Zo’n kaal chassis (uietraard zonder motor .. ga ik van uit) valt qua gewicht reuze mee. Met twee man kom je een heel eind. Het onhandige zit hem meer in de afmetingen.
Ik ga dan wel uit van een geheel kaal chassis, geen wielen eraan, etc.
Ik heb hem destijds op een autoambulance afgevoerd.
In elk geval succes!






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
enkele fotootjes… van de voorkant zonder de motor ed (de wielen zitten er dus wel nog aan, en ook het dash, al de rest is foetsie… en ligt overal een beetje…
meer foto’s volgen bij ophaling… ik zoek ondertussen eens een aanhanger
wat zou ie nu nog wegen? 600kg?
Ik hou het op maximaal 500 kilo , echter ik zie nu dat je wielen en voorophanging er nog aan vast zit. Denk dat je dan snel naar de 750 kilo gaat!!






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
hm, wordt krap met CX… nog wat zoeken op Tinternet
merci voor schatting JP


Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011
- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
SPAM schreef:Ik hou het op maximaal 500 kilo
, echter ik zie nu dat je wielen en voorophanging er nog aan vast zit. Denk dat je dan snel naar de 750 kilo gaat!!
Als twee mensen uitgevoerd dit chassis dan is het geen 500 kilo. 350 kilo maximaal, tenzij jullie beiden waren powerlifters. Met veel roest, wie weet, 250.
1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
zo zo,we zijn weeral wat wijzer, ik denk dat ik ze maar laat ophalen… ondertussen ook eens naar ds specialist in BE geweest, en die zei me over het plaatwerk, dat als er nog geen nieuwe deurbakken inzitten, dat het niks waard is, dat ze dan binnen een paar jaar toch gaan roesten, en je dan toch nieuwe bakken mag inlassen, iemand ervaring hiermee?
polyester was ook niet slecht zei hij (voorschermen/achterschermen), maar wel wat werk om alles passend te maken en mooi te spuiten, in verband met een voorbehandelingslaag met epoxy ofzo?














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Welke specialist ben je geweest?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
demuywo schreef:zo zo,we zijn weeral wat wijzer, ik denk dat ik ze maar laat ophalen… ondertussen ook eens naar ds specialist in BE geweest, en die zei me over het plaatwerk, dat als er nog geen nieuwe deurbakken inzitten, dat het niks waard is, dat ze dan binnen een paar jaar toch gaan roesten, en je dan toch nieuwe bakken mag inlassen, iemand ervaring hiermee?
polyester was ook niet slecht zei hij (voorschermen/achterschermen), maar wel wat werk om alles passend te maken en mooi te spuiten, in verband met een voorbehandelingslaag met epoxy ofzo?
Informeer voor het spuitwerk eens bij Citro Classique, kan de moeite waard zijn als ik dit allemaal hoor (ondanks dat je in BE zit).
Succes






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
gerard kerkaert uit damme, is gewone citroen dealer, maar heeft wel al wat moois gerestaureerd en heeft in onze streek een goede naam… noemt zichzelf geen DS specialist, maar zou het wel zijn volgens velen. Gekend in NL?
(stonden trouwens enkele mooie DS’en in zijn carroserie afdeling, oa zwarte Pallas, compleet vernieuwd, techniek, interieur, plaatwerk, maar de prijs wil je niet weten :p )














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ach, wat prijzen betreft: een volledig nieuw opgebouwde ds 23 pallas (en dan dus écht nieuw, zoals af-fabriek) is laatst voor 80.000 euro aan de klant afgeleverd. En dat was volledig terecht als je de wagen zag.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
[quote author=“SPAM” date=“1319387259
Informeer voor het spuitwerk eens bij Citro Classique, kan de moeite waard zijn als ik dit allemaal hoor (ondanks dat je in BE zit).
Succes
pffft, 4 uur rijden… dat zou een dagtripje worden














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, maar SPAM heeft wel een goed punt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
waterman schreef:Ach, wat prijzen betreft: een volledig nieuw opgebouwde ds 23 pallas (en dan dus écht nieuw, zoals af-fabriek) is laatst voor 80.000 euro aan de klant afgeleverd. En dat was volledig terecht als je de wagen zag.
oh, dan was ‘zijn’ 60000€ misschien een koopje






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
mag ik daaruit dan opmaken dat goede deuren zonder nieuwe bakken ook goed kunnen blijven?
misschien in het herfstverlof dan toch eens naar borculo… bedankt voor de tip!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Tuurlijk, alleen goed kijken aan de binnenkant van de deur of het echt roestvrij is. Nieuwe bak is alleen nodig als de bodem van de deur gaar is.