Automaat
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 04 november 2011 12:25 AM

Wie rijdt er hier een VTi automaat? Bevalt dat een beetje of is de automaat zo’n horten-en-stoten geval?

Mijn vriendin mag/moet weer een nieuw karretje uitzoeken en zit een automaat te overwegen (veel fileverkeer en de THP die we nu hebben is daar niet echt prettig in). Maar zo’n automaat die altijd precies overschakelt als je het net niet (meer) verwacht of eentje die rond de 100 of 120 continue heen-en-weer schakelt, dat is het ook niet. De dealer heeft er geen staan voor een proefrit maar als van tevoren al duidelijk is dat de automaat het niet wordt, dan hoeft er ook niks geregeld te worden.

Profiel  
 
jasper85
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 10-05-2011

Gepost: 04 november 2011 01:09 AM
  [ # 1 ]

Heb niet in de DS3 met automaat gereden maar wel in andere antieke 4-traps automaten, oa in een Clio wat volgens mij een redelijk vergelijkbare bak is. Vond het zelf een drama, doet precies dingen wanneer je het niet wil, als je een beetje gas geeft schakelt ie pas over bij 5000 toeren en de prestaties en het verbruik hebben er zwaar onder te lijden. Ik rij zelf ook dagelijks in de file maar schakel liever zelf dan dat ik met zo’n ding op pad zou moeten.

Profiel  
 
sonneke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 13-02-2011

Gepost: 04 november 2011 09:45 AM
  [ # 2 ]

Hoi, ik heb een ds3 automaat en vind hem prima rijden hoor ! Heb hem nu 1 jaar en is lekker ingereden. in het allereerste begin was het idd meer het ” vallen “in de versnelling, maar na een update van de bak was het ook klaar. prima keus wat mij betreft. groet sonneke.

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 04 november 2011 10:14 AM
  [ # 3 ]

De automaat staat toch niet op het standaard “sportonderstel” toch? Kun jij dat zien Sonneke? Is jouw DS3 hoger dan die met een handbak?

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 04 november 2011 11:24 AM
  [ # 4 ]

Ik kan er eigenlijk weinig over vertellen.

heb voor de DS3 een C3 sensodrive uit 2003 gereden en die had het probleem dat hij erg terug viel.
Van de 1 naar zijn 2 leek er wel een lucht tekort erin te zitten.

dit is toen zelf verholpen door een K&N openluchtfilter.
daarna heerlijk 7,5 jaar mee gereden zonder al te veel gekke problemen.


wat de dealer mij onderlaatst wel vertelde is dat de automaat van de DS3 toch wel lekker wat brandstof lust.
maar dat is dus niet uit eigen ervaring.

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 04 november 2011 01:54 PM
  [ # 5 ]

Het brandstofverbruik kan ons niet zo veel schelen, het gaat om een leasebakje dus de baas betaalt. Verder hoeft het ding niet de klinkers uit de straat te kunnen trekken (mijn THP vindt ze “rijbewijsgevaarlijk”) maar er moet voldoende pit in zitten om aan het eind van een normale invoegstrook toch met 120 in te kunnen voegen (en daar twijfel ik dan weer een beetje aan, 0-100 in 12.2 seconden volgens autoweek, da’s ronduit belachelijk voor een 120pk/156Nm in een auto van 1100kg).

@jasper85: sorry, maar een vergelijking met de Clio is van nul en generlei waarde tenzij er dezelfde bak en dezelfde engine in zit.

@sonneke: valt er ook nog handmatig mee te schakelen? Gaat het schakelen een beetje vlotjes of ben je echt aan het wachten tot het verzet er in zit? De smart bijvoorbeeld is een ramp wat dat betreft - trek een keer aan de flipper en voor je gevoel duurt het minstens anderhalve seconde totdat het ding weer verder kan…

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 04 november 2011 03:30 PM
  [ # 6 ]

VTI handbak doet er onder de 10 sec over volgens mij. Stuk rapper. Maarja, blijven turboloze auto’s. Vermogenafgifte is loom en niet spannend.

Profiel  
 
sonneke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 13-02-2011

Gepost: 06 november 2011 12:01 PM
  [ # 7 ]
Leon75 schreef:

De automaat staat toch niet op het standaard “sportonderstel” toch? Kun jij dat zien Sonneke? Is jouw DS3 hoger dan die met een handbak?

Hoi klopt idd, staat niet op het sportonderstel, de rest allemaal wel. Hij staat wel iets hoger dan de andere. Ik heb de mijne sonds een maandje of 4 verlaagd en staat wel stoer hoor. Groet sonneke

Profiel  
 
sonneke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 13-02-2011

Gepost: 06 november 2011 12:07 PM
  [ # 8 ]
jev schreef:

Het brandstofverbruik kan ons niet zo veel schelen, het gaat om een leasebakje dus de baas betaalt. Verder hoeft het ding niet de klinkers uit de straat te kunnen trekken (mijn THP vindt ze “rijbewijsgevaarlijk”) maar er moet voldoende pit in zitten om aan het eind van een normale invoegstrook toch met 120 in te kunnen voegen (en daar twijfel ik dan weer een beetje aan, 0-100 in 12.2 seconden volgens autoweek, da’s ronduit belachelijk voor een 120pk/156Nm in een auto van 1100kg).

@jasper85: sorry, maar een vergelijking met de Clio is van nul en generlei waarde tenzij er dezelfde bak en dezelfde engine in zit.

@sonneke: valt er ook nog handmatig mee te schakelen? Gaat het schakelen een beetje vlotjes of ben je echt aan het wachten tot het verzet er in zit? De smart bijvoorbeeld is een ramp wat dat betreft - trek een keer aan de flipper en voor je gevoel duurt het minstens anderhalve seconde totdat het ding weer verder kan…

Jazeker kan je handmatig schakelen, heb dat paar x gedaan en werkt echt perfect hoor !! ik heb de mijne ook wel “snel “ingereden hoor, en moet zeggen voor een 4-bak versnellingen hele goeie prestaties. en niet te vergeten zit er ook nog een SPORT stand op, die gaat nog lekkerder maar ook je benzine dan hey, en ik heb geen baas die dat betaald dus staat er niet zo vaak in hahaha, groetjes sonneke

Profiel  
 
sonneke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 13-02-2011

Gepost: 06 november 2011 12:12 PM
  [ # 9 ]

Nog ff een opmerking voor jev, we kunnen wel meten hoe snel de mijne is, zal even kijken of dat ergens kan hier. Zal dan in gewone en sport stand meten. groet sonneke.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook