47 van de 111
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 23 juni 2016 12:56 PM
  [ # 691 ]

Weliswaar off-topic in mijn eigen rubriek, omdat dit over de onlangs geplaatste LPG-installatie in mijn andere break gaat, toch even hier, bovendien heeft Idylle ook niet stilgelegen.

Na inbouw en goedkeuring LPG had ik een inspirerende cursus motorrevisie van het DS-TT. Daar kwam ik een mede-forummer tegen die een fraaie oplossing had gerealiseerd in de vorm van een bagagerek tevens bevestiging voor hoofdsteunen achterin. De tere kinderbekjes van mijn zoontjes beginnen ook boven de leuning uit te steken dus ik had ook al zoiets in mijn hoofd. 
Daarbij wilde ik afwerking boven mijn LPG-tank met tevens de mogelijkheid voor speakers. Dus ook meteen maar een nette radio gekocht: moderne techniek (ik wil kunnen streamen) in een klassiek jasje.
Ook wild eik af van de onhandige plek onder het dashboard in voetenruimte passagier. En meteen maar de temperatuurmeter op dezelfde locatie ondergebracht (capillairmeter, erg fijn). Zat in knieruimte bestuurder, was ook niks). Overigens ‘doet’ die radio in het echt minder bling bling dan op foto;

Daarna met dat rek aan de slag: CV-buis, beetje buigen en lassen.

Dit was mijn voorbeeld bij de cursus:

En dit mijn eigen versie (beter goed gekopieerd dan slecht bedacht). Ik wilde echter wel de dakvorm volgen, lichte boogvorm dus:

Toen met een hoedenplank an de gang, waarvoor ik een soort ‘veerpoorbrug’ heb gelast en vastgezet op de gaten voor de gordelplaten:

Ruime gatne tbv de vrije gordelpassage.

Mooie afwerkend (kraalden al dankrand, in gris rosé industrielak gespoten) erop en tapijt erbij gekocht. Speakers erin (niet de mooist, wel goede prijs/ kwaliteit verhouding) et voilà:

Rondom gordels het tapijt in H-patroon gesneden waardoor ze ruimte bieden aan de gordels voor zowel volwassenen als kinderen en toch geen grote gaten zichtbaar zijn:

Het geluid is nu echt fraai in balans (2 speakerunits onder in voetenruimte, opbouwspeakers dus)!

Schuim tbv 3 hoofdsteunen liggen al op maat klaar, dus hoofdstenen in de maak. Ik maak ze met div gaten en vleugelboutjes in hoogte verstelbaar.

En verder: ik heb nu een joekel van een LPG-voorraad (70 liter netto) met dito actieradius (1 op 8,6). ZONDER dat ik navenante bagagerumte kwijt ben. De ruimte is zelfs praktischer geworden. Allen minder flexibel in de zin van de mogelijkheid om de bank in te klappen, maar daar heb ik de imperiaal voor (gebruik ik regelmatig voor lange voorwerpen), de aanhanger, de Volvo…).

Ik heb nu de forse ruimte onder de LPG tank behouden (waar eerste de stoeltjes lagen), en ik heb de ruimte boven de LPG-tank bruikbaar gemaakt door dat bagagerek.Ik kan nu veilig doorspelen tot aan het dak, als dat moet. Plus ik heb een goede locatie voor de speakers, waar ze niemand in de weg zitten, meer aflegruimte en een nette manier om hoofdsteunen aan te brengen. Ik kan deze configuratie aan elke break-rijder aanbevelen! En ik heb ervoor gezorgd dat vrijwel al deze toevoegingen, incl LPG-installatie te verwijderen zijn zonder sporen na te laten. Ik heb bijna overal gebruik gemaakt van bestaande gaten en openingen, zelfs tbv gasvulslang!!

Intussen is het chassis van mijn Idylle bijna geheel in gris rosé gezet en heb ik besloten om de bovenbouw (excl dak, die laat ik spuiten) in een inmiddels getest industrielak te spuiten. Ipv autolak. Is erg mooi spul en enorm sterk (wordt gebruikt tv landbouwvoertuigen e.d.).

Verder: ik schrijf komende tijd minder hier omdat ik op mijn werk krankzinnig druk ben en elke luttele seconde die van mijn etmaal over blijft steek in mijn godinnen ipv achter een computer of smartphone.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 juni 2016 05:22 PM
  [ # 692 ]

Dat ziet er inderdaad mooi uit!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 23 juni 2016 09:58 PM
  [ # 693 ]

Plagiaat is de meest oprechte vorm van bewondering, dus ik voel me gevleid. Mooi gedaan allemaal, ook de radio; hoewel ik nog steeds tevreden ben met mijn keuze om de (veel te kleine) ringtank in de uitgeklopte bodem te laten vallen zodat ik wél een vlakke laadvloer heb zou ik met deze uitvoering ook goed kunnen leven.
  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 23 juni 2016 11:05 PM
  [ # 694 ]

Ha Oscar, helemaal gelijk, diepe bewondering is de kwalificatie die het meest recht doet aan de emotie die mij tot deze reproductie heeft aangezet 😊.

Oei, ik zie dat Safari wel heel nonchalant aan het corrigeren is geweest in mijn teksten hierboven. Welja, jullie zullen het juiste verhaal wel uit de context en beelden hebben kunnen opmaken! 😅

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 28 juli 2016 10:34 PM
  [ # 695 ]

Mooi werk!!!
Heb net dezelfde radio, maar dan de zwarte variant.
Maar dan weer wel terug onder het dashboard (mevr. is niet van de grootste Wink )
Lekker handenvrij bellen via BT, kan het “blauw-op-straat” me niet nog een keer op de bon gooien.
Samen met een repro luidspreker onder de achteruitkijkspiegel.
Geeft een veel mooier, ronder geluid dan enkel 2 speakers onder de hoedenplank en dito tweeters onder het dashboard.
Ik wil nog een repro hoedenplank speaker plaatsen, maar dan wel met een origineel rooster.
En als het even kan, wil ik de kleine speakers eruit en de gaten dicht maken.
Komt alles toch weer mooi terug zoals het hoort.
Maar dat is voor later.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 30 juli 2016 09:11 AM
  [ # 696 ]

Plaatjes

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 20 september 2016 09:31 AM
  [ # 697 ]

Zo, de lange zomeravonden zijn voorbij, de temperatuur in de garage weer houdbaar, dus we kunnen weer verder waar we gebleven waren. Hoewel ik niet geheel stil heb gezeten. En inmiddels is de Citroen-stal uitgebreid met 2 A-types: een 2CV4 uit ‘74 en een Mehari van ‘77, beide Nederlandse auto’s. Erg leuk spul ook, en zo lekker maximaal tegengesteld aan de ID/DS-types! En tegelijkertijd hartstikke Citroen, waarmee het merk destijds naam en faam behaalde.

De Eend, in verschillende kleuren oranje maar wel hard en nog niet door laswerk verprutst:

En de Mehari, met ‘patina’ maar schitterend chassis en buizenframe:

Waar waren we gebleven de laatste keer met de godin:

Daarna de hele handel in de RAL 7044 industrielak gezet:

Chassisvlgnummer er weer op:

En het chassisplaatje:

Intussen 4 nieuwe deurhuiden bij het clubmagazijn gehaald (winterklus…):

In Wassenaar in juli nog 2 voorschermen via MP meegenomen, altijd handig om wat extra’s te hebben, in stijl getransporteerd, want de kinderen moesten ook nog zitten:

En gisterenavond de dakplaat verwijderd.

Voor:

Nog met het originele dakrubber, dat niet was uitgedroogd (auto is Belgisch, komt uit Ardennen, lekker vochtig weer en dat heeft naast de nadelen toch ook voordelen, let op waarom….

Tijdens (handig zo’n stucplaatstempel!):

En na….

De dakrand is rondom, inclusief tv de scharnieren achterklep, roestvrij, keihard. Het rubber was nog soepel en de kit waar het rubber in was gelegd (zichtbaar af fabriek) nog kleverig. Geen laswerk meer dus! (wat ook best jammer is… Sad )

Dakplaat ga ik naar een goede spuiter brengen (suggesties regio Arnhem welkom!!) en laat ik in de RAL7044 (= nagenoeg AC136) spuiten.

Dankzij een tip vanuit het DS-TT heb ik een van de schraalsten die op het ICCR in de SOS Noodgarage stonden gekocht. Deze ligt nu onder mijn godin zodat ik deze bij de verdere restauratie en opbouw makkelijk op geweest hoogte kan positioneren. Echt ideaal, mijn rug is er erg blij mee!

Tot slot: tbv de Eend en de Mehari moest er ook een auto het veld ruimen…(mijn 504 cabriolet) aanleiding was dat ik er veel te weinig mee reed (250 km per jaar). Heb getwijfeld maar na verkoop geen spijt gehad. Ik heb nu gekozen voor 2 fun-auto’s waarmee ik ook geen duizenden paar jaar zal rijden, maar die qua toepassing en uiterlijk beter dagelijks inzetbaar zijn voor de rondjes in en rond dorp. De 504: ik kocht hem in het dieptepunt van de recessie. Nu achteraf kunnen we vaststellen dat ik op geen enkele andere manier zo’n rendement van m’n spaarcenten had kunnen hebben…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 20 september 2016 07:09 PM
  [ # 698 ]

Goed bezig.
Zo’n goed dak heb ik hier ook nog staan, wou het in mijn bureautje zetten, is te groot krijg het er niet ingedraait… Spijtig vind het 1 van de knapste stukken van de break. Weegt ook wel wat, dikke kwaliteit.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 september 2016 07:27 PM
  [ # 699 ]

Gefeliciteerd met je nieuwe collectie.

Zo’n poetsbrug van ADMT.nl is inderdaad een erg handig ding. Heeft de ICCCR Noodgarage veel plezier van gehad.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 20 september 2016 10:13 PM
  [ # 700 ]

Het is inderdaad een fors zwaardere plaat dan ik had gedacht. Mijn lieftallige kwam net terug van fitness toen de plaat los was dus heb haar nog even een gratis extra workout aangeboden..

De brug is inderdaad door Admt.nl geleverd. Zal binnenkort nog wat hoog/ laagplaatjes maken

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 26 september 2016 03:09 PM
  [ # 701 ]

Ik was het afgelopen weekend naar de Bourse d’Echange in Lipsheim, Elzas, Frankrijk. Net onder Straatsburg. Erg de moeite waard! Zie hier de plaatjes:

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/232219/

Het is net als Reims vooral een Frans feestje en dan met name Citroen. Ik voelde me er dus geheel en al op mijn plaats! Heel veel onderdelenstands die natuurlijk ook meer en meer online beschikbaar zijn, maar op zo’n beurs een mooi overzicht geven van hun assortiment. Daarbij ook heel veel snuffelen en grabbelen voor de liefhebbers met een concreet boodschappenlijstje.

Verder stond er een verkoopdealer van HBM-machines, waarvan ik regelmatig spul koop. Gelijk maar een 50 mm roloc luchtslijptolletje meegenomen (5 tientjes). T.b.v. de ruitsponningen van mijn ID break project zal me dat komende weken goed van pas komen. Dat roloc-systeem is ook erg mooi.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 oktober 2016 05:24 PM
  [ # 702 ]

Afgelopen week dakrand schoongedraaid met handige 3M borstel op 2” haakse luchtslijper (Roloc-sluiting). Werkt perfect. Prachtig schoon glanzend staal. Roestvrij. In de epoxy gezet, op foto nog nat:

Nu bezig met opening kofferklep. komende week verder raamsponningen schuren.Dan in primer. Dan aflakken.

Begin november gaat de dakplaat naar een goede spuiter (op advies Jansen in Bennekom), afspraak gemaakt. Daarna komt Jansen hem in hoogst eigen persoon voor mij afkitten. Zijn resultaten van het afkitten van dakranden zijn vermaard.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 07 oktober 2016 09:58 PM
  [ # 703 ]

Leuk man die twee nieuwe citro’s erbij nog. Benieuwd hoe en waar die zo vandaan kwamen of heb ik dat in een ander topic ergens gemist..ik vind ze perfect zoals ze zijn maar jou kennende krijgen ze tzt sowieso hun eigen topic nog wel Smile

En al bijlezend kwam ik ook tegen:

IDealist schreef:

ik heb nu een joekel van een LPG-voorraad (70 liter netto) met dito actieradius (1 op 8,6).

Heb je nog iets bijzonders gedaan om 8,6 eruit te krijgen (in mijn ervaring best hoog voor lpg) of is dit gewoon het gevolg van je gloednieuwe installatie?

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 08 oktober 2016 10:05 AM
  [ # 704 ]

Ja, leuk hè! In de rubriek A-types lees je waarom en waar ik de eend en Mehari vandaan heb gehaald.
En inderdaad, beide krijgen nog wel hun eigen topic

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 08 oktober 2016 10:06 AM
  [ # 705 ]

Ja, leuk hè! In de rubriek A-types lees je waarom en waar ik de eend en Mehari vandaan heb gehaald.
En inderdaad, beide krijgen nog wel hun eigen topic . Voorlopig rijd ik er bij gelegenheid (lees: bijpassend weertype, doel en bestemming) mee.
De eend is technisch heel goed maar optisch een mooie basis voor een toekomstige restauratie. De Mehari verdient tzt een keer een nieuwe body, voor het mooie..

Mbt verbruik LPG: dit heb ik bereikt door de installatie volgens inbouw ihandleiding in te bouwen en daarna op het oor afgesteld…
Bij de RDW is hij als extra service op CO gemeten (niet verplicht). Hij staat iets aan de hoge kant maar we hadden zoiets van: hij loopt mooi dus lekker zo laten.
Overigens begint het met ervoor zorgen dat hij heel mooi op benzine loopt. Dat doet hij nog steeds.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
47 van de 111
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook