3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
HELP laadspanning tussen 14 en 20 volt
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 november 2011 11:16 PM
  [ # 31 ]

Nog een simpele “verklaring”: je moet de universeelmeter wel op DC zetten! Soms denkt niemand aan zoiets simpels…
Want: 17/(wortel2)=12!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 06 november 2011 11:23 PM
  [ # 32 ]

Bedoel je niet wortel 3 het is namelijk een drie fase dynamo.

Maar inderdaad wel op DC zetten. Maar aan het begin van het draadje wordt al gemeld dat de accu stond te koken. Dat de laadspanning te hoog is lijkt wel duidelijk.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25369
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 november 2011 11:30 PM
  [ # 33 ]

is simpel. accu kookt. regelaar regelt niet. Die eest verdenken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ds21pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 29-06-2005

- ID/DS Dspecial
Gepost: 07 november 2011 06:23 PM
  [ # 34 ]

Ik meet met een Fluke T5 en deze neemt zelf een beslissing of er wisselspanning dan wel gelijkspanning wordt gemeten (  dan kan ik ook niet “vaut” hebben gemeten )

De uitslag is binnen : regelaar is goed.
Ik heb een opengewerkt exemplaar liggen die netjes schakeld ( zelf gezien )

De dynamo daarintegen was niet goed :
*2 velden waren beschadigd op de stator ( koper was donkerrood : te heet geweest )
*diodebrug was voor de helft weggebrand
*beschadigingen op de stator.
Hier kan dus ook nooit een goed spanning van de dynamo af komen.
Onderdelen vervangingswaarde was erg hoog ( eigenlijk was alleen de poelie nog goed )
Oordeel van de specialist : hier is iemand, in het verleden, enorm mee aan het prutsen geweest.
De wikkelingen op de stator waren platgeslagen, de afdrukken van een hamer waren onder het stof goed te zien.

Dus ik ga nu op zoek naar een “nieuwe” dynamo en dan gaan we het opnieuw proberen.

Eens een DS altijd een DS.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 november 2011 08:01 PM
  [ # 35 ]

Succes. Goed om in ieder geval de oorzaak te weten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 07 november 2011 09:07 PM
  [ # 36 ]

In ieder geval duidelijk waar het probleem vandaan komt.
Ik ben zelf recentelijk in Emmen geweest voor een paar sloop onderdelen. Het betrof hier een 1985 model. volgens de eigenaar was het de CX samen gesteld uit verschillende modellen.

je zou hem eens een mailtje kunnen sturen met de vraag of de dynamo hetzelfde is als die van jouw. Laat maar weten of je het wilt hebben.

Ha ik vond overigens net een advertentie van hem op marktplaats.

http://link.marktplaats.nl/495205613

Profiel  
 
ds21pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 29-06-2005

- ID/DS Dspecial
Gepost: 09 november 2011 09:36 PM
  [ # 37 ]

Ik heb vanmiddag in Zuuk een andere dynamo opgehaald en nu meet ik geen laadspanning.
Ook deze dynamo maar even laten controleren.

Eens een DS altijd een DS.

Profiel  
 
Gepost: 09 november 2011 11:34 PM
  [ # 38 ]
Martinbap schreef:

Ik ben zelf recentelijk in Emmen geweest voor een paar sloop onderdelen. Het betrof hier een 1985 model. volgens de eigenaar was het de CX samen gesteld uit verschillende modellen.

Lijkt me sterk dat daar de juiste dynamo opzit, want in 1985 monteerde niemand meer een aparte spanningsregelaar met een dynamo zonder.  Waarom zou iemand dat doen?

Als ik de schade zo lees, zal het wel niet dat je oude dynamo nog kan worden gereviseerd.
Dan heb je twee opties: een nieuwe vinden zonder spanningsregelaar (= vrij lastig) of toch overschakelen naar eentje met ingebouwde spanningsregelaar. Daar zijn er zat van te vinden.

Edit: oh stom ik zie dat je al een andere hebt. Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
ds21pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 29-06-2005

- ID/DS Dspecial
Gepost: 10 november 2011 09:10 PM
  [ # 39 ]

De ” nieuwe ” dynamo maar weer ingeruild voor eentje met ingebouwde regelaar ,deze is wel gecontroleerd/gereviseerd.
Als ik alle bekabeling goed heb gecontroleerd dan moet de oude regelaar worden verwijderd en worden overbrugd.  Ga morgen maar weer verder met sleutelen.

Ik heb in Zuuk ook een andere kilometerteller en setje raammotoren gekocht.
Mijn kilometerteller blijft op 30 kmh staan en loopt wel op als ik versnel, maar toch..

Eens een DS altijd een DS.

Profiel  
 
ds21pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 29-06-2005

- ID/DS Dspecial
Gepost: 12 november 2011 04:02 PM
  [ # 40 ]

Yahoo ik heb weer een normale laadspanning!!!!

De stekker van de oude regelaar er af geknipt en met een stootverbinder doorverbonden.
De nieuwe dynamo geplaatst ( nieuwe v snaar erom ) en dan starten..
Na een paar tel zie ik de laadstroomindicator ook zachtjes omhoog komen.
De meter blijft net boven het geblokte gedeelte staan ( zo laag heb hem nog nooit zie staan )
Even met de multimeter op de accu meten vertelt mij 14,2 - 14,6 V.
Gelijk maar weer eens even 100 km gereden ( ik moest ergens een schaalmodel ophalen )

Nu ga ik weer verder met kleine klusjes:
* raam en deurvergrendeling linksvoor smeren en gangbaar maken
* raam en deurvergrendeling rechtsvoor smeren en gangbaar maken
* deurvergrendeling rechtsachter gangbaar maken en plaatsen deurpaneel
* mech benzinepomp vervangen voor een electrische
* kilometerteller vervangen
* radio inbouwen
* antenne vervangen
* rechter buitenspiegel plaatsen
* binnenspiegel plaatsen
* kleppen stellen
En zo kan ik denk nog wel even doorgaan.

Eens een DS altijd een DS.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7521
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 november 2011 12:11 AM
  [ # 41 ]

Pft - gelukkig maar, we waren al bang dat je je nu zou gaan vervelen Smile Gefeliciteerd met het oplossen van deze puzzel. very good

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 november 2011 12:20 AM
  [ # 42 ]

Heel fijn dat alles weer naar behoren werkt.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 november 2011 11:11 AM
  [ # 43 ]
La Léo schreef:

Geen idee waarom dat bij jou dan wel werkt als je twee daden aan elkaar knoopt Frank.
Echt niet.

Hier werkt het dus ook,en wat betreft de ” voltmeter” in je dashbord die pakt gewoon spanning van je draadboom .
Waar nog meer dingen op aan gesloten zijn ,/ benzine meter remblok slijtage enz enz

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43022
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 november 2011 11:19 AM
  [ # 44 ]

14,6 volt maximale laadspanning is te hoog. Bij 14,5 volt gaat zich knalgas in de accu vormen. Daarom is de laadspanning normaal op maximaal 14,4 volt begrenst.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 november 2011 11:23 AM
  [ # 45 ]

Dat dat op 2 tiende aankomt wist ik niet.
Kun je dit nog afstellen bij een dynamo met spanningsregelaar,?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook