52 van de 111
« Eerste  < Vorige 50 51 52 53 54 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 12 april 2017 08:21 AM
  [ # 766 ]

Gisteravond weer verder, met de Duralay Timbermate in de weer. Het is mooi spul: heel zwaar en toch dun en tegelijk heel soepel en daarmee enigszins plooibaar wat op de motortunnel een vereiste is. En de lijm bevalt mij ook erg goed, zeer pretig verwerkbaar door de hoge vloeibaarheid en gruwelijk sterk. He uiteraard al enkele testen gedaan. Niet te vergelijken met het gangbare consumentenspul. Daarbij: dit wordt veel gebruikt voor het verliojmen van EPDM op allerhande ondergronden als dakbekleding en dat wordt zo 70 graden. Deze lijm is zeer temperatuurbestendig, ideaal voor de hemelbekleding straks (als ik mn dak ooit nog terugkrijg, ligt nu 6 mnd bij de spuiter, de VW spijltjesbussen blijven maar tussendoor komen vermoedelijk).

Resultaat, stevig en toch zacht:

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 15 april 2017 10:12 AM
  [ # 767 ]

De nieuwe bekledingsset kan ik mooi benutten als mal voor de Duralay:

Laatste update:

Daarna kunnen we de definitieve bekleding gaan verlijmen. Het is verbazend hoeveel stiller het geheel al is geworden (want een tik willekeurig waar op je koetswerk doet op alle plaatsen je plaatdelen trillen). Die trillingen moeten er dus overaal zoveel mogelijk uit.De Duralay werkt heel erg goed en is goed vormbaar, ideaal spul. En oja, absorbeert geen water. Op de bodem lijm ik het niet vast, zodat je de boel altijd kan blijven luchten. Tbv de bodem verlijm ik de Duraly met een andere wat dikker ondertapijt, meer foamachtig. De Duralay zorgt dan vooral voor gewicht, de foam voor polstering (is absorbtie geluid dat van bovenaf komt). En lijkt daarmee op de schuimmatten in een Pallas. Maar dan moderner.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 15 april 2017 10:25 AM
  [ # 768 ]

Ziet er erg netjes uit. Lijkt me een erg goed idee om het niet aan de bodemplaat vast te lijmen.

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 15 april 2017 10:27 AM
  [ # 769 ]

Ik ga even terug naar jouw bericht van 19 maart:
Voor de motortunnel gebruik je Alucell van Merford, met een dikte van 15mm. Omdat ik over enige tijd toe ben aan het aanbrengen van isolatie op mijn breakchassis, vraag ik mij af of je de aluminium afdekplaten over de 15mm dikke isolatie krijgt gemonteerd. Misschien heb je een foto hiervan.
gr
rinus

Rinus

Profiel  
 
douwewytske
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 193
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 15 april 2017 11:14 AM
  [ # 770 ]

Ziet er netjes uit. Veel trillingen worden inderdaad veroorzaakt door meetrillen van plaatwerk of andere delen. Een bouwvakker adviseerde mij al eens om bij een gehorig plafond gewoon een stapel stroken gipsplaten tegen de zijkant van de balken te schroeven. Eigenlijk hetzelfde als wat jij doet.

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 15 april 2017 07:10 PM
  [ # 771 ]
olga schreef:

Ik ga even terug naar jouw bericht van 19 maart:
Voor de motortunnel gebruik je Alucell van Merford, met een dikte van 15mm. Omdat ik over enige tijd toe ben aan het aanbrengen van isolatie op mijn breakchassis, vraag ik mij af of je de aluminium afdekplaten over de 15mm dikke isolatie krijgt gemonteerd. Misschien heb je een foto hiervan.
gr
rinus

Gaat toch moeilijk worden, vrees ik.
Ik heb het als volgt gedaan, en toe werd het al heel krap.
De dempende folie is 3mm.

De isolatie heeft een dikte van 10mm



En dit ging maar net goed.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 15 april 2017 10:00 PM
  [ # 772 ]

@Rinus: nee, zoals ik al schreef ga ik die alu Pallas schilden (die ik ook niet heb) niet monteren, dat is met die 15mm Alucell juist ook niet nodig! Dat schild heeft geen ankele toegevoegde waarde bovenop Alucell, sterker nog: je creeert weer een plaat die zou kunnen trillen, in elk geval geluid terugkaatst het motorcompartiment in, terwijl Alucell deze nu juist absorbeert en dus uitdooft. Die schilden waren mooi in een tijdperk dat er geen modernere mogelijkheden bestonden. Ik heb ze in mijn andere break ook zitten. Ze zouden inderdaad ook nooit over de Alucell heen passen, zoals Chris terecht aangeeft.

Vanavond nog even tijd gehad om de nieuwe bekleding van de motortunnel aan de binnenzijde erin te lijmen. Het begint van binnen weer wat ‘leefbaar’ te worden!

Morgen verder, de dorpelbekleding is nu aan de beurt. Ook weer passen en meten en in enkele lijmsessies vanuit een referentiepunt erin lijmen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 18 april 2017 10:10 PM
  [ # 773 ]

Weer enige wapenfeiten:

De rechter dorpelbekleding zit er in. Echt een precisieklus waarbij diverse randen in 1x op de juiste plaats moeten vallen, op de mm nauwkeurig en eenmaal contact met de ondergrond, laat deze lijm niet meer los. First time right dus. Gelukkig ligt dat principe mij doorgaans wel… Ben tevreden over het resultaat, ik heb veel in de voorbereiding geinvesteeerd, proefleggen, randjes snijden etc. Heel vaak erin en eruit totdat hij perfect past. Bij m’n andere break was de bestaande bekleding te klein gesneden en daardoor overal net niet aansluitend, ik stoor mij eraan als het in de voetenruimte niet strak zit…Ben echt een zeikerd op dat vlak. Zelfs bij nieuwe auto’s is het vaak niet naar mijn zin. Daarom koop ik die ook nooit.

Even met de bekleding stoeltunnel er los in.En de mat die ik aanvankelijk voor m’n andere break had gekocht maar daar niet mooi in paste omdat bijvoorbeeld de dorpels te dun bekleed waren (met oorspronkelijke bekleding die op de diverse randen gewoon materiaal te kort kwam). Qua kleurstelling denk ik dat hij ook beter in deze break past. Voor de andere heb ik het prachtig opgelost met een zelf op maat gesneden vloermat van de low budget tapijtboer.

En vanavond met links bezig geweest waarbij het wel weer duidelijk was waarom ik nu eerst bekeldign leg voordat ik de techniek opbouw, afgezien van vetnevel bij de antiroestbehandeling: de bedieningsstang van de hoogteregelaar moet door de bekleding heen gestoken worden, de slang van de kachel naar de voetenruimte achter idem. Nu kun je er in die kale pedalenruimte nog mooi bij. Bij m’n andere break moest ik de bekleding erin plakken terwijl handrem, gas- en koppelingspedaal er al in zaten: drama.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 april 2017 10:17 PM
  [ # 774 ]

Dat wordt mooi. Heel erg mooi. Bewondering alom!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 18 april 2017 10:26 PM
  [ # 775 ]

In één woord: schitterend werk.
Oh, dat zijn er twee….

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 april 2017 10:34 PM
  [ # 776 ]

Ik vind dat je een aangename filosofie hebt met betrekking tot beter-dan-nieuw restaureren: gewoon omdat het op gezette tijden lekker is om een zeikerd te zijn Cool

Hulde, en zeker ook voor het werk!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 18 april 2017 10:59 PM
  [ # 778 ]

Titanen werk maar dat wordt beloond!

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 april 2017 07:04 AM
  [ # 779 ]

[miereneukmodus aan]
Ik zie een bobbeltje!

[miereneukmodus uit] Wink

Moet ook niet te mooi worden hè?
Het is tenslotte een break…

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 19 april 2017 08:10 AM
  [ # 780 ]

Is en blijft een schitterend project. Wordt echt een prachtige voiture.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
 
52 van de 111
« Eerste  < Vorige 50 51 52 53 54 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook