1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Solex carb afstellen
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 14 oktober 2011 09:50 PM

Mijn ID19 heeft de versnellingsbak met 2 beugels aan de dwarstraverse hangen. Elke beugel zit met 2 bouten en rubber dempers vast aan de bak. Nu zijn deze rubber een beetje vergaan en ik wil ze 1 voor 1 vervangen. Ik heb een bout en demper verwijderd maar het boutgat in de bak ligt niet in het midden van het gat in de beugel (bak is gezakt door de slechte rubbers) waardoor ik de rubber demper en de bout niet terug kan plaatsen. Oplossing is de bak wat omhoog halen. Kan ik ergens onder de bak een krik zetten om het geheel wat omhoog te brengen en waar kan ik het beste de krik plaatsen?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 oktober 2011 09:52 PM
  [ # 1 ]

Dat kan. Het bakhuis zelf is vrij sterk. Onderplaat onder de wagen uit, blok hout onder de bak en de krik er onder. En natuurlijk niet te veel spanning er op.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 25 maart 2012 09:40 PM
  [ # 2 ]

Gisteren de dame uit haar winterslaap gewekt. Dit ging zonder problemen al krijste ze wel behoorlijk. Blijkt in de winter de voorste ophanging gezakt te zijn waardoor de fan tegen de fantunnel loopt. Even zoeken en nu blijken alle diabolo rubbers aan de bak vergaan te zijn, de rubbers lijken wel kauwgum en zijn waarschijnlijk door koelvloeistof opgelost (door een eerdere kleine lekkage). Dus i.p.v. lekker rijden met dit mooie weer maar aan het werk geslagen. koeltunnel eruit, radiator eruit, dwarstraverse eruit, stuurhuis eruit. Van de week de remklauwen eruit en zien of ik er dan bij kan om de diabolorubbers te vervangen.

Pech met dit mooie weer. Hopen dat alles weer snel in elkaar zit.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 26 maart 2012 01:44 PM
  [ # 3 ]

laat ik die ook net vervangen hebben… dure rotrubbertjes

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 26 maart 2012 03:29 PM
  [ # 4 ]

Nu ik toch lekker bezig ben….Ik wil meteen een gaatje in de thermostaatklep boren zodat het koelsysteem makkelijker ontlucht. Laatste keer spuugde ze een hoop koelvloeistof eruit omdat er een luchtbel vrijkwam toen de thermostaatklep open ging. Is een gaatje van 1,5mm tot 2mm goed genoeg of luistert dit niet zo nauw?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 maart 2012 05:19 PM
  [ # 5 ]

2mm, 3mm, het maakt niet uit. Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 26 maart 2012 07:20 PM
  [ # 6 ]

Hallo, in verband met die diabolorubbers moet het stuurhuis er toch niet uit dacht ik ?  Ik heb zelf kromme fake-schijven gekocht bij T. Verh. en moet ook weer aan de slag, maar ik herinner me dat ik de schijven en al vervangen heb zonder het stuurhuis uit te bouwen.

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 26 maart 2012 09:17 PM
  [ # 7 ]

Het gaat om een langeslagmotor. De diabolo rubbers ziiten rondom het differentieel (6 stuks). Het rechter remplateau moet eruit, de linker kan blijven zitten en hoeft alleen aan de voorkant omhoog. Daarom moet het stuurhuis eruit.

De rubbers zijn eruit en zien er wel erg beroerd uit. Het zijn imitatie rubbers die er 5 jaar en 7000km inzitten. Zouden er nog NOS rubbers zijn en zouden die van een betere kwaliteit zijn?

Dit zijn de oude rubbers:

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 maart 2012 09:21 PM
  [ # 8 ]

Die rubbers zijn duidelijk niet door koelvloeistof aangetast maar door LHS. Je moet dus even goed kijken of je nergens een (lichte) lekkage hebt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 26 maart 2012 09:29 PM
  [ # 9 ]

Jeezes ! Dat is inderdaad ROT.

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 26 maart 2012 09:30 PM
  [ # 10 ]

Zou dan LHM moeten zijn want 5 jaar geleden tijdens de complete revisie meteen omgebouwd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 maart 2012 09:32 PM
  [ # 11 ]

excuus voor de verwarring in dat geval. Maar, dit komt niet van koelvloeistof maar wel van een olieachtige vloeistof. Overigens, imitatierubber is vaak van brakke makelij… balen man..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 26 maart 2012 09:39 PM
  [ # 12 ]

Nou die verwarring komt door mij hoor. LHS is normaal, LHM had ik wel ff kunnen melden. Maar kan LHM ook de rubbers oplossen?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 maart 2012 09:44 PM
  [ # 13 ]

Ja hoor, dat kan zeker. Voorbeeld: LHS rubbers lossen op/worden week in LHM. En omgekeerd ook.. de getoonde rubbers zijn waarschijnlijk van ho-chi-min kwaliteit en kunnen tegen geen enkele soort olie. Daar lijkt het wel op in ieder geval. originele citroen rubbers die gebruikt werden voor de ophanging, waterslangen etc kwamen bij de Franse firma “Paulstra” (ja lach maar Laughing) vandaan en waren van uitzonderlijk goede kwaliteit. Alles wat daarna is nagemaakt is, in mijn optiek, van beduidend mindere kwaliteit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 28 maart 2012 09:23 AM
  [ # 14 ]

Gisteren begonnen de boel schoon te maken voor montage. Nu heb ik een klemmetje gevonden, deze lag achter op het linker remplateau en lijkt mij een klemmetje voor twee leidingen of kabels. Ik ben aan het zoeken geweest maar heb geen idee waar dit klemmetje hoort. Het is ongeveer 25mm breed, iemand een idee?

Jeroen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25696
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 maart 2012 10:48 AM
  [ # 15 ]
waterman schreef:

Ja hoor, dat kan zeker. Voorbeeld: LHS rubbers lossen op/worden week in LHM. En omgekeerd ook.. de getoonde rubbers zijn waarschijnlijk van ho-chi-min kwaliteit en kunnen tegen geen enkele soort olie. Daar lijkt het wel op in ieder geval. originele citroen rubbers die gebruikt werden voor de ophanging, waterslangen etc kwamen bij de Franse firma “Paulstra” (ja lach maar Laughing) vandaan en waren van uitzonderlijk goede kwaliteit. Alles wat daarna is nagemaakt is, in mijn optiek, van beduidend mindere kwaliteit.

YEp!! LHM uit een voorste lekzak die lek gaat (hahaha) lost meteen ook je aanslagrubbers op!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook