Bison cartape gaat op m’n BX al jaren goed voor de typeplaatjes en stootstrips.
Gewoon in de bouwmarkt te vinden.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Dank!
Gr,
Sivan
Welke break eigenaar zou voor mij de positionering willen opmeten van het typeplaatje op de achterklep?? Alvast dank
Gr,
Sivan
Zo, de Break staat bij DS Advies. Wat een naar bericht vanuit Amsterdam zeg…RIP Robbert!
Komende week APK. na 25 jaar stilstand naar Amsterdam gereden. Gaaf! Nog maar heel even en ik kan er ook wat ritjes in maken. En langzaam het interieur onder handen nemen. Originele bekleding van binnenzijde chassis heb ik nog. Kwestie van schoonmaken en opnieuw plakken. Wel leuk dat dat nog origineel aanwezig is, toch1
Wel nog op zoek naar wat kleine zaken. Wie heeft er “toevallig” wat liggen…:
-Dorpel beplating RVS (link en rechts)
-Afdekplaatje hoogte bediening (daar waar de witte strepen op staan)
-Plaat voor reserve blik en krik in reservewiel
-Middenarmsteun (mag gehavend zijn)
-Hoofdsteunen (mag gehavend zijn)
Ben zeer benieuwd mensen…
Groet.
Gr,
Sivan












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als ik m’n ds in onderdelen verkoop heb ik 2 van de lijst voor je..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Lekker je DS heel houden Los spul moet het zijn…
Gr,
Sivan
Wil het graag weten: wat is de juste manier om LHM bij te vullen? Lees er allerlei verschillende manieren over. Heb geen lekkage maar niveau is niet zoals het hoort. Wie o wie?
Gr,
Sivan
Het is niet zo heel relevant hoe je de LHM bij vult, als je het maar op een standaard manier doet.
B.v. Met draaiende motor in rijstand om hoogste streepje zetten. Of in hoogste stand op onderste streepje zetten.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
??? gewoon in het tankje gieten toch?
Maar even zonder gekheid, volgens mij is er maar één advies: auto in de hoogste stand en dan bijvullen ergens tussen minimum- en maximumstreepje.
Lager niveau zonder lekkage kan trouwens betekenen dat de bollen bijgevuld moeten worden…
Edit:weer te laat, Egbert was me voor…
Maar ik dacht dus dat voorschrift de hoogste stand was…
Nou komt jouw advies wel aardig in de buurt van de realiteit…
Dank heren. Nog iets met de ontlastschroef doen? En nog een bijkomend probleempje: op mijn voorraadvat staan geen aanduidingen meer… nog tips?
Gr,
Sivan
Even gemeten vanaf de onderkant van de gefelsde rand van het vat:
Min=4,3 cm
max=6,2 cm
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ontlastschroef hoef je alleen te gebruiken als er lucht in het systeem is gekomen, dus als het tankje helemaal leeg is geweest of na een reparatie.
Met gewoon bijvullen is het niet nodig.
Onwijs bedankt! Ik zal voorlopig een tie wrap om de doorzichtige slang doen. Tzt wil ik er een beter uitziend voorraadvat op hebben. Thanks again!
Gr,
Sivan












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hoogste stand, tussen de streepjes. Voor lhm that is…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Voor LHS is het anders?