Gisteren mijn eerste serieuze probleem met de oude DieselDame. Bij het optrekken schokte de motor zodat ik rustig aan naar huis ben gereden. Thuis gekeken en de Dame op bokken gezet.
Hee, er is een bout uitgevallen en het lijkt erop dat die weer terug kan in die ronde uitsparing.
Probleem is echter dat het lijkt alsof er geen schroefdraad is waardoor de bout weer vastgedraaid kan worden. Is er iets verschoven binnenin?
Als de bout inderdaad uit die ronde uitsparing gekomen is, waar dient die dan voor en waarom kan die niet vastgedraaid worden?
Bedankt alvast voor het meedenken.
Volgens mij is dat de bout van je onderste motorsteun.
Groetjes Harry

Totaal aantal Berichten: 3198
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dit is de bout van de onderste motorsteun .
het zou kunnen dat de motor verschoven is , waardoor die niet recht bovenop de motorsteun staat en je dus de schroefdraad niet kan vinden .
Kijk even in de wielkuip of je kan zien dat je blok juist staat .
Eventueel je motor met een blok hout ertussen lichtjes opkrikken .
Ik hoop voor jou dat de schroefdraad van die bout niet vol fijne ringetjes hangt , want dan kan het zijn dat de draad uit het blok is ....
Succes , Walter
Meten is weten , gissen is missen
Dank voor jullie reacties, ik denk dat de bout er langzaam uitgedraaid is, de draad ziet er nog uit als nieuw. Ga eens rustig proberen om de schroefdraad binnen in te vinden op de manier die je voorstelt.
Bedankt voor de hulp,
Martin