111 van de 111
« Eerste  < Vorige 109 110 111
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 31 oktober 2021 08:47 PM
  [ # 1651 ]

Weer een weergaloos retourtje Frankrijk achter de rug, met bijbehorende foto’s maar mijn inmiddels 3e of 4e inline album (Imgur) weigert nog foto’s te posten van waaruit ik ze normaliter doorlink. Dus: de plaatjes er effe zelf bij dromen. Zo’n forum als dit is natuurlijk ook niet meer echt van deze tijd en dus worden dit soort media een beetje geboycot door de techbedrijven. Dit forum is net vluchtig genoeg, te serieus in deze oppervlakkige wereld geworden. Jammer.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 01 november 2021 08:21 PM
  [ # 1652 ]

Nieuwe poging, met een enorme U-bocht constructie. Excuus voor de bewegende beelden. Net nieuwe iphone 12. Geen idee hoe dit aanpas. O, blijkt een icoontje rechts bovein waar je heel makkelijk per ongeluk op klikt. Nu nog ontdekken hoe je dat op gemaakte foto’s weer uitschakelt.

Zo en nu ben je dus lekker zeeziek…. Smile

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 02 november 2021 06:15 PM
  [ # 1653 ]

Lekker hoor. Gelukkig stopt het bewegen ook.

Ik heb het nut van live nooit begrepen. Maar onder wijzig kun je een beeld kiezen en live weer uit zetten. Exporteren vanuit foto’s op dr mac werkt ook. (Op de desktop slepen is het makkelijkst, vind ik)

Fito’s op een forum doe ik altijd via flickr. Kun je de code zo copy-pasten en blijft erop staan. Forum is nog steeds het mooiste format vind ik, je kunt iets zoeken en reacties zo mooi lezen.

Reed als nieuw lijkt me?

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 02 november 2021 08:32 PM
  [ # 1654 ]

Nee, dat live gedoe vind ik ook niks. Dank voor de tip. Ik vind forums ook het mooist, maar constateer tot mijn teleurstelling een forse terugloop in dynamiek omdat veel mensen hun toevlucht hebben gezocht in subcommunities op social media (die in strakke handen zijn van de grote techgiganten).

Flickr heeft mij afgeserveerd en ik dus Flickr. Werd ineens een betaald account. Had ik geen trek in.

Mijn break rijdt na 12k nog altijd als nieuw. Rijdt steeds beter! Het is een ontzettend strakke, trillingsvrije en erg stille (voor een break) DS.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 02 november 2021 09:01 PM
  [ # 1655 ]

Mooie spannende foto van een Break in een “dans son jus” passende omgeving. Juist door het openmaken van de luiken zie ik een verrassende dynamiek ontstaan. Het plaatje is natuurlijk een prachtplaatje qua vormen en kleuren uit een verleden en de luikenman ziet het niet want die leeft in het heden. En dus ook onbewust in het verleden, door deze foto.

Enfin, Nu even genoeg kunstzinnigheid….  en op naar de techniek.
Ik zie hier wel een nieuwe toepassing, een bewegende foto. Tussen een foto en een filmpje in. Het is dus een foto maar er gebeurt ook iets. In een mooie setting in een mini moment een verhaaltje.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 03 november 2021 05:51 AM
  [ # 1656 ]
IDealist schreef:

Mijn break rijdt na 12k nog altijd als nieuw. Rijdt steeds beter! Het is een ontzettend strakke, trillingsvrije en erg stille (voor een break) DS.

Met die plaatjes er nog eens bij, zo mooi. Zo gaaf dat jouw break zo goed rijdt, dik verdiend na al die energie die je erin gestopt hebt. Gelukkig is de restauratie ook hobby Smile

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 03 november 2021 08:15 PM
  [ # 1657 ]

@Jeroen, dank voor je mooie bespiegeling. Daar zit veel in! Indedaad wel een interessant ‘inter’ medium, die live foto. Want als je een foto maakt, leg je een gebeurtenis vast in een stilleven. In een film leg je vaak bewust een bewgeend tafereel vast, en is daardoor voor de kijker vaak meer voorspelbaar. En de live foto onthult iets van het verloop van de gebeurtenis in de tijd. Vertelt net iets meer van het verhaal. Overigens kwam de luikenman geheel onbedoeld en onverwacht in beeld.

@GJ: ik heb 8 jaar lang niet de arrogantie gehad en zelfs net de illusie durven hebben dat ik in 1x een fijn rijdende aut zou hebben. En toch was dat voor 98% wel het geval en was er slechts wat finetuning en vervanging van een niet correct gereviseerd stuurhuis (niet van CT!) nodig om geheel lekvrij en probleem loos 12k onder uiteenlopende omstandigheden af te leggen. Ik heb weliswaar weinig aan het toeval overgelaten, maar een 100% garantie krijg je nooit. Je kunt voor een ton een leuke cabrio restaureren en toch tot de conclusie komen dat hij op een of andere manier niet fijn rijdt, trilt of wat ook. Ik zou de eerste niet zijn geweest….toch werd het een groot succesverhaal en daar ben ik dankbaar voor. Deels mezelf, deels ja wie of wat eigenlijk? Nou ja, misschien ook wel gebruikmakend van het mechanisme van ‘the wisdom of the crowd’. D.w.z. dat ik bij alle afwegingen en dilemma’s mij zelden heb gebaseerd op de mening of ervaring van een of enkele personen, maar altijd een weging heb gemaakt van verschillende inzichten, meningen en ervaringen. En tot slot: een klein beetje geluk kan ook geen kwaad…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1522
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 10 november 2021 10:44 AM
  [ # 1658 ]

mooie foto’s! Met de kleppen van DS en Holtkamper open, kan je met een klein zeiltje al een provisorische tent maken!

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 10 november 2021 01:36 PM
  [ # 1659 ]

Blijft hilarisch dat die man precies het luik open doet.

Profiel  
 
 
111 van de 111
« Eerste  < Vorige 109 110 111
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook