Ontstekingsprobleem ? met dit vochtige weer
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 14 november 2011 09:55 PM

Goedenavond allemaal,

Nu zijn de dagen inmiddels helaas wel geteld eer men weer met zout gaat strooien Sad

Helaas wilde mijn French Mistress vanmorgen niet starten, dit ondanks het feit dat ik twee weken geleden nog de “complete” ontsteking heb vervangen, kabels-bougies-condensator-verdelerkap en rotor beiden van Ducellier (bruin handmodel met vingers).

Helaas is het probleem niet verholpen en blijft er kennelijk vocht in de behuizing kruipen ?

Is er iets dat ik wellicht over het hoofd heb gezien ? Na het inspuiten van deze klassieke ontsteking met contactspray loopt ze vrijwel gelijk !

Ik wil nog zo lang mogelijk met de dame blijven rondrijden (tot het strooien) dus hopelijk kent iemand nog een foefje die ik over het hoofd zie ;O

De dame betreft een 21 Pallas uit 1971 die is omgebouwd naar een 2300 carburateur.

Groeten, Wouter

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 14 november 2011 10:21 PM
  [ # 1 ]

Start onder de kap (contact aan!) in het stikkedonker: waarschijnlijk heb je vonkoverslag naar koelwaterslang of zo, en dat zie je dan sneller.
Rijd je op LPG? De extra koelslangen die je dan hebt kunnen de boosdoener zijn.

knuffel

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 14 november 2011 10:33 PM
  [ # 2 ]

Ha Vlietmans,

Ja das een goede, heb inderdaad veel koelslangen vanwege de GPL. Zal de dame morgenochtend eens even via de startknop in het vooronder wakker maken :O

Alles kids met Eva ???

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 15 november 2011 08:30 AM
  [ # 3 ]

Succes ermee… Eva heeft nieuwe liefhebber.

Overigens heb ik nu een Xantia (erbij). Voor de vakantie.

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 november 2011 10:32 AM
  [ # 4 ]

Vreemd hoor. Ik heb nooit last van vocht in de verdeler. Zijn de punten wel goed gesteld? Heb je die vernieuwd? Accu in orde? Trekt de startmotor niet te veel stroom?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 16 november 2011 11:27 AM
  [ # 5 ]

Bij mij was het inderdaad een koelslang(van LPG systeem) die tegen de rotorkap aan lag… veroorzaakt ook startproblemen.

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 16 november 2011 11:54 AM
  [ # 6 ]

Probeer ook even eerst de zaak met contactspray in te spuiten voordat je start. Zuiverder onderzoek Smile

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 18 november 2011 05:54 PM
  [ # 7 ]

Hallo allemaal,

Allereerst bedankt allemaal voor de reacties.

Er is geen nood aan de man, bedoel ik heb altijd wel spullen in de kofferbak liggen en lopen doet ze uiteindelijk altijd wel, het is gewoon even met dit vochtige weer een probleem als ze een dag of twee niet heeft gelopen omdat er gepekeld is en ik met de ZX op pad ga.

Als ze niet wil aanslaan dan spuit ik het gehele spul even in met contactspray en dan loopt ze gelijk. De contactpunten zijn 10.000 km terug nog juist afgesteld en die stonden toen te ruim maar zijn dus gesteld.

Verder bemerk ik een tweede probleem. Na een koude start loopt alles alles gesmeerd, echter na het wegrijden en overschakelen loopt het toerental dratisch terug tot onder de normale 10.000 toeren en slaat ze bijna af als ik niet bijchoke.

Nu komt dit probleem mij bekend voor en als ik dan de kap open en de verdamper van de GPL bekijk dan is deze niet zoals ik verwacht bevroren, alleen is de behuizing dan wat vettiger dan normaal ???

Heel raar en ik het doet zich sinds de vorst periode is ingeslagen voor.

Groeten, Wouter

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 18 november 2011 08:43 PM
  [ # 8 ]

Stevige motor heb jij .  10.000 toeren !
Bij mij verandert ook alles nog steeds nadat de motor warm wordt.  Koud vlot, warm sloom.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 18 november 2011 11:24 PM
  [ # 9 ]
Goddess’71 schreef:

De contactpunten zijn 10.000 km terug nog juist afgesteld en die stonden toen te ruim maar zijn dus gesteld.

Nou is het vervangings interval van punten 10.000km, dus die staan niet meer goed.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 november 2011 11:25 PM
  [ # 10 ]

GPL = LPG neem ik aan?????

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 19 november 2011 11:59 PM
  [ # 11 ]

Okidokie, 10.000 dus. LPG inderdaad Waterman. Moet zeggen net weer terug met de dame en het vocht druipt zelfs van de binnenkant van de motorkap maar ze startte na twee daagjes uitstekend en sloeg gelijk aan zoals ze eigenlijk altijd doet.

Hopelijk blijven de wegen nog eventjes schoon want ooh wat rijdt dit toch stukken beter !!! Kachel doet het prima en met de vochtvreters in het interieur ook nog wel goed droog te houden nu.

Toerenatal moet natuurlijk 1000 zijn, meestal stel ik stationair op LPG op 800 af. loopt ze het mooist.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 20 november 2011 12:01 AM
  [ # 12 ]
vlietmansje schreef:

Succes ermee… Eva heeft nieuwe liefhebber.

Overigens heb ik nu een Xantia (erbij). Voor de vakantie.

Ok dus Eva is van eigenaar gewisseld ! Joris de Break heb ik een beetje gevolgd. Geen XM IPV ;O

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 20 november 2011 09:46 AM
  [ # 13 ]
Goddess’71 schreef:

Geen XM IPV ;O

XM spreekt me niet zo aan, CX en Xantia weer wél. We wilden een vakantieauto voor 3 personen met bagage, voorzien van airco, electrische ramen en een diesel wegens de plaats die de LPG-tank anders inneemt. De Xantia gaat op termijn steeds 9 maanden in de stalling (€€‘s…).

Mijn bruine DS is overgens gebruiksklaar, met APK en volle tank in de warme en donkere garage.

knuffel

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook