43 van de 111
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 01 april 2016 08:21 AM
  [ # 631 ]

Ben benieuwd naar de afloop!

De dag na 31 maart is altijd een dag van ‘oppassen’...

knuffel

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 01 april 2016 10:00 AM
  [ # 632 ]

Staat de trailer met het pakket erop al voor de deur? Ik heb zo’n vaag vermoeden dat het een 1 april grap was confused Het verhaal rammelt aan alle kanten.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 01 april 2016 11:34 AM
  [ # 633 ]

@Gert-Jan: mede door jouw ervaring was ik gesterkt in mijn gedachte om daar wat te bestellen. Jouw verhaal geeft dan ook nog een klein sprankeltje -zij het vrijwel vervolgen- hoop.

Het zal spannend worden. Ik belde zonet, en ik kreeg ze prompt aan de lijn. Ze stonden op het punt om te vertrekken, eerst hierheen en daarna naar Eindhoven. Verwachte aankomsttijd dus tussen 12:00 en 12:30. Ik heb ze gezegd dat de koffie hier klaar staat. Als ze echt leveren laat ik de moderator mijn gesloten topic geheel verwijderen en moeten we vaststellen dat pakketbezorging niet hun sterkste kant is. Als ze niet komen dan leveren ze alleen hele slechte 1 april grappen en is voor mij duidelijk dat er een rechtsgang kan worden opgestart. Keep you informed!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 01 april 2016 03:07 PM
  [ # 634 ]

Als ik de verhalen zo lees, kan het ook wel eens een situatie zijn van ‘schoenmaker blijf bij je leest’. Oftewel een bedrijf wat heel goed is in wat het altijd deed, maar moeite heeft met de overgang naar het digitale tijdperk van webshops en leveringen.

Anyway, ik hoop dat je installatie inderdaad netjes afgeleverd is/wordt.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 01 april 2016 03:17 PM
  [ # 635 ]

Beste lezers,

DE 1 aprilgrap van vandaag is dat de verwachte 1 aprilgrap geen 1 aprilgrap bleek te zijn…... Shocked

Met andere woorden: precies op het verwachte tijdstip stond hier een ouder echtpaar met een oude Mercedes-station voor de deur. Eigenaar en echtgenote van LPG Onderdelenshop. Ze stonden voor m’n deur alsof ze van de prins geen kwaad bewust waren en gaandeweg werd mij duidelijk dat dat nog oprecht was ook. Dat wil zeggen: deze mensen hebben echt niets kwaads in de zin gehad.

Met wat doorvragen is bij mij het volgende beeld naar voren gekomen: echtpar runt al decennia een inbouwstation. Manlief is de techneut (met veel ervaring, zoveel was mij snel duidelijk) en vrouwlief runt de administratie.
‘De administratie’ is echter met een webwinkel uitgebreid… Een webwinkel, leer mij wat, is een bedrijfsvoering op zich. Deze is naar mijn inschatting behoorlijk boven hun pet gegroeid. Daarbij komt dat met de hausse aan webwinkels en daarmee de snelle groei van de pakketmarkt meerdere aanbieders een felle commerciële strijd leveren en snel hun dienstverlening aanpassen op de groei en de mogelijkheden in deze markt. En intussen aan het prijsvechten zijn. Je moet enige kennis van zaken hebben om daarmee voor jouw handel goede afspraken te maken en contracten te sluiten. Hier lijkt het in elk geval mis te gaan. Ze zijn nu in elk geval wederom van pakketdienst veranderd en hebben volgens hun zeggen m.i.v. maandag een contract met GLS. Hiermee leveren ze mij nog een beugeltje na. Bood dhr mij zelf aan. Niet omdat het strikt noodzakelijk is (ik ben handig genoeg) maar om het mij makkelijker te maken. Overigens toonden de mensen geen spijt over de gang van zaken. Als gezegd: beiden vak-idioten en niet bij voorkeur bezig met de klant zelf. Ze doen hun ding, en dat willen ze goed doen, omdat ze dat willen. Zoiets.

Al met al is de installatie met het gezamenlijk doorlopen van het pakket netjes afgeleverd. Keurig met een zelf gemaakt mapje met stap voor stap handleiding en het certificaat. Dhr had ter verduidelijking zelfs nog wat extra aantekeningen gemaakt. Verder heeft hij mij bij mijn DS met de kap open nog wat inbouwinstructies gegeven. Hij gaf ereblijk van heel veel ervaring te hebben met DS’en. Voor het overige gaf hij mij bij herhaling aan vooral even te bellen als er iets niet duidelijk mocht zijn. Er zit een verdamper van AG bij. Ik heb gelezen dat die goed zijn.

Al met al dus een heel verrassende wending in deze slepende kwestie en het sprankeltje hoop dat Gert-Jan mij gisteravond gaf bleek in deze dus gerechtvaardigd te zijn. Ik heb de moderator gevraagd om het extra topic dat ik gisteren had geopend, te verwijderen. Deze mensen verdienen geen negatieve publiciteit maar een goede bedrijfsleider. Ik moest deze week onwillekeurig al een paar keer denken aan die radio-reclame waarin men spottend wat situaties omschrijft van kleine ondernemers die op de radio gaan adverteren en dan het werk compleet over de voeten zien lopen… Realistischer dus dan velen denken… @Erict: je had inderdaad gelijk…

Ik zal straks weer wat foto’s plaatden van de laatste vorderingen aan het chassis, want daar had ik afgelopen avonden dus wel alle tijd voor…. Smile

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 01 april 2016 04:11 PM
  [ # 636 ]

GELUKKIG, netjes opgelost! Het is eigenlijk best triest voor de mensen die zich klaarblijkelijk van geen kwaad bewust zijn. Het is al wat jezelf aangeeft, digitalisering is niet voor iedereen weggelegd. Een goede hulp in de automatisering zou hier welkom zijn. Ik ben benieuwd naar de foto’s. Succes met de inbouw.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 april 2016 04:27 PM
  [ # 637 ]

very good

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 01 april 2016 05:21 PM
  [ # 638 ]

Foto-update!

Situatie VOOR de nodige uren schoonkrabwerk en ontvet-werk:

Hier zijn de dikke lagen vet weggehaald (halve vuilniszak vol zand, stof en vet):

De teerlaag in de motortunnel die echt goed vast zit laat ik zitten. Daarachter roest het nooit, wordt nooit nat en het zit muurvast. Op de bodem in de voetenruimte vond ik dat wat anders. Hieroverheen komt een nieuwe heat-hield, warmtegevende en geluiddempende folie. Daarna mm voor mm met koud-ontvetter gereinigd (actief koolstofmasker op, ventilatiesysteem op max):

Hiermee is mijn chassis definitief vetvrij verklaard… Smile Originele lak en vliegroest resteren. Mooie basis voor ontroesten en 2K-primer.

Op de laatste 2 foto’s mooi in beeld: de bussen t.b.v. halve veerbrug links. Deze bussen ga ik a.s. dinsdag aan beide zijden van de auto opnieuw doorlassen met TIG. Doe ik samen met Egbert, die heeft dat vaker gedaan.

Vooraf brand ik evt aanwezig vet tussen de plaatdelen thv deze bussen weg met een autogeen brander.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9948
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 april 2016 06:14 PM
  [ # 639 ]

Ik hoop toch echt dat je het over warmtewerende folie hebt en niet over warmtegevende.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 01 april 2016 06:36 PM
  [ # 640 ]

Tjonge. Zoooo moeilijk is een webshop nou ook weer niet. Geen bedrijf waar een kweet niet hoeveel mensen werken. Mooi dat je het voor elkaar hebt, ik zou daar wat op drinken.

Als ik het goed begrijp gebruik je tig om de las weer samen te smelten en slijp je de oude las er niet uit. Klop dat?

Begint er al een stuk frisser uit te zien.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 april 2016 06:43 PM
  [ # 641 ]

Mooi dat het opgelost is. Ging bij mij denk ik zonder problemen omdat ik ze alle tijd heb gegeven. Iets snel naar Noorwegen krijgen lukt toch bijna nooit.ik rek3nde met 3 tot 4 weken en vond 2 weken al snel….
Veel succes bij het inbouwen. Ik vond het mooi spul en erg compleet. Ik heb1 keer moeten bellen omdat het relais in de tekening er niet bij zat.Bleek ik die niet nodig te hebben in mn HY. Mijn enige minpuntje was de 6mm benzine afsluiter terwijl de HY 8mm leidingen en aansluitingen heeft.
2.keer een verloop maken en het was opgelost dus geen drama.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 01 april 2016 09:13 PM
  [ # 642 ]

@Jantje1948: warmtewerend tikte ik ook maar in Safari (Apple) zit een hele bemoeizuchtige auto-correctfunctie…

@gjvdh: de lasrupsen zijn erg ‘spetterig’, soort slakvormimg. Sommige delen trok ik er met de verf/ vetkrabber zo af. Enorm broos, waarschijnlijk erg koolstofrijke legering. Terwijl het elasticiteit nodig heeft. Vorig jaar heb ik bij mijn andere break na het tig-lassen nog een Mig las eroverheen gelegd. Ik heb het idee om de uitstulpingen op de las weg te slijpen. Dan TIg en dan MIG. Andere en liefst nog betere ideeën welkom!

@Gert-Jan: ik lijk tot nu toe alleen een beugeltje voor m’n vulnippel en verdamper te missen. Heb jij ook zon elektronische switch schakelaar met LED indicator?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 april 2016 10:34 PM
  [ # 643 ]

Ja en die laat zich makkelijk programmeren. Enige nadeel vind ik dat led-lampjes niet passen in mn 1964 dashboard. Maak er denk ik een afdekkapje overhéen. Ook omdat mn bijna 3 jarige zoontje erg gek is op alles met lampjes
Maar super handig dat je op je dashboard kan zien hoeveel LPG je hebt. Dat heb ik in mn DS niet.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 01 april 2016 11:31 PM
  [ # 644 ]

Ik vind het wel een subtiel dingetje en ik denk dat ik hem toch in het kunststof paneeltje naast de klok monteer. Die concessie neem ik toch voor lief. In een dashboard van de laatste serie dan hè. In een eerder dashboard zou ik het niet over m’n hart verkrijgen…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 02 april 2016 01:02 AM
  [ # 645 ]

Goed om te horen dat je LPG installatie toch bezorgd is vandaag. Die ledjes zou ik weglaten en er een ouderwetse tuimelschakelaar opzetten. Ik zet de dagteller altijd op nul na het tanken van LPG en weet dat ik na zo’n 500 kilometer weer aan de pomp moet staan.

Profiel  
 
 
43 van de 111
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook