25 van de 111
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 maart 2014 11:16 AM
  [ # 361 ]
F.SvM schreef:

Maar zogauw je er een liniaal overheen legt,het materiaal naast de las toch iets wijkt.
Ga je dit stukje vertinnen of plamuren,kun je het helemaal goed zien.

VgF

Ja, dat klopt. Idealiter klop je dat daarom nog uit, maar dat lukt in dit geval natuurlijk niet, bij een gesloten kokerconstructie (waarbij de binnenplaat echt eerst moest!). Maar mits het lasmateriaal/ de las niet verheven ligt boven het omringende plaatwerk zou je dat met heel weinig plamuur toch echt onzichtbaar weg moeten kunnen krijgen. Zo doen ze dat in het schadeherstelbedrijf toch ook.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 maart 2014 11:23 AM
  [ # 362 ]

Er is ook helemaal niks mee,
Bij mij gebeurt hetzelfde,ik ben zelf met het dak aan het lassen( cx)
En dan valt het gewoon op “hoeveel” oneffenheid er nog in zit.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 maart 2014 12:08 PM
  [ # 363 ]
F.SvM schreef:

Er is ook helemaal niks mee,
Bij mij gebeurt hetzelfde,ik ben zelf met het dak aan het lassen( cx)
En dan valt het gewoon op “hoeveel” oneffenheid er nog in zit.

VgF

Leuk om jouw project eens te bekijken Frank, had ik nog niet gedaan. Enne…wat kan zo’n CX (die ook een bijzondere plek in mijn hart heeft) vreselijk rotten zeg! Techniek vergelijkbaar, maar zeker qua carrosserie echt een volslagen andere auto dan een DS.

Zal je topic gaan volgen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 12 mei 2014 10:03 PM
  [ # 364 ]
IDealist schreef:

Wat zijn eigenlijk die ronde schijfjes aan de bovenkant in de foto? Dopjes? Of zit dit in het metaal geperst? En wat is de functie?

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 13 mei 2014 12:33 PM
  [ # 365 ]

Zijn het niet gewoon hulpverbindinkjes om hem precies op zijn plaats te drukken voordat hij echt vastgezet wordt? Hier zie je in een ongebruikte plaat duidelijk dat het gewoon gaten zijn:

En daarna heb je natuurlijk weer allemaal extra op en tegen elkaar liggende naadjes die goed roesten, daar kun je er niet genoeg van hebben.

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 13 mei 2014 03:44 PM
  [ # 366 ]

Duur plaatje trouwens…

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 13 mei 2014 09:22 PM
  [ # 367 ]

Het zijn inderdaad metalen doppen. Ik heb ze goed afgekit.

Ik heb enige tijd geen updates geplaatst, maar dat betekent niet dat het werk stil ligt. vorig jaar had ik og zo veel werk aan huis en tuin dat ik vanaf de zomertijd het werk aan de ID(ylle) tot aan de wintertijd heb stilgelegd.
Aangezien huis en tuin klaar zijn ga ik nu gewoon het hele jaar door. Uiteraard ben ik ‘s avonds nu het licht is ook wel ergens anders dan in de garage te vinden, maar er zit nu wel meer voortgang in. De afgelopen tijd heb ik vooral bespaard aan tijd achter de computer.

Ben bezig met de rechter dorpel (50% gereed) en instapdorpels, onderzijde C-stijl en B-stijl. Plaatjes volgen binnenkort.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 13 mei 2014 09:26 PM
  [ # 368 ]

Hebben die doppen nog een functie? Cx heeft ook al zoiets. Vraag het me gewoon af.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 13 mei 2014 09:40 PM
  [ # 369 ]

Als je de DS als badkuip gebruikt misschien wel, maar anders??

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 13 mei 2014 09:43 PM
  [ # 370 ]

Zie dat ze voor zo’n bodemplaatje 1000 e vragen.. Zal bij de club niet heel veel goedkoper zijn…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43058
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 mei 2014 10:37 PM
  [ # 371 ]

De doppen hebben alleen een functie in de productie. Dan wordt zo’n chassis eventjes in een bad gedompeld namelijk. Dan moet de boel daarna wel weer even kunnen leeglopen. De doppen worden dan ook pas na dat bad geplaatst.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 mei 2014 01:24 AM
  [ # 372 ]

Deden ze dat bij de DS ook al?
Dacht dat dat pas bij de cx begon.

Weer wat geleerd,

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 14 mei 2014 01:48 PM
  [ # 373 ]
waterman schreef:

De doppen worden dan ook pas na dat bad geplaatst.

Zitten ze dan gelast, boven of onder, geklemd of gekit?

je hebt ze gekarteld:

en geperst:

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 15 mei 2014 09:24 AM
  [ # 374 ]

Bij de mijne geperst en erin geklemd.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 15 mei 2014 04:18 PM
  [ # 375 ]

Volgens mij zitten die doppen er bij mij in zodat het material er precies omheen zo lekker kan wegrotten

Profiel  
 
 
25 van de 111
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook