93 van de 111
« Eerste  < Vorige 91 92 93 94 95 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 23 oktober 2019 10:08 PM
  [ # 1381 ]

We vorderen gestaag. Beugels achterbumper zijn gestraald en in RX5/10 gezet, met RVS boutjes en moeren bevestigd:

Met voorportier R begonnen. zijn gestraald na verwijdering oude deurhuiden. De slechte delen van de onderbak eruit gezaagd. Reparatieplaatdelen had ik al liggen.
Dat lijkt aardig op maat, maar vraagt nog om veel passen, meten en hervormen.

De nieuwe deurhuid er met lasklemmen op gezet als referentiekader en de boel uitgelijnd:

En de eerste laspunten gezet:

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 24 oktober 2019 09:28 AM
  [ # 1382 ]

Goed bezig en wordt weer fraai.
Voor de stripjes binnenin de bumper zou je ook eenvoudig een rvs strip kunnen pakken. Roest het nooit weer.
Mooi werk verder. De kleur al bekend of heb ik daar overheen gelezen Smile die witte kleur van een A type is ook wel fraai.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 24 oktober 2019 02:28 PM
  [ # 1383 ]

De auto was blauw en blijft dat. Van bleu lagune naar bleu camargue. Een klein tintje lichter.

Die rubberstrips waren op alle 4 de portieren alleen maar aangetast thv de puntlassen. Modern verzinkt plaatstalen strips onder een epoxylak zullen echt niet meer roesten, al helemaal niet bij een mooi weer auto. Bovendien lijm ik die strips, geen punt/ proplassen meer.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 24 oktober 2019 03:50 PM
  [ # 1384 ]

Wow,
Prachtig werk zeg! Ik wil de komende winter ook twee deuren van m’n DSuper aanpakken en twijfel tussen deurbakken en een deurhuid. Als ik dit zo zie loop ik wel warm voor zo’n hele deurhuid.

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 24 oktober 2019 08:13 PM
  [ # 1385 ]

Klopt dat zal niet meer gaan roesten. Doelde meer op de gestraalde strips in de bumper. Ook dat kan overigens op deze wijze lang mee. Zeker als hij straks amper water ziet.

Dat blauwe maakt hem wel heerlijk fris. Past goed bij de break.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 oktober 2019 09:58 PM
  [ # 1386 ]
IDealist schreef:

Die rubberstrips waren op alle 4 de portieren alleen maar aangetast thv de puntlassen. Modern verzinkt plaatstalen strips onder een epoxylak zullen echt niet meer roesten, al helemaal niet bij een mooi weer auto. Bovendien lijm ik die strips, geen punt/ proplassen meer.

Welke post doel je op ?????
Voor de rest very good

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 24 oktober 2019 10:17 PM
  [ # 1387 ]
GeraldDSuper schreef:

Wow,
Prachtig werk zeg! Ik wil de komende winter ook twee deuren van m’n DSuper aanpakken en twijfel tussen deurbakken en een deurhuid. Als ik dit zo zie loop ik wel warm voor zo’n hele deurhuid.

Zou ik zeker doen. Je hoeft niet midden in een plaat te gaan zitten lassen en bovendien komt de hoek van die vouw heel nauw. Bij een complete deurhuid is die meteen goed en strak…
Daarbij heb je met die huid een mooi referentiekader bij het lassen van de onderbak. Het is alleen duurder. Maar ja, als je moet laten strakmaken, dna ben je met een deurhuid weer veel uren goedkoper uit. En dan gaat het hard… Is een deurhuid wellicht zelfs goedkoper.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 26 oktober 2019 10:09 PM
  [ # 1388 ]

Onderklep erin gezet, een beste worstelpartij in je eentje. Wat het tricky maakte is de trekhaak. Ik wist al dat deze trekhaak vrij hoog is geplaatst, waardoor de klep er net wel/ net niet bovenlangs kan bewegen. Ik heb 2 jaar naar deze trekhaak gezocht en dankzij de inzet van de magazijnmeester van de IDDS club uieindelijk gevonden. Deze is door een eerder eigenaar aangepast, ingewikkeld verhaal om hier zonder plaatjes uit te leggen, resultaat daarvan is: hij hangt er mooier onder, niet zo vreselijk laag. Maar dus kritisch. Zeker als je klep net gespoten is…. Het bleek inderdaad op een paar mm na niet te passen. Ik heb daarom de zwenkbeugels waaraan hij hangt ingekort aan de onderzijde. En de sleuven in de bovenste beugel daarom weer moeten verlengen, anders kun je de beugel niet opvouwen bij het dichtklappen. Weer extra werk, maar gelukt:

Concessie is dat de onderklep niet geheel horizontaal komt, maar dat vind ik niet erg. Ik wil er straks wel op kunnen zitten en dat kan nu veilig:

En de stang vd bovenklep gestraald en gespoten, weer in elkaar geschoven (fitness: die veer is een meter!) en gemonteerd:

WAt hier weer grappig is: de nieuwe achterruit is gelaagd. Dat maakt hem een stuk lichter! Dus ipv dat je de klep het laatste stuk voorzichtig dicht moet laten vallen, moet je deze dicht duwen. En springt hij bij openen een stukje open: handig!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 30 oktober 2019 10:06 PM
  [ # 1389 ]

Het laswerk van het portier RV is gereed. Tussendoor met de achterklepmontage bezig geweest. Ik heb de deurbak nu zo erin zitten dat de nieuwe deurhuid er spanningsvrij overheen past. Nu afslijpen en in de epoxy, voordat de deurhuid erop gaat. Voordat ik die deurhuid omfels, doe ik eerst het laswerk aan het portier RA, zodat ik dan het plaatwerk rechts kan uitlijnen voordat de huid definitief vastzit. Hier de plaatjes. Op internet zijn heel weinig foto’s van portierrestauraties te vinden!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
pokke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 06-12-2015

- ID/DS D Super 5
Gepost: 31 oktober 2019 11:22 AM
  [ # 1390 ]

Grappig, de trekhaak onder jouw auto lijkt precies op de trekhaak onder mijn 504 coupe.
Zou dat een standaard trekhaak zijn die aan te passen is voor verschillende modellen en merken ?

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 31 oktober 2019 10:34 PM
  [ # 1391 ]

Nee dat zal niet. Dit type is er voor berline en break, lijken veel op elkaar maar die vd break heeft veel langere bogen die zo zijn gedimensioneerd dat de onderklep er precies in kan draaien.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 november 2019 08:12 AM
  [ # 1392 ]

Hoe ga je de deurhuiden bovenaan vast zetten….
Ook met koper lassen.
Met uitlijnen denk ik ook de voor en achterschermen erop.


VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 01 november 2019 10:17 PM
  [ # 1393 ]

En het rechter portier ook weer een heel eind gereconstrueerd:

Het is echt mooi hoe lekker het deurkader als een sleutel in een slot past bij het in de deurhuid schuiven. Die laatste past eroverheen zonder die te hoeven vervormen. Dus als die huiden goed gevormd zijn, moet het een heel eind goed komen.

@Frank: uiteraard, daarom heb ik eerst voorscherm RV gelast. Die hangt al op de auto. Scherm RA hoeft niet gelast, hang ik er ook op. Dan de beide deuren met de deurhuid nog niet def vast. Uitlijnen. Ik had dat voordien al gedaan, voordat ik deze portieren liet stralen. Scharnieren zitten al op het chassis, referenties tevens afgetekend.

De kperverbindingen bovenin: het -zeer ervaren met DS- carrosseriebedrijf die veel laswerk Ds doen en mijn plaatwerk starkmaakt en spuit last ze gewoon met MIG. Zij solderen ze niet. Mijn idee is dat soldeer elastischer is en de trekkrachten op dat punt beter verdeelt (en dan scheurt hij vaak nog op de rand vh koper. Een alternatief waarover ik denk is het met epoxylijm te doen. Heeft dezelfde eigenschappen en laat zich zonder haldsoldeerset en ervaring verwerken. Wat denk jij?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 november 2019 11:40 AM
  [ # 1394 ]

Normaal zit alleen de huid op dat punt gesoldeerd toch….
Dan zou een goede lijm ook moeten kunnen.
Ik heb bij mijn cx de rugleuning ook verlijmt (Dit omdat de te stukken lassen aan de andere zijde al voorzien waren van tectiel )
Het zit muurvast maar of het flexibel is….?
Als ik zou lijmen zou ik er een extra stuk staal/blik tegen aan verlijmen.
Zelf is bij mijn DS weer gesoldeerd dit zit na tien jaar nog prima
Alleen waar de spiegel vast zit komt nu roest.


Vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 november 2019 11:42 AM
  [ # 1395 ]

Autogeen set mag je zo hier ophalen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
93 van de 111
« Eerste  < Vorige 91 92 93 94 95 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook