2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
DS3: 16” velgen of 17” velgen.
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 13 januari 2012 07:01 PM
  [ # 16 ]

De meeste hier zullen geen Duitse/Japanse auto’s gewend zijn. Ik vind de DS3 juist vrij comfortabel.
Ik rij dan wel op de 16 ” stalen velgen maar de combinatie comfort en weggedrag is al veel meer dan mijn kunnen. En naar mijn ook meer dan genoeg voor de openbare weg.

Profiel  
 
Cid
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Gepost: 14 januari 2012 10:44 AM
  [ # 17 ]

Ik ben dan toch benieuwd wat je onder “comfortabel” verstaat, want voel over het algemeen ieder hobbeltje in de weg. Ja, door de goede stoelen maakt dit me niks uit, en de wetenschap dat ik volledig op de hoogte ben van hoe het wegdek is zou ook als “comfortabel” kunnen worden gezien. Maar voor velen is juist iets minder stugge vering en demping wenselijk zodat niet ieder kiezeltje wordt doorgegeven aan je ruggegraat en het zelfs op minder wegdek voelt alsof je over een vers aangelegde A2 rijdt.

En ja, ik reed hiervoor in een 2010 Polo, en dat is gewoon een slappe, instabiele bejaardenwagen vergeleken met de DS3 op het gebied van vering en wegligging. De Audi A1 zit tussen de Polo en DS3 in qua stugheid. Maar qua stabiliteit ook zeker een klasse boven de Polo.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 14 januari 2012 11:41 AM
  [ # 18 ]

Een DS3 wordt wel stug door de grote wielen, maar verwerkt oneffenheden naar mijn mening nog steeds goed. Ik heb ook met zo’n Polo gereden en die sloeg op z’n standaard 15 inch wieltjes al op elke oneffenheid door, dat was geewoon geen uitgebalanceerd onderstel.

Profiel  
 
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 14 januari 2012 03:00 PM
  [ # 19 ]
Cid schreef:

Ik ben dan toch benieuwd wat je onder “comfortabel” verstaat, want voel over het algemeen ieder hobbeltje in de weg. Ja, door de goede stoelen maakt dit me niks uit, en de wetenschap dat ik volledig op de hoogte ben van hoe het wegdek is zou ook als “comfortabel” kunnen worden gezien. Maar voor velen is juist iets minder stugge vering en demping wenselijk zodat niet ieder kiezeltje wordt doorgegeven aan je ruggegraat en het zelfs op minder wegdek voelt alsof je over een vers aangelegde A2 rijdt.

En ja, ik reed hiervoor in een 2010 Polo, en dat is gewoon een slappe, instabiele bejaardenwagen vergeleken met de DS3 op het gebied van vering en wegligging. De Audi A1 zit tussen de Polo en DS3 in qua stugheid. Maar qua stabiliteit ook zeker een klasse boven de Polo.

Onder comfortabel versta ik dat je vullingen er niet bij iedere kiezel uitrammen vanwege een keihard onderstel. Ik vind de auto naar Citroen maatstaven stug, maar vergeleken met mn BMW hiervoor is het een stuk aangenamer vertoeven. Stoelen zullen ook zeker bijdragen hieraan.

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 14 januari 2012 09:55 PM
  [ # 20 ]
Frosty85 schreef:

De meeste hier zullen geen Duitse/Japanse auto’s gewend zijn.

Waarop baseer je dat? Het blijkt dat veel DS3 rijders voorheen geen Citroen reden maar een ander merk (zie de thread hier op ‘t DS3 forum waar men zijn/haar “autohistorie” toelicht).

De DS3 is wat harder afgeveerd dan men vaak zou verwachten, maar naar mijn idee niet on-comfortabel. En inderdaad, een BMW1, een mini of een Alfa is heel wat harder afgeveerd.

Profiel  
 
adirem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 01-01-2012

Gepost: 15 januari 2012 12:36 PM
  [ # 21 ]

Op de DS3 heb ik een lancia ypsilon elefantino rosso ingeruild. Dit was een zeer straf afgeveerde italiaan, waarmee de DS3 een stuk comfortabeler voelt. De Lancia was naar mijn mening veel te stuiterig, maar wel een waanzinnige wegligging. Nou is dat leuk als je lekker tekeer wilt gaan, maar op een gegeven moment (snelweg bv) wil je ook wel wat comfort. Ik vind de keuze van citroen hier uitstekend. Hij is redelijk sportief te rijden, zonder heel veel op comfort te moeten inleveren. Wil je comfort: dan had je beter een DS kunnen kopen.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 15 januari 2012 10:35 PM
  [ # 22 ]

Eigenlijk is het in realiteit net zoals de titel van het topic (16 of 17 inch):

mijn DS3 met inch is minder comfortabel als de voorganger (Ibiza tdi) met 16 inch, maar veel comfortabeler dan diezelfde Ibiza nadat ik er 17 inch onder had laten leggen.

Wil de verschillende fabrikanten natuurlijk niks te kort doen, maar heb soms t idee dat het verschil in comfort bij 1 en dezelfde auto tussen bijvoorbeeld 15 en 17 inch groter is dan tussen twee auto’s van verschillende fabrikant op dezelfde velgenmaat…..

O wat is het toch mooi op de weg met al die CitroĆ«ns…

Nu na lange Citroƫnloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook