28 van de 111
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 november 2015 06:06 PM
  [ # 406 ]

En dan hierbij de plaatjes:

Binnenzijde:


En toen begonnen met het verwijderen van de rubberhouders op de sponningen tbv de onderste onderklep. Die waren door roest aangetast (die langs de sponningen tbv de bovenklep niet). sommige delen best goed, maar bij verwijdering bleek nu juist daar de eerste vliegroest zich genesteld te hebben. Niet is wat het lijkt dat het is… Het verwijderen was zo gepiept na wegboren puntlassen. Er zat alleen oppervlakkige roest, niet ingepit. De nieuwe rubberhouders komen dik in de polymeerkit te zitten.

Komende week aan de gang met schoonmaken rechter wielkast (bitak). Daarna slechte delen uitzagen en inlassen, incl D-stijl. Vervolgens de linker dorpel en instapdorpels lassen. Rest binnenzijde bodem schoonmaken en lakken. Dan nog voorste deelchassis thv motorcompartiment schoonmaken en lakken en een andere voorsnep inlassen (vorige eigenaar heeft er de kogel van een trekhaak in gehad). Daarna gaat het dak eraf. Wellicht daar nog wat klein laswerk, maar ziet er goed uit. Dak gaat dan naar de spuiter. Bovenzijde chassis spuit ik zelf. Onderzijde zoals nu: in de RX5 en 10. RAL 7044. Kortom: bijna klaar…  Laughing

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 07 november 2015 07:24 PM
  [ # 407 ]

Mooi gedaan, de bochten bij het achterraam. Gelukkig kun je nog even verder, en bijna klaar? Wil je hem voor het ICCCR klaar hebben?

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 november 2015 08:49 PM
  [ # 408 ]

De ICCR ga ik niet halen, tenzij ik vanaf komende week een sabbatical neem. Maar dat zit er niet in…

Ik was al heel blij dat ik m’n andere break voor het 60 jarig jubileum klaar had.

Wat tevensxjammer is, is dat de ICCR hier om de hoek plaatsvindt maar deze regio heel laat vakantie heeft. De ICCR valt daar midden in.
Zodanig dat het niet met een kampeervakantie in het verre warme zuiden te combineren valt. En niet kamperen in het warme zuiden is voor mijn gezinsleden niet bespreekbaar…😌

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 13 november 2015 07:13 PM
  [ # 409 ]

Even weer korte update. Achterbalk en rechter (instap)dorpel in de RX5 en 10 gezet. Was lekker warm weer van de week, waardoor ik met de CV maar een paar graden hoefde bij te stoken voor een mooi droogklimaat.

Daar komt de nieuwe rubberhouder op. Ook die gaat eerst in de lak voordat hij met polymeerkit op zijn plek wordt gezet. Overigens had ik eerst een custos made grijs en ben ik nu overgegaan op RAL7044. Dat benadert AC136 heel aardig. Daarmee gaat er straks ondermeer nog ee laag over het gehele chassis (bodem dan, A/B/C/D-stijlen in gewone autolak)

Ook andere naden in de polymeerkit:

In de linkerhoek van de auto heb ik nog wel wat werk:

En hier zie je onderin nog een gat aan de voorzijde van de dwarsbalk. Dat was links ook het geval.

En nog even een overzichtje, goed voor het moreel om het werk gestaag te zien vorderen:

En vanmiddag een hele mooie aankoop gedaan:

Mijn rechter draagarm achter was niet goed. Het loopvalk van het buitenste lager van de ophanging in het chassis was in gepit. Ik zocht dus een betere. Met deze aankoop heb ik 2 perfecte draagarmen en gelijk ook 2 betere halve voorbruggen. Alles van een ambulance afkomstig. Of dat voor of tegen pleit weet ik niet. Voor alles valt wat te zeggen. Feit is dat ook de voorste draagarmen goed voelen. Geen speling, slecht is lichte mate een variatie van lichte en zwaardere punten (iets een lichter punt in de positie van de rijhoogte). Deze zijn in elk geval beter om te reviseren dan die ik al had men of ik ze (laat) reviseren bepaal ik later. Alle tips en adviezen zijn natuurlijk altijd welkom. Daar is dit topic ook voor.

En nog maar even een plaatje van de schone zus: ik heb de afgelopen tijd heel veel gereden en de jonge schone daarom gisteren maar weer eens gewassen. Vandaag lekker uitgelaten met goed weer en daarna warm in de winterverblijfplaats omdat het komende tijd veel zal gaan regenen. Een paar buien schuw ik niet (...), maar als het dagen achtereen plenst zet ik haar liever even weg.

Hieronder de plek die ik afgelopen zomer voor haar heb georganiseerd (geklust dus…).

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 13 november 2015 08:18 PM
  [ # 410 ]

Mooi werk.
De tip van RAL7044 is ook nuttig

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 november 2015 12:12 PM
  [ # 411 ]

very good

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 november 2015 10:48 PM
  [ # 412 ]

Terwijl mijn gedachten steeds afdwalen naar de gruwelen in Parijs, werk ik met des te meer spirit aan de instandhouding van dit prachtige stuk Frans erfgoed. Erfgoed dat wat mij betreft uitvloeisel dan wel belichaming is van waartoe ons intellectueel, spiritueel en creatief denken in staat is indien en zolang we dat kunnen doen in de vrijheid van denken die onze cultuur kenmerkt en waarin ook Frankrijk, net als ons kleine Nederland, groots is.

Mijn gedachten zijn bij de Parijzenaren. De inwoners van de stad die de bakermat van onze godinnen vormt en ons in dit jaar, ondanks de bedreiging van onze vrijheden in alle gastvrijheid een onvergetelijk jubileumweekend hebben geboden.
Ondanks alles zal ik deze geweldige stad ook geen seconde mijden. Ook deze DS zal, net als mijn andere, op enig moment tegen de achtergrond van de Eiffeltoren in het Parijse straatbeeld figureren. Als onaantastbaar voorbeeld van waar Frankrijk voor staat.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 16 november 2015 11:35 PM
  [ # 413 ]

“Je suis Paris” zie ik op diverse plaatsen in Parijs. Als er EEN product van Franse bodem met Parijs vereenzelvigd zou kunnen worden dan is dat naast de Eiffeltoren natuurlijk Citroen, de DS in het bijzonder. Logisch natuurlijk om mede daarom daags na de aanslagen voorgaand statement te maken.
Inmiddels is ook vandaag in het openbaar leven in grote delen van Europa stilgestaan bij het gebeurde. Nu kan het zijn dat ik wat gemist heb maar het valt mij op dat er op dit forum weinig over is geschreven. Het verbaast mij enigszins, zeker in een jubileumjaar waarin we en masse met onze godinnen naar deze wondermooie stad zijn geweest. Wellicht dat de IDDS club er nog op een of andere wijze bij stil staat. Zal eens op hun website kijken.

Intussen flink wat rotte en mindere delen uitgezaagd, ben nu met declinkerzijde bezig. Grotendeels een herhaling van zetten. De dame is tijdelijk weer kilo’s lichter. Foto’s volgen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 17 november 2015 09:03 AM
  [ # 414 ]

De IDDS-club heeft de homepage aangepast ‘#NousSommesUnis’.

knuffel

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 17 november 2015 10:43 AM
  [ # 415 ]

Mooi! Dat geeft een beter gevoel.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 19 november 2015 01:45 PM
  [ # 416 ]
Egbert schreef:

Mooi werk.
De tip van RAL7044 is ook nuttig

Mmm, ik had juist staan dat RAL 7044 lijkt op AC140 (Gris)?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 20 november 2015 10:10 AM
  [ # 417 ]

@Camembert: op div plaatsen op internet en van ervaringsdeskundigen heb ik RAL7044 als best gelijkende vervanger voor AC136 (gris rosé) geadviseerd gekregen.

Afgelopen week flink met mijn beste anti-roest middel bezig geweest: de slijptol… Laughing

Dat levert veel oud-ijzer op:


Het vervangende plaatwerk ligt er ook al:

Maar een groot deel zal ik zelf weer moeten maken (delen van de voorzijde van de wielkast achter de C-stijl, delen van de C-stijl, achterplaat C-stijl en delen van de schelp en stukje voorzijde van de dwarsbalk waar de bumpersteunen aan hangen. Leuk werk, waar ik zin in heb.

Minder zin had ik echter in het schoonkrabben van deze hoek van de auto. Nog even een plaatje van hoe het gisterochtend was:

Gisteren een vrije dag, mij vroeg in de overall gehezen en er stevig tegenaan gegaan. Met als resultaat:

Wat helaas geen truffelsalade is…. Maar zicht geeft op de naakte waarheid:

Een waarheid waar ik niet steil van achterover sla, net als bij de andere zijde: deels vliegroestig maar dragende delen nergens diep ingepit en blijkbaar had ik vooraf eea goed ingeschat want de slechte delen had ik goed getaxeerd, die waren al uitgeslepen en na kaal krabben ontdekte ik slechts 2 andere slechte plekjes ter grootte van een euromuntje op niet dragende gedeelten.

Vanavond met de lamellenschijf/3M/alles wat schuurt en in kleine hoekjes komt verder kaal maken. Daarna puzzelstukjes maken en lassen.

Nog een vraagje: langs de linker logeren heb ik de leidingbundel weggenomen. Nu resteert nog de bedieningsstang van de HR. Aan de voorzijde losgemaakt. Hoopte hem naar achteren uit te kunnen voeren, maar voorzijde is afgeplat en verbreed, past niet door de geleidegaatjes. Achterzijde is draadeind met stelblokje maar dan moet de stang er aan de voorzijde uit. Hoe?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 21 november 2015 08:59 PM
  [ # 418 ]

Inmiddels de linker wielkastruimte geheel van lak ontdaan met alles wat schuurt…
Nu een perfecte basis van waaruit het herstellend laswerk kan plaatsvinden. Inmiddels met kartonnen malletjes het eerste passtuk aan het maken. Foto’s volgen.

Nog een tip voor wie licht net als ik van wezenlijk belang vindt: ik heb een tijdje geleden een paar dubbele TL bakken met reflector gekocht. Voor 15,- per stuk bij een sloopbedrijf. Komen uit kantoorverbouwingen en hangen doorgaans in systeemplafonds. Deze armaturen worden altijd met een stekkersnoer onder het plafond ingeplugd, dus die hangt er al aan. Ik gebruik ze als mobiel werklicht. Ideaal bij aannzijkanten en onderkanten werken: je zet ze schuin tegen de wand of iets anders. Inprikken en werken maar! Oja, die 15,- is incl TL buizen natuurlijk! 😊

Ps hoor graag nog of iemand antwoord heeft op mijn vraag in vorig bericht

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 21 november 2015 10:51 PM
  [ # 419 ]

Ik denk dat het als volgt ging: losmaken bij hoogtebediening; ; losmaken aan de achterzijde; stang iets naar achteren bewegen zodat de stang terugvalt in de longeron; stang naar voren duwen en via het gat van de leidingbundel weghalen.
Echt lastig is het niet, anders had ik het wel onthouden Wink

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 21 november 2015 11:11 PM
  [ # 420 ]

Dank Dick! Heb ik wel gepoogd. Gat leidingbundel ligt een stukje lager. Moet ik de gebogen knik wel uit de stang halen zag ik. Zal nog eens goed kijken.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
28 van de 111
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook