Het verschil tussen een Belgische LPG installatie en een Nederlandse is dat er bij de belgische nog een extra (ontluchtings) slang om de vulpijp/slang zit naar de tank, dus een belgische kun je zonder ombouwen in principe in Nederland rijden, maar andersom moetyje de installatie aan laten passen en keuren.
Goede raad is voorraad






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
zal allemaal wel lukken hoor.
gefeliciteerd, straks kan het zweven beginnen !
......antiroest ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Ik wil haar zeker gaan laten behandelen, de roest is voor zover ik heb gezien erg miniem, een paar kleine plekjes, maar over het algemeen erg hard, paar kleine laswerkzaamheden zijn al wel verricht (in de hoeken bovenop de dorpels).
Ik denk niet dat het startprobleem met te lege accu is, we hadden een starthulp eraan hangen en tot het einde starte ze zonder “moe worden”
Het probleem bleek dat de zekering van de lpg installatie slecht contact maakte waardoor er geen brandstof bij de auto kwam, toen dit was opgelost, deed de startmotor ineens niks meer, met aanduwen starte ze vrij snel.
Gefeliciteerd met je aankoop.
Heb je al foto’s?
Maar wat bedoel je met: hoe krijg je de peilstok uit het blok?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
De peilstok gaat via een buis naar boven, deze zit recht voor waar de startmotor eruit zou moeten, of heb ik het verkeerdat deze niet in de weg zal zitten?
Ik heb hem nog niet losgehaald, maar ga dit denk ik wel zometeen doen, dus wie weet zo meer.














































Totaal aantal Berichten: 43412
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Startmotor pak je er in max 30 minuten uit langs de onderkant en daarbij kan de peilstok blijven zitten. Misschien moet alleen een beugeltje los.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Beugeltje los inderdaad, startmotor ligt ondertussen bij de reviseur, deed niks meer, maar ziet er nog uit als nieuw :[
Nuja ik wou cx rijden, dus moet ik er ook gelijk aan natuurlijk :]






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ik zou de LPG-installatie eerst goed laten nakijken voor je er verder mee rijdt! Dit eerste akkefietje is een veeg teken (of het is een ongunstig toeval). Certificaten zeggen niet echt veel, helaas.
Startte ze wel op benzine? Of heb je dat niet getest?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
hoi Merijn,
het is zoals Léo zegt, als die zekering roet in het eten gooit, wil dat waarschijnlijk zeggen dat er ergens iets mis is met de LPG installatie, ook al is ze nog maar een jaar oud. best eens naar een gasboer gaan zoals jullie dat zeggen :p
voor de rest, succes ermee, en met je interieur
Ik ben er eerst heen geweest om de auto te bekijken, toen reed ze gewoon op benzine en lpg, dus daar maak ik me geen zorgen om :]
Pas bij het ophalen was er het startprobleem, ze stond bij een citroendealer in brugge, normaliter zou een monteur ons wel geholpen hebben maar die waren er niet aangezien we haar op zondag kwamen halen.
Ter compensatie heb ik wel een aantal wisseldelen gekregen, dus als er iemand nog interesse heeft in een vrijwel perfecte lichtgroene motorkap, een vrij nette donkergrijze (?) motorkap die volgens mij voor een type 2 is (sproeiers op de kap en een lampje onder gemonteerd) die ook voor 80% en extra stukje chroom rond de rand heeft (boven 1 koplamp mist dit) of een bijna perfecte (klein deukje maar vrijwel roestvrij) break achterklep in het lichtblauw, laat het horen, foto’s komen sowieso zodra de dame weer rijdt, van de delen en van de dame!
En ja om gelijk te vloeken in de kerk der puristen, ik wil een type 2 vip interieur in gaan bouwen, weet iemand of je de deuren aan moet passen om dit passend te krijgen?
Het gaat me in principe vooral om de stoelen en bank, maar aangezien mijn bestuurders paneel vrij krom is zou ik toch ook wel graag de deurpanelen over willen zetten, ook aangezien de speakers op een prettigere plek zitten in plaats van tegen mijn been :]
Zo gerepareerde startmotor eronder (was oververhit geweest dus) en starten maar, ze starte heerlijk makkelijk.
Nu komt het volgende eraan, of de voorraadbol of de pomp is gaar want ze tikkert er nogal lustig op los, is er een goede test om te zien aan welke het zou liggen behalve de voorraadbol te vervangen? er gaat sowieso een ritje naar chyparse zodra ze op kenteken staat.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Lucid schreef:Er gaat sowieso een ritje naar chyparse zodra ze op kenteken staat.
Dan zou ik daar lekker op wachten
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Zo, ze staat op kenteken, aleen nog wachten op de papieren en we kunnen!
Naar de lpg installatie is niet op of omgekeken, zelfs de papieren hoefden ze niet te zien, of dat nu komt omdat de installatie eruitziet alsof hij van gisteren is of niet, ik keek er wel een beetje van op.
Ik werd alleen nog wel even terug geroepen hoeveel liter de tank was, maar dat was ook alles.
Mooi! Proficiat!
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Lucid schreef:Naar de lpg installatie is niet op of omgekeken
Dat gaat bij de APK wel gebeuren, als het goed is.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D