Kachel SM
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 14 oktober 2011 11:17 PM

De winter komt er aan en vorige winter was het koud in mijn sm, ik heb een cx en uit de kachel komt werkelijkwaar ontzettend hete lucht, is dat bij een sm ook realiseerbaar? Moet ik de kachel radiateur misschien eens vernieuwen, is dat een koperblok wat je kunt reviseren? Hoe krijg je hem uit de auto, console demonteren, gedoe of simpel?

in de zomer is de sm te heet, ja ik ga ook de airco in orde maken, maar ik wil ook de uitlaatspruitstukken inwikkelen, lukt dat terwijl ze er op zitten?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9918
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 oktober 2011 12:28 AM
  [ # 1 ]

Radiateur is van aluminium. Linker paneel van de middenconsole af, kabel van de kraan eraf, slangen los en dan wat bevestigingsboutjes eraf. Dan naar links er uit trekken. In het wphb staan duidelijke foto’s.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43082
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 oktober 2011 12:38 AM
  [ # 2 ]

Niet van alu, van koper. Uitbouwen, deksel van de kachelradiateur kan je er af halen met de gasbrander, doorsteken met 2 stukjes ijzer die je uit een oud ruitenwisserblad haalt, deksel er opnieuw op solderen, inbouwen, klaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 15 oktober 2011 01:20 AM
  [ # 3 ]

Kijk eerst even of de kraan wel goed werkt ,

en of dat de rubber binnenin de kraan niet los gekomen is van de plunjer ,

want dan stopt de doorstroming doordat het (losse ) rubber gaat zweven en de afvoer afstopt !

Kan je een hele tijd naar zoeken namelijk ......

de toestand van de kanalen in het radiatortje kan je makkelijk bekijken als je de kraan even demonteert ,

let wel op voor de capillair die aan de kraan zit en mee tegen de radiator hangt !

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 oktober 2011 10:02 PM
  [ # 4 ]

en nee je kan de vlampijpen niet omwinden in de auto. geen ruimte!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook