87 van de 91
« Eerste  < Vorige 85 86 87 88 89 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): ze rijdt! (foto’s alleen nog op verzoek)
IDealist
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1775
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 13 mei 2019 10:06 PM
  [ # 1291 ]

@Waterman, die Retrosoundoplossingen zijn zeker ook mooi. Die houd ik zeker als optie nog in mijn achterhoofd (en trouwens leik topic, die Heckflosse is ook een geweldige wagen. Goede vreidn van me had er een in zijn studietijd. Hij zat toen met het dilemma: een DS Chapron voor 14 mille (guldens) maar vond ie te veel. Hij ging voor de Heckflosse die maar de helft kostte, we praten over begin jaren ‘90…).

Voor nu heb ik in mijn andere break goede ervaringen met de retrolookradio van Caliber. Ik ga dan voor de zwarte met het kleine kader. Ik zorg dat ik nog een 3e type dashboard op voorraad houd en de (de)montage en het in de krimplak zetten ervan is intussen routine. Kortom: tzt een leuke weekendklus.

Ik ben tevreden over het bereikte resultaat met huidig dashboard, na de 2e poging dus (de 2e versie).

Vanavond even gemonteerd met wat knoppenspul voor een een eerste indruk. Ik ben erg blij met de bovenbekleding van dit dashboard, zo soepel alsof het net uit de showroom komt! Met nog een diepe glans erin.

Voila:

Untitled by /url], on Flickr

[url=https://flic.kr/p/2fTMz1i]Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Morgenavond de handel inbouwen…

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
douwewytske
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 14 mei 2019 10:09 PM
  [ # 1292 ]

Ben even alle topics aan het nalezen (bijwerken), druk met verbouwing dus niet alle dagen tijd om te lezen. Wat die krimplak betreft, jammer dat het eerst niet lukte bij de bovenkant van het dashboard. Mogelijk zit er toch te veel op wat vlekvorming geeft. Mijn ervaring was dat er bij te weinig geen krimpvorming optreedt en waarschijnlijk krijg je dan bij teveel enige vlekken. En misschien speelt de factor geluk ook mee. Volgens mij mag het niet veel uitmaken of het plaat gestraald of geschuurd wordt, of het moet al zijn dat de oude lak nog gaat werken waardoor de structuur plaatselijk anders wordt.

Maar het ziet er nu toch weer geweldig uit!

Profiel  
 
IDealist
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1775
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 mei 2019 10:22 PM
  [ # 1293 ]

Ja, denk dat je gelijk hebt, het komt dus erg nauw. Wat wat mij betreft ook niet erg meewerkte was dien rare gele spuitnozzle die op die bussen zit. Komt erg goedkoop over en was bij mijn spuitbus erg moeilijk te doseren, geen gelijkmatige spray dus.

Zojuist het dashboard erin gemonteerd. Maakte me wat zorgen over het manoevreerwerk waarbij er meerdere elementen waaronder de grote luchtslang tegelijk in elkaar moeten vallen en ik heb maar 2 handen. Maar dat ging eigenljk allemaal vrij makkelijk. Vervolgens ontdekte ik dat mijn ideale set-up van de knoppenwinkel niet haalbaar is omdat achter de knoppen ee luchtslang loopt. De verschillende schakelaars hebebn verschillende aansluitingen. Die voor de alarmlichten heeft platte rechte stekkers dus de combi schakelaar plus stekkers is zeker 80mm! Die ruimte heb je daar domweg niet. Die moet dus helemaal links. En dan nog: het kunststof paneel tbv extra schakelaars bevindt zich op de plek waar de luchtslang het dichtst achter het dash lang loopt. Hier is de keuze simpel: OF schakelaars, OF minder warmte in de voetenruimte vd passagier. Nou, die keuze is natuurlijk snel gemaakt… Mr. Green

De timing van DS-TT is ook weer top: alleen de uitlaat is nog het ontbrekende element dat mij scheidt van de eerste startpoging. Komende week een nieuwe flexpijp halen en monteren dus.

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
IDealist
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1775
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 15 mei 2019 10:09 PM
  [ # 1294 ]

Even een heel andere kwestie voor het trouwe lezerspubliek hier:

Hoewel het plaatwerk van IDylle ook nog een beste klus zal zijn nadert er toch een soort van licht aan het einde van de tunnel Smile. Daar stapte ik in 2012 in en ik verwacht 8 jaar verder met deze godin rond te rijden. Acht jaar is een hele tijd maar tussendoor kwamen natuurlijk ook nog wat deelprojecten langs. Waaronder mijn andere break, die ik letterlijk als ‘tussendoortje’ kocht en vanaf een gedeeltelijk kaal chassis -maar: compleet- opbouwde en mij een meer dan aangename overbrugging bood van de seizoenen totdat IDylle weg-waardig zou zijn. En een Mehari, maar wat stelt dat voor.
Edoch: ook de 2 dagelijkse auto’s vragen op hun manier aandacht en alles bij elkaar staan hier 6 auto’s tijd te vreten, naast een drukke baan en gezinsleven.

Mijn plan was nooit om er 2 -dezelfe typen- DS’en op na te gaan houden, en mijn mening is daarin niet veranderd. Daarbij heb ik vanaf komend najaar de ruimte waar ik normaliter de andere break zou stallen nodig.
Lang verhaal kort: met bij voorbaat weemoed maar lang doordacht gaat mijn andere break ergens dit jaar in de verkoop. Ik hoef er niet snel van af want ik rijd er nog dagelijks mee, maar het zou fijn zijn als hij voor de herfst/ winter ergens anders onder dak is.

Mocht iemand hier belangstelling hebben, of je een liefhebber kennen: stuur me even een pb. Op dit forum heb ik ook een topic bijgehouden van de wederopbouw van die break, ik zal de link even opzoeken. Via pb kan ik voor een uitgebreide fotoreportage zorgen van laswerk (door professional onder vorige eigenaar en mede-forummer Repelsteeltje), de zorgvuldige voorbereiding en selectie van uitsluitend NOS en goed gebruikte onderdelen door vorige eigenaar en de afbouw door mij. Zie link: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/226565/P15 (zie even het bericht op p. 2 van Repelsteeltje op 27 maart 2015. In deze geest heb ik de auto met veel van zijn deskundig advies opgebouwd. Tevens diende deze als leidraad bij de opbouw van IDylle. Aan IDylle glimt het allemaal leuk, maar het wezenlijkste vond ik een goede basis (wielophanging etc). Dat maakt een godin tot een godin.

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2611
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 16 mei 2019 03:34 AM
  [ # 1295 ]

Logische keuze.
In welke prijs range moeten wij denken?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Penny Lane
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9344
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- Xantia 1.8i 16v Pallas Break
Gepost: 16 mei 2019 09:03 AM
  [ # 1296 ]

Dat horen we dan vast via een advertentie in de markt: de plek op dit forum waar we alle in- en verkoop bij elkaar houden.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1775
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 16 mei 2019 12:40 PM
  [ # 1297 ]

Dat was inderdaad mijn reactie geweest, vandaag ga ik daar e.e.a. plaatsen.

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
IDealist
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1775
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 16 mei 2019 07:31 PM
  [ # 1298 ]

Mijn andere break staat nu op ‘markt’ van dit forum.

En het dashboard zit er bijna in… foto’s volgen!

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
IDealist
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1775
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 19 mei 2019 09:58 PM
  [ # 1299 ]

En dan zit ‘ineens alles erin en functioneert het ook nog eens….

Untitled by , on Flickr

Nu nog een 1-DIN retrolook (zwart) radio/CD/mp3/USB/bluetooth/carkit…

Impressie vd controlelampjes, oa voor de achterruitverwarming en mistlamp achter (over dimlicht geschakeld en bovenste rode verklikkerlamp). Ook fijn dat alle lamphjes het doen: dashboardverlichting (en wat een licht als alles gewoon overal schoon is!), klokverlichting, kachelverlichting, asbak en aansteker.

Untitled by , on Flickr

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8605
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 20 mei 2019 06:46 AM
  [ # 1300 ]

Dat ziet er goed uit!!!!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23807
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 mei 2019 11:38 AM
  [ # 1301 ]

Ik vind je dimlicht lampje erg vel… Gaat in donkere gebieden echt irriteren.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Penny Lane
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9344
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- Xantia 1.8i 16v Pallas Break
Gepost: 20 mei 2019 06:40 PM
  [ # 1302 ]

Zitten de juiste lampjes achter de asbak en de kachelbediening? Anders smelten de kapjes. Been there.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1775
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 21 mei 2019 06:59 PM
  [ # 1303 ]

Heren, ik vind alle lampjes fel…. behalve die van de achterruitverwarming. Achter dimlicht zit een LED. Op clubavond van IDDS club laten plaatsen. Is niet feller dan de rest. De rest is origineel, 2W, wat erin zat. En m’n nieuwe groene plaatje smelt danzzij LED niet meer…

Lampjes asbak en kachelbediening: 2W, zat er ook in.

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
Penny Lane
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9344
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- Xantia 1.8i 16v Pallas Break
Gepost: 21 mei 2019 07:03 PM
  [ # 1304 ]

2 Watt is prima, maar het gaat ook om de maat van het bolletje…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1775
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 21 mei 2019 09:57 PM
  [ # 1305 ]

Niks bolletje! Zo’n smal lampje even breed als de fitting! En sinds een half uur ook werkende verlichting in het dashboardkastje!

Dat betekende nog even de hand via het luidsprekergat de diepte in want ik had het 5 mm oogje op de aarde aangesloten, maar die moest juist op de 12V accessoire-aansluiting, leidde ik af uit de volgorde vh mannetje-vrouwtje principe vd stekkers (12V staat op het vrouwtje). Echt het voordeel van een een DS opbouwen vanaf een kaal chassis: je weet uit je hoofd wat waar zit en hoe je dat onderdeel het best kan benaderen, mocht dat nodig zijn…

Komende avond(en) een vd 2 ophangschalen (die halve ‘manen’) herstellen: hij is erg aangevreten door roest, dus wegslijpen en een nieuwe rand aan lassen. Die schalen beginnen schaars te worden, vernam ik in Bennekom. En lassen is leuk werk…

Tevens een flexpijp gehaald. De demper is nog roestvrij, de sticker zit er nog op, dus die gaat weer terug. Dan nog 2 stortkokers richting de achtersteven zodat de 108 wilde paarden hun ademgassen op een nette manier kwijt kunnen Smile

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
 
87 van de 91
« Eerste  < Vorige 85 86 87 88 89 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook