goed gerepareerd en plaatje op gelast.
Verder wel voor in de motorkap voor accu en zo ook aan de andere kant slechte plek binnenscherm naar wiel zeg maar… Als ik er een gaatje in zou maken zie ik het voorwiel van bovenaf.

Dus ja is de auto nog een nieuwe koppakking waard en eventueel een andere kop als deze krom of gescheurd is.

Als ik de koppakking zou laten doen,

Nieuwe,
koppakking, en materiaal zoals bouten end
eventueel andere kop indien gescheurd of krom
En distributie roem/spanrollen
Waterpomp
Nieuwe koelvloeistof

Het koelsysteem zal wel gespoeld moeten waar dit mee gedaan wordt??

Welke prijzen moet ik denken?

Als er niemand is moet ik helaas naar een auto dealer gezien ik zwaar rugpatient ben

Tevens zal iemand met verstand moeren bekijken is de auto het nog wel waard..

Gaat het me te duur kosten, verkoop ik hem er zitten veel goede onderdelen aan ... niet lang geleden dynamo, banden, uitlaat…. en nogmaals starten….lopen


En kan ik eventueel doorrijden tot januari na de APK hoe zit het met de vorst bescherming en schade aan motor?
Hoe zou mooi zijn want an weten we ook of hij zonder erge hoge kosten door de keuring komt…

Ik hoor graag wie weet is er een lid die mij een beetje in de buurt kan helpen en sleutelt….... ik woon in Almere

vr gr

Arnold

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 13 oktober 2011 06:47 PM
  [ # 1 ]

Als de motor niet oververhit is geweest, hoef je in principe de kop niet te laten vlakken.
Scheelt je 5 tientjes…
Kopbouten kun je rustig nog een tweede keer gebruiken, al is daar niet iedereen voorstander van.
Persoonlijk maakt me dat niets uit zolang de bouten nog binnen de lengte-tolerantie vallen..
Dus koppakkingset, distributieriemset en een uurtje of 4-5 werk.
Kosten: 100 euro en een kistje bier voor de sleutelaars, eventueel aangevuld met iets eetbaars..

Of je het zèlf de auto nog waard vindt is een tweede, dat kan ik niet vanachter een beeldscherm voor je bepalen.
Een AX is normaal gesproken niet bijzonder veel waard, een mooi en goed exemplaar koop je voor 500 euri tegenwoordig.
Vraag is dan ook meer: wat is de auto jóu waard?
Of liever: koop jij voor 100 euri en een kratje bier een ander betrouwbare reisgenoot die je probleemloos van A(frika) naar B(everwijk) brengt…?? Laughing

Ik zeg; gewoon doen, jammer dat je in Almere woont en niet in Twente…..was voor mij wel makkelijker geweest…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
aapje63
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 16-06-2004

Gepost: 13 oktober 2011 07:40 PM
  [ # 2 ]

Ik zou graag hebben dat de Ax nog een tijdje meee zou gaan, omdat je in de prijsklasse rond 1200,00 of minder weer niet weet wat je koopt.. auto’tje heeft zijn leeftijd maar is ons toppertje.

Maar om er nu 1000,000 euro aan uit te geven bij een garage.is me te,,veel van het goede…

Verder heb ik er wel wat kratjes voor over hoor…... wel zou ik de waterpomp erbij doen die zweet nl door…al een paar jaar hoor

ik heb nooit een koker gehad…ik weet natuurlijk niet bij de vorige eigenaar, ik lees wel eens dat het vaker voorlomt bij de 1.1..injectie

ik heb wel eens met grietje gesproken in Almere….die sluetelde ook wel eens maar zie haar nergens meer..

en ja twente is wel ver he…niet Alleen voor de reparatie maar als er wat tegen zit….moet ik in een hotel..

hoe zou het eigenlijk met de vorst bescherming zitten iets olie in koelvloeistof..  al is het volgens mij er weinig hoor….ik mis geen olie….niet echt meer als anders..

Profiel  
 
aapje63
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 16-06-2004

Gepost: 15 oktober 2011 03:01 PM
  [ # 3 ]

Ik ben op AXCLUB.net geholpen thxx…. voor de adviezen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook